Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Persoonlijke verandering in muziekkeuze
Pages (6): « 1 [2] 3 4 5 6 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Ding Chavez
drs. progger

Registered: Jan 2001
Re: Persoonlijke verandering in muziekkeuze

quote:
Originally posted by tango
Dat je dus niet meer snel tevreden bent met simpele trance tunes waar je vroeger zo lang naar hebt geluisterd.

Pas op he, vroeger waren het geen simpele tunes voor het overgrote deel dan. Tegenwoordig is het net andersom en komt er, naar mijn mening, te weinig goeie trance uit en teveel simpele/van-het-zelfde trance uit.
Ongeveer zoals Snuggle is het geloof ik een set van Dazzle uit 2001 waar ik voor het eerst iets anders dan trance echt geweldig vond. Die staat overigens nog steeds met enige regelmaat op Geleidelijk aan, zoals het waarschijnlijk ook bij iedereen gegaan is, ben ik steeds minder trance en steeds meer andere stijlen gaan luisteren.

Old Post Feb-06-2004 13:07  Netherlands
Click Here to See the Profile for Ding Chavez Click here to Send Ding Chavez a Private Message Add Ding Chavez to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
DJ Gerrit
Senior tranceaddict

Registered: Jan 2004

quote:
Originally posted by TranceZoner

wat doeje stoer hey?

Old Post Feb-06-2004 13:15  Netherlands
Click Here to See the Profile for DJ Gerrit Click here to Send DJ Gerrit a Private Message Visit DJ Gerrit's homepage! Add DJ Gerrit to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Massive
bollocks

Registered: Jul 2001
Re: Persoonlijke verandering in muziekkeuze

quote:
Ik ben van mening dat hoe langer je naar electronische muziek luisterd je meer 'volwassen' wordt qua muziekkeuze.

ja idd, zolang je je maar openstelt voor andere muziekstijlen.
ga geen namen noemen maar heb hier op het forum wel es mensen voorbij zien komen die bij de eerste de beste niet-trance plaat gelijk beginnen te gillen van "dat nummer sucks!"

ik ging ook van trance naar progressive maar nu vreemd genoeg weer wat meer trance, voorzover er nog goeie trance platen zijn dan, tis soms niet te filmen wat een matig spul er uit komt.
Kan nog helemaal emotioneel worden bij het luisteren van Oakey's EM tour uit 1999

Old Post Feb-06-2004 14:08  Netherlands
Click Here to See the Profile for Massive Click here to Send Massive a Private Message Add Massive to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Bouma-Bros
Global Clubbing

Registered: Apr 2001

Ik luister inderdaad vrijwel niet meer naar Trance nee. Vind de meeste Trance gewoon inspiratieloos, het raakt me totaal niet meer. Progressive-Trance zoals Markus Schulz, Sasha, Perry O'Neil, Ozgur Can en Ben Lost draaien vind ik wel heel erg lekker. Maar het liefst luister ik eigenlijk naar Progressive-Breaks. Luke Chable, Jono Fernandez, Jon Lisle, Digital Witchcraft, Momu, Hybrid, Ulrich Schnauss, Peter Benisch, dat soort werk. Is gewoon een kwestie van je muziek-smaak ontwikkelen denk ik. Als ik 5 jaar geleden naar Breaks had geluisterd had ik er waarschijnlijk niet in kunnen komen.

Op z'n tijd een classic Trance CDtje van Tiesto of Oakenfold doet het nog steeds erg goed maar wat er tegenwoordig over het algemeen uitkomt op Trancegebied vind ik zwaar tegenvallen.

Sido

Last edited by Bouma-Bros on Feb-06-2004 at 14:22

Old Post Feb-06-2004 14:14  Netherlands
Click Here to See the Profile for Bouma-Bros Click here to Send Bouma-Bros a Private Message Visit Bouma-Bros's homepage! Add Bouma-Bros to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
sndh
'dispels & contradicts'

Registered: May 2003

hehe iemand vergeet mij :P. Hier is het geloof ik nogal snel gegaan qua trance naar progressive. Luisterde al tijden naar Armin en toen kwam ik hier op dit forum uit. Daarna is het snel gegaan, ik luister nu zo'n beetje 70% progressive, en 30% trance. En toch is mijn platenkoffer 50/50. Komt denk ik door het aanbod

Talvekoidik / Saafi Brothers / Murmur / Burial / Near The Parenthesis

Old Post Feb-06-2004 16:27  Netherlands
Click Here to See the Profile for sndh Click here to Send sndh a Private Message Add sndh to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Miss Proximus
titelloos

Registered: Mar 2001

Ik ben altijd al een omnimuzieklover geweest

Waarom tranceaddict? Om de mixen en later omdat er zoveel openminded vrienden te vinden zijn

Old Post Feb-06-2004 16:32  Netherlands
Click Here to See the Profile for Miss Proximus Click here to Send Miss Proximus a Private Message Visit Miss Proximus's homepage! Add Miss Proximus to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Asperge
House DJ

Registered: Mar 2002

Bij mij begon het ook allemaal met pure trance en de laatste tijd luister ik van alles en nog wat. Maar vooral tussen prog en trance in(Markus ). Vind wel dat er veel 13 in een dozijn trance uitkomt de laatste tijd en dat gaat toch vervelen en dan ga je toch op zoek naar iets anders. Zelfs sommige techno(Michel de Hey bijv.) kan ik nu waarderen terwijl ik er vroeger echt niets van moest hebben.

Old Post Feb-06-2004 17:27 
Click Here to See the Profile for Asperge Click here to Send Asperge a Private Message Visit Asperge's homepage! Add Asperge to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
basvh
Bert says: Hatseflats!

Registered: Oct 2000

Ik luister gewoon naar heel veel verschillende soorten muziek en bezoek ook best wel veel verschillende soorten feesten, dan wel verschillende soorten zalen op een feest. Elke maand HQ zou ik echt niet trekken. Ik zeg altijd maar zo: je moet afwisselen dat houd het leven spannend!

ik vind trance nog steeds vet. dat kom waarschijnlijk omdat ik nooooit zo echt addicted als andere ben geweest. Kijk als elk feest een trance of tiesto feestje is jah dan wil je na een tijdje gewoon wat anders.

Dus mensen gewoon lekker afwisselen dan blijft alles leuk!

Old Post Feb-06-2004 17:58  Netherlands
Click Here to See the Profile for basvh Click here to Send basvh a Private Message Visit basvh's homepage! Add basvh to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Original
Brothers....& Sisters

Registered: Jan 2003

Ik ben zelf eigenlijk meer MusicAddict, luister naar bijna alles (van Rock tot Hiphop en van Prog tot Hardstyle/core) als het maar goed klinkt.

Maar de style waar ik nog steeds het meeste naar luister en wat nog steeds mijn favoriet is, dat is nog steeds "trance".
Degene die de trance van tegenwoordig inspiratieloos/simpel etc. vinden zoeken denk ik verkeerd of horen de verkeerde platen.. welke platen bedoelen jullie zoal?

Platen zoals:
Endre - Kallocain (Robert Nickson Remix)
Fire & Ice - Para Siempre
Nu-Nrg - Free Fall
Om maar een paar te noemen, vind ik dus echt alles behalve saai/plat/inspiratieloos.

Ik vind zoiezo dat trance een beetje ondergesneeuwd word, ik kijk af en toe nog wel is op ander sites zoals partyflock e.d. maar daar komen de Hardstyle/Core/techno sjappies gelijk met kots-smileys etc. als er over trance begonnen word.
Dit komt mischien mede door "het TMF publiek" dat denkt dat ze naar echte trance luisteren als ze Sammy/boozywoozy of iets dergelijks horen.

quote:
Originally posted by basvh
Dus mensen gewoon lekker afwisselen dan blijft alles leuk!

Amen.

__/\_/\__/\___/\_____/\_________________________

Old Post Feb-06-2004 19:33  Netherlands
Click Here to See the Profile for Original Click here to Send Original a Private Message Add Original to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jimmy
Supreme tranceaddict

Registered: Oct 2003
Ik trek trance nu ook steeds minder, die cliche matige opbouw waar je je klok op gelijk kan zetten begint steeds saaier te worden. Het enige waarin een trance tune verschilt is de melodie lijkt het wel. Maar goed, gelukkig ben ik een liefhebber van dance over het algemeen, dus kan ik m'n geluk gaan beproeven in andere stijlen. Momenteel meer en meer progressive, maar ook techno en tech-house vind ik steeds leuker. Hopen dat er nog meer te ontdekken valt.

Old Post Feb-06-2004 19:36 
Click Here to See the Profile for Jimmy Click here to Send Jimmy a Private Message Add Jimmy to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Raymond
.Off_Corso

Registered: Feb 2001

Wat ik lekker vind:

Tech/house ala DJ Montana
Trance ala Markuz Schulz & Gabriel and Dresden
Electro/punk ala T. raumschmiere
Electro ala Royksopp

Verder nog Jazz en minimal Techno ala Jamez!

James Holden & Benny Rodrigues

Old Post Feb-06-2004 19:37  Netherlands
Click Here to See the Profile for Raymond Click here to Send Raymond a Private Message Add Raymond to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
moogwai
In TrancEaddict We Trust

Registered: Oct 2000

Ik ben nog steeds 200% trance, en ik geloof niet dat ik ooit hierin radicaal ga veranderen.
Ik moet echt niks hebben van "pure" progressive of techno, maar af en toe zitten er toch wel leuke plaatjes bij. En vaak zijn dat nou net de plaatjes die de traditionele trance dj's ook draaien (noem bijvoorbeeld Nathan Fake - Outhouse of Max Walder - Crown).. is dit vreemd???

Ik vind dat ik een redelijk brede smaak heb, van Markus Schulz, Armin, Ferry, Marco V, Marcel Woods, Cosmic Gate naar S.H.O.K.K.... Vroeger vond ik 2 Unlimited, Moby, Prodigy, DJ Paul Elstak, Dune, Rotterdam Terror Corps, enz vet.. Ook een brede smaak als je het mij vraagt!

quote:
Ik ben van mening dat hoe langer je naar electronische muziek luisterd je meer 'volwassen' wordt qua muziekkeuze. Dat je dus niet meer snel tevreden bent met simpele trance tunes waar je vroeger zo lang naar hebt geluisterd.

Precies, smaken evolueren... alleen bij sommige wat minder radicaal zoals bij mij

quote:
Originally posted by DJ_Massive
ik ging ook van trance naar progressive maar nu vreemd genoeg weer wat meer trance, voorzover er nog goeie trance platen zijn dan, tis soms niet te filmen wat een matig spul er uit komt.

Gelukkig komt kwaliteit toch altijd bovendrijven... ik bedoel als je naar 2003 terugkijkt, dan kun je niet ontkennen dat er toch echt wel veel goed spul uitgekomen is, echt niet minder als in 2002,2001,2000, enz.

Alleen de hoeveelheid (kwantiteit) is enorm toegenomen, of misschien moet je beter zeggen alles kun je tegenwoordig via internet beluisteren!

Old Post Feb-06-2004 22:31  Netherlands
Click Here to See the Profile for moogwai Click here to Send moogwai a Private Message Add moogwai to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Persoonlijke verandering in muziekkeuze
Post New Thread    Post A Reply

Pages (6): « 1 [2] 3 4 5 6 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackgreat emotional track [2005] [5]

Click here to listen to the sample!Pause playbackTaiko - "Silence" (Darren Styles Mix) [2002]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 08:38.

Forum Rules: