Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Nederland bestudeert verbod Red Bull
Pages (5): « 1 [2] 3 4 5 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
jp
Retired tranceaddict

Registered: Apr 2001

Als kenner van energydrinks (heb er meer als 250 uit 25 verschillende landen) betreur ik dit ten zeerste. Maar ja, de Red Bull was al de helft 'zwakker' als in Duitsland en 6x minder sterk als in Oostenrijk.

Trouwens, wie Red Bull uit een flesje drinkt (uit Thailand) kan na 3 slokken al stuiteren...

Voordat Red Bull hier verkocht werd hebben we veel geld verdient met het importeren van Red Bull uit Oostenrijk en Duitsland. De helft van de examenklassen (1994) kocht dat spul om 's nachts door te kunnen leren.

Het zal heus niet zo ver komen, want dan kun je koffie net zo goed verbieden. Trouwens, Guarana is een mooi alternatief (smart shop)

Overigens, ik drink zelf 4-6 blikjes per dag en krijg wel ontwenningsverschijnselen na een tijdje zonder...

De beste koop zijn: Mega Force (35 cent Edah) en Pepsi X (Literfles = 1,09). Als je van de laatste 3 glazen neemt zweet je je helemaal de tering

Old Post Feb-11-2004 14:48  Netherlands
Click Here to See the Profile for jp Click here to Send jp a Private Message Add jp to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Ding Chavez
drs. progger

Registered: Jan 2001

quote:
Originally posted by Blik
Dan koop je toch Bullit of een van die andere wannabe Red-Bull drankjes die hetzelfde smaken

Ik weet niet wat er met jou smaakpapillen aan de hand is, maar die andere merken smaken echt wel anders, en naar mijn mening ook stukken slechter.
Dat verbod in Frankrijk en Denemarken was, volgens de krant hier, gebaseerd op de dood van 3 zweden die heel veel red bull + wodka op hadden. Volgens een zogenaamde Nederlandse deskundige viel het allemaal wel mee met red bull en zijn de schadelijke effecten nog lang niet aangetoond.

Old Post Feb-11-2004 14:55  Netherlands
Click Here to See the Profile for Ding Chavez Click here to Send Ding Chavez a Private Message Add Ding Chavez to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Disney
Extremist!

Registered: Jan 2002

Die Oostenrijkse Red Bull jaren geleden was idd echt goed!!!

Old Post Feb-11-2004 14:57  Netherlands
Click Here to See the Profile for Disney Click here to Send Disney a Private Message Add Disney to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Blik
The Almighty Blik

Registered: Jan 2001

quote:
Originally posted by Ding Chavez
Ik weet niet wat er met jou smaakpapillen aan de hand is, maar die andere merken smaken echt wel anders, en naar mijn mening ook stukken slechter.
Dat verbod in Frankrijk en Denemarken was, volgens de krant hier, gebaseerd op de dood van 3 zweden die heel veel red bull + wodka op hadden. Volgens een zogenaamde Nederlandse deskundige viel het allemaal wel mee met red bull en zijn de schadelijke effecten nog lang niet aangetoond.

er is niks met mijn smaakpapillen aan de hand, ik heb nog nooit Bullit, Golden Power of één van die andere wannabe drankjes op

ik heb alleen gehoord dat die hetzelfde smaken

Old Post Feb-11-2004 15:03 
Click Here to See the Profile for Blik Click here to Send Blik a Private Message Visit Blik's homepage! Add Blik to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
BaRTeZ
Unknown Artist

Registered: Oct 2002

Met mijn smaakpupillen is niks mis volgens mij, ik proef een verschil tussen Bullit en Red Bull.

Golden Power (Aldi) en het energiedrankje van de Kruidvat smaken bijna/precies hetzelfde, ik proef iig geen verschil.

