Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - France > Paris 14/2/2004 Help
Pages (2): « 1 [2]   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Mochu
Feel the Spirit of Trance

Registered: Dec 2001

If I remember, Junior Jack & Kid Creme will be @ Paris the 14th at Redlight ( Montparnasse ).

It's more House than Techno, but it's worth good

Au passage, j'suis allé au Rex Club pour aller voir Jeff Mills.
Quelle deception, véritablement cette soirée était sous le signe des camés . D'un côté des mecs qui gobaient leurs tazs qui sautaient partout gueulant comme pas possible et bousculant tout le monde, et de l'autre des zombies les yeux convulsés & co.

La dernière fois que j'y était passé ( ca faisait une petite année me semble ), c'était pour L.Garnier, l'ambiance était bien differente.

J'espère que c'était exceptionnel, que j'ai pas eu de chance et que le Rex Club ne se transforme pas en plaque tournante des dealers. ( On m'a quand même proposé 4 fois si je voulais pas de la coke, exta et LSD. ).

Old Post Feb-06-2004 19:27  France
Click Here to See the Profile for Mochu Click here to Send Mochu a Private Message Add Mochu to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
LoginZ
Veteran in training

Registered: Sep 2001

quote:
Originally posted by NYGblue
Seems like Rex is where its at. I dont know if I will end up going but I appreciate the help.

- Bill

The rex club is a minimalistic industrial club, a kind of bunker...

I wonder how ppl can enjoy this club and i won't give a try if i was in Paris for few days. There's really much better club in Paris, although not techno or trance.

Old Post Feb-07-2004 15:22 
Click Here to See the Profile for LoginZ Click here to Send LoginZ a Private Message Add LoginZ to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
oxy
Le zoolookologiste

Registered: Apr 2003

quote:
Originally posted by Mochu
Quelle deception, véritablement cette soirée était sous le signe des camés . D'un côté des mecs qui gobaient leurs tazs qui sautaient partout gueulant comme pas possible et bousculant tout le monde, et de l'autre des zombies les yeux convulsés & co.

La dernière fois que j'y était passé ( ca faisait une petite année me semble ), c'était pour L.Garnier, l'ambiance était bien differente.

J'espère que c'était exceptionnel, que j'ai pas eu de chance et que le Rex Club ne se transforme pas en plaque tournante des dealers. ( On m'a quand même proposé 4 fois si je voulais pas de la coke, exta et LSD. ).

Bah, c'est Paris en même temps

Old Post Feb-08-2004 13:23  France
Click Here to See the Profile for oxy Click here to Send oxy a Private Message Visit oxy's homepage! Add oxy to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
_IDS_
Forever on the run...

Registered: Jan 2003

quote:

Libre à toi de ne pas y faire attention, je ne pense pas que tu étais le seul à être clean tous de même.

Mais sinon j'aimerais bien quelques précisions sur Jeff Mills en lui m^me, c'était comment?

merci.

Old Post Feb-08-2004 13:37  France
Click Here to See the Profile for _IDS_ Click here to Send _IDS_ a Private Message Add _IDS_ to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Mochu
Feel the Spirit of Trance

Registered: Dec 2001

quote:
Originally posted by oxy
Bah, c'est Paris en même temps

Bah non justement. D'un point de vue personnel, les boites que je fréquente le plus souvent je n'y rencontre que très rarement une telle masse de shootés.

quote:
Originally posted by Transa.E.P
Mais sinon j'aimerais bien quelques précisions sur Jeff Mills en lui m^me, c'était comment?

merci.

Bon, c'est de la Techno... un peu du style made in detroit.
Quelques fois j'avais l'impression d'écouter du Carl Cox.

Bref, assez bourrin mais à coté de cela une technique de mix impressionante . Il faisait de ces trucs c'était vraiment dingue.

En fin de soirée, mon verdict était sans appel:
" Le rex club c'est finit pour moi . Entre 2heures de queue, et vestiaire plein une fois rentré c'était trop pour la même soirée. "

" Jeff Mills sympa, mais mes oreilles n'adherent pas trop à la techno un peu trop hard. J'prefere un ptit Gouryella ."

Si tu veux une review un peu plus détaillée faite par un vrai journaliste: C'est içi

Old Post Feb-08-2004 17:24  France
Click Here to See the Profile for Mochu Click here to Send Mochu a Private Message Add Mochu to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
oxy
Le zoolookologiste

Registered: Apr 2003

quote:
Bah non justement. D'un point de vue personnel, les boites que je fréquente le plus souvent je n'y rencontre que très rarement une telle masse de shootés.

C'est exactement le contraire pour moi

Old Post Feb-08-2004 17:29  France
Click Here to See the Profile for oxy Click here to Send oxy a Private Message Visit oxy's homepage! Add oxy to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
_IDS_
Forever on the run...

Registered: Jan 2003

Merci bien!!

Old Post Feb-08-2004 17:30  France
Click Here to See the Profile for _IDS_ Click here to Send _IDS_ a Private Message Add _IDS_ to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - France > Paris 14/2/2004 Help
Post New Thread    Post A Reply

Pages (2): « 1 [2]  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackTrack from Stadium, Jakarta. #2 [2006] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackKay Cee - "I Feel You" (Vocal Club Mix) [2004]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 19:44.

Forum Rules: