Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Det var jag det!
Pages (2): « 1 [2]   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
lonne
Stranger Than Fiction



Registered: Mar 2002
Location: Stockholm

quote:
Originally posted by dbl
bara att det e skillnad på droger och sprit


Du vet var jag står gällande frågan, så vi lämnar ämnet och ger mannen
ett varmt välkommnande.

Old Post Jan-27-2004 12:15  Sweden
Click Here to See the Profile for lonne Click here to Send lonne a Private Message Add lonne to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Pjox
Lost tranceaddict



Registered: Jun 2003
Location: Stockholm

välkommen även om du inte klarar dig utan red bull vodka

Old Post Jan-27-2004 12:33  Sweden
Click Here to See the Profile for Pjox Click here to Send Pjox a Private Message Visit Pjox's homepage! Add Pjox to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mindshooter
Neverchanging avatar



Registered: Nov 2000
Location: Hiding from Chuck Norris

Hej hopp...om du trycker "edit" nere vid ditt första inlägg så kan du hämta ut texten och göra en ny post i tråden "Svenska folket" där du klistrar in den.




o yeah btw: Sprit är en drog i allra högsta grad


___________________

Old Post Jan-27-2004 13:05 
Click Here to See the Profile for mindshooter Click here to Send mindshooter a Private Message Add mindshooter to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix



Registered: May 2001
Location: Sweden

Välkommen hit!

quote:
Originally posted by mindshooter
o yeah btw: Sprit är en drog i allra högsta grad


Beror, som med allt annat, hur man tolkar det

quote:
droger (fr. drogues, av mycket omstritt ursprung; en teori är att ordet upptagits i fr. från ett lågty. drogefate 'torra packkärl', dvs. 'behållare för torra varor', varefter förleden droge- lösgjorts och kommit att åsyfta behållarnas innehåll), råämnen med medicinska effekter, utvunna ur torkade växter eller växtdelar. Så kan t.ex. atropin och skopolamin framställas ur belladonna, morfin ur opiumvallmo och digoxin ur fingerborgsblomma. Droger av detta slag har tidigare använts också i relativt obearbetad form efter standardisering i avseende på styrka. Under inverkan av engelskans drug används ordet drog numera ofta i betydelsen narkotika, missbrukspreparat.


quote:
narkotika (nylat. narco´tica (plur.), av grek. narkatiko´s 'dövande', av narko´a 'göra stel eller styv', 'döva'), sing. narkotikum, begrepp som ursprungligen omfattade ämnen som kan framkalla narkos, dvs. sömn och bedövning, och som nu är samlingsnamn för ämnen som är eller kan vara beroendeframkallande. Av hävd räknas dock inte de beroendeframkallande substanserna alkohol, nikotin, koffein och organiska lösningsmedel till narkotika. Till narkotika hör dels ett stort antal godkända läkemedel, dels substanser som används endast av missbrukare. I missbrukssammanhang benämns narkotika ofta droger.


Men visst, jag förstår vad du menar


___________________
man with no sig

Old Post Jan-27-2004 14:06 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
dbl
Whitesun



Registered: Dec 2001
Location: Gothenburg/sweden

quote:
Originally posted by mindshooter
o yeah btw: Sprit är en drog i allra högsta grad


hehe... klart det e det.... men sprit som drog och typ knark som drog e inte riktigt samma sak

neeeeeeeee... vi har drog tråden så dags att sluta med denna diskussionen...

välkommen förresten.. tror aldrig jag sa det.. hehe


___________________
Daniel

Old Post Jan-27-2004 14:30  Sweden
Click Here to See the Profile for dbl Click here to Send dbl a Private Message Visit dbl's homepage! Add dbl to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
BrainmaN
tranceaddict



Registered: Jan 2004
Location: Västerås,Sweden

Tackar för Välkommnandet !!!

tröja nr4 med logga 2 på magen sen tröja nr 7 med sverige trycket på ryggen vorre klockrent tycker bidrag nr 6 e bra men för litet det ska ju synas oxå.... kvittar jag kommer köpa en tröja av er iaf.

Sen så står jag på mig om droger iaf...
och jag behöver inte Redbull vodka när jag är ute o skakar av mig på golvet, går fin fint utan spriten oxå men kommer lite lättare i rythm med 3-4 redbull vodka i kroppen.

Old Post Jan-27-2004 15:13  Sweden
Click Here to See the Profile for BrainmaN Click here to Send BrainmaN a Private Message Add BrainmaN to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Aendy
Lifeaddict



Registered: Aug 2001
Location: Hammervillageheights

quote:
Originally posted by BrainmaN
Tackar för Välkommnandet !!!
Sen så står jag på mig om droger iaf...
och jag behöver inte Redbull vodka när jag är ute o skakar av mig på golvet, går fin fint utan spriten oxå men kommer lite lättare i rythm med 3-4 redbull vodka i kroppen.


Redbull utan vodka är oxå en drog!


___________________
I never had any friends later on like those I had when I was twelve. Jesus, does anyone?

You and me, me and you, we�re the only ones in our song?

Old Post Jan-27-2004 15:30  Nepal
Click Here to See the Profile for Aendy Click here to Send Aendy a Private Message Add Aendy to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Virus
yes



Registered: Oct 2001
Location: Stockholm

Jag tycker alkohol är en drog och jag tycker redbull är en drog. Kombinationen har många ungdomar dött av och den är helförbjuden i bl.a. Frankrike. Vad är era kriterier för att något ska klassas som drog. Berusande preparat som är förbjudet enligt lag och är fult i samhällets ögon? Allt annat är rålugnt dock? Jag föredrar att handla efter eget huvud. Men för all del, välkommen igen!

Old Post Jan-27-2004 16:06  Sweden
Click Here to See the Profile for Virus Click here to Send Virus a Private Message Add Virus to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Det var jag det!
Post New Thread    Post A Reply

Pages (2): « 1 [2]  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackHelp Id a track [2004] [1]

Click here to listen to the sample!Pause playbackGalen Behr - Eye Of The Storm [2005]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 07:37.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!