Volgens mij kwamen Golden Power (Aldi) en Red Bull eerst ook nog uit dezelfde fabriek, weet niet zeker of dat nu nog steeds zo is. (Heb geen blikje Red Bull bijdehand, die GP komt iig van DIS BV uit Sittard )

[edit]
lees net dat Bullit en Golden Power allebei van DIS BV komen:
Golden Power energy drink (Dis BV/ Aldi)
Bullit Power energy drink (Dis BV/ Edah C1000)

weet iemand wat over de prijzen van die 2 blikjes

Old Post Feb-11-2004 15:22  Netherlands
Click Here to See the Profile for BaRTeZ Click here to Send BaRTeZ a Private Message Add BaRTeZ to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
jp
Retired tranceaddict

Golden Power en Bullit kosten overal 35 cent, behalve bij C1000 (37 cent)

Trouwens, er is nu ook Bullit zonder suiker

Dirk van de Broek/Digros hebben nu een nep-Bull voor 29 cent, maar die is niet te zuipen

De Thaise Redbull kost 1,70 Euro

Old Post Feb-11-2004 15:28  Netherlands
Click Here to See the Profile for jp Click here to Send jp a Private Message Add jp to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
BaRTeZ
Unknown Artist

Registered: Oct 2002

leuk om te lezen:

quote:
IS RED BULL GEEN TRENDPRODUCT? Nee, in Oostenrijk waar het produkt vandaan komt, is het al ruim 13 jaar met veel succes op de markt. Ook daar groeit het dit jaar weer fors. Het oorspronkelijke product komt uit Japan waar het al 33 jaar succesvol is. Hoewel bij een aantal trendy doelgroepen en verkooppunten zeer populair, kun je dan dus niet spreken van een product met een korte levenscyclus.Als je marktleider bent in het Sport & Energy Drink segment in o.a. Duitsland en Oostenrijk kan je niet meer spreken van een “trendproduct”.

IS RED BULL IN NEDERLAND HETZELFDE PRODUCT ALS IN OOSTENRIJK OF DUISTLAND?
Ja. Er is maar één origineel product Red Bull Energy Drink. Geruchten over andere varianten zijn ontstaan door aanpassingen van labels, kleur- en smaakstoffen als gevolg van locale wetgeving.

WAT IS HET VERSCHIL TUSSEN RED BULL EN ANDERE ENERGY DRINKS?
Red Bull is het origineel. Red Bull is het enige merk dat z’n claims ook daadwerkelijk kan staven met wetenschappelijk onderzoek. Immers, het gaat bij dit product om de werking. Elke Energy Drink die afbreuk doet aan de kwaliteit of hoeveelheid werkzame stoffen zal daardoor bewust de werking te niet doen.

Kopieën en “Me Too-products” zijn er altijd al geweest. De meeste van deze drankjes laten het bij cafeïne of Guarana (overigens ook een vorm van cafeïne). Red Bull is voorlopig het enige merk met een strategie die er op gericht is een structureel merk op te bouwen en bereid is hiervoor te investeren. De ondersteuning via media campagnes, sponsoring en sampling is zonder twijfel substantieel te noemen.

BRON: http://www.redbull.nl/ (FAQ)

"Geruchten over andere varianten zijn ontstaan door aanpassingen van labels"
Als ik dit zo lees, "verdenk" ik die Red Bull BV ervan dat iig één van die wannabe-red bull's van hun zelf is. Zou geen domme zet zijn, om precies hetzelfde drankje uit een andere fabriek, onder een andere naam in de schappen te leggen. Heb je twee afzetmarkten, voor de mensen die het wel willen drinken maar er niet veel geld voor neer willen tellen en voor de mensen die puur naar het merk kijken, en graag 'echte' red bull drinken

Old Post Feb-11-2004 15:36  Netherlands
Click Here to See the Profile for BaRTeZ Click here to Send BaRTeZ a Private Message Add BaRTeZ to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
joesterizor
Supreme tranceaddict

Registered: Jun 2001

quote:
Originally posted by jp
Golden Power en Bullit kosten overal 35 cent, behalve bij C1000 (37 cent)

Trouwens, er is nu ook Bullit zonder suiker

Dirk van de Broek/Digros hebben nu een nep-Bull voor 29 cent, maar die is niet te zuipen

De Thaise Redbull kost 1,70 Euro

en je weet toevallig geen adresje...

Old Post Feb-11-2004 15:44  Netherlands
Click Here to See the Profile for joesterizor Click here to Send joesterizor a Private Message Add joesterizor to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
AlFerox
Dirty Brown And Miserable

Registered: May 2002

je kan ook gewoon een lijntje speed nemen

Old Post Feb-11-2004 16:00  China
Click Here to See the Profile for AlFerox Click here to Send AlFerox a Private Message Add AlFerox to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
jp
Retired tranceaddict

quote:
Originally posted by joesterizor
en je weet toevallig geen adresje...

Voor de Thaise? Amsterdam-West Jan Evertsenstraat

Wat ze verkondigen over smaakstoffen is Red Bullshit. De Oostenrijkse Red-Bull smaakt anders omdat er meer werkzame stoffen in zitten. Waarom is anders de Thaise Red Bull (zonder koolzuur en in klein 150ml flesje) zo verschrikkelijke zoet?

In Thailand mag gewoon veel meer omdat er geen strenge regelgeving is.

Sinds 1994 is de samenstelling van de Duitse Red Bull al 3 keer aangepast, vanwege de wetgeving.

Red Bull heeft geen goedkope eigen merk. De meeste energydrinks worden tegenwoordig bij grote frisdrankfabrieken gemaakt (Bavaria bijv)

De kracht van Red Bull blijkt wel uit de vele neppers met bijna dezelfde naam en/of logo: Red Bat, Sitting Bull, Red Horse, Blue Bull etc etc

De 1.5 liter flessen Kremlin (of zo) bij de slijter (DirckIII) zijn ook aan te raden (2,99 Euro)

Computerdoos vol blikjes (sinds 1994) uit o.a. Nederland, Duitsland, Belgie, Spanje, Griekenland, Engeland, Tsjechie, Australie, Zwitserland, Nieuw-Zeeland, Liechtenstein, Oostenrijk, Verenigde Staten, Canada, Italie, Thailand, Japan, Singapore

Last edited by jp on Feb-11-2004 at 16:18

Old Post Feb-11-2004 16:06  Netherlands
dj_spare
Sjef Jembek

Registered: Apr 2002

quote:
Originally posted by BaRTeZ
Met mijn smaakpupillen is niks mis volgens mij, ik proef een verschil tussen Bullit en Red Bull.

nou... dan proef je toch echt niet goed genoeg... de smaak van bullit. golden power en red bull verschilt toch echt. Persoonlijk vind ik de 'echte' red bull niet zo lekker... als je het drinkt zit daar een hele andere nasmaak aan als bij Golden Power/Bullit... en Red Bull is ook iets kleveriger dacht ik want als je het drinkt blijft het langer in je bek hangen terwijl je de andere meuk zo achterover ketst slikt en het is weg

dus geef mij maar die goedkope troep, het kunstgebit kan ik wel van mijn pa lenen.

Old Post Feb-11-2004 16:16  Netherlands
Click Here to See the Profile for dj_spare Click here to Send dj_spare a Private Message Visit dj_spare's homepage! Add dj_spare to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SnuggLe
drs. Betweter

Registered: Mar 2001

Golden Power noem ik altijd Golden Shower. Net zo ranzig lijkt me!
Die Thais Redbull heb ik oook gehad ja, in Thailand zelf. Dat gaat klere-hard. Ze verkopen daar ook keiveel shirts met dat logo erop, exportproduct nr 1 voor backpackers. Iedere backpacker die daar geweest is heeft zo'n shirt.

En over ontwenningsverschijnselen, dat heb ik ook een tijdje gehad ja. Ik dronk op een gegeven moment 4 blikken bullit per dag. Als je dan stopt merk je het wel ja!

Old Post Feb-11-2004 16:25 
Click Here to See the Profile for SnuggLe Click here to Send SnuggLe a Private Message Add SnuggLe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Nederland bestudeert verbod Red Bull
Post New Thread    Post A Reply

Pages (5): « 1 [2] 3 4 5 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackProgressive - New Order - Someone Like You Funk Dvoid remixes??? [2002] [4]

Click here to listen to the sample!Pause playbackParham & Dominic Plaza - Substance [2005]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 20:45.

Forum Rules: