Originally posted by arjen
naar mijn mening heeft LOTR ze niet allemaal verdiend
sommige wel de costumes de beelden e.d. zien er natuurlijk fantastisch uit maar voor VIND IK het een flutfilm en heeft de film niet alle oscars verdiend
De Return of the King heeft al ruim een miljard dollar opgeleverd in de bios en alle drie de films bij elkaar 2.8 miljard. Daarnaast komt nog de mega-dvd verkoop. Mag aannemen dat je dan wel een aardig filmpje in elkaar hebt gedraaid en dat je dan alle eer toe komt, aangezien alleen de Titanic (tevens met 11 Oscars) meer opbrengsten heeft gehaald.
Maar gelukkig verschillen meningen en niet iedereen kan een film goed vinden.
Mar-02-2004 08:08
Ding Chavez
drs. progger
Registered: Jan 2001
quote:
Originally posted by jp
Zoals Billy Crystal zei na enkele LOTR Oscars: "er blijft niemand over in New Zealand om te bedanken..."
Of over de 11 nominaties: "One for each ending."
Mar-02-2004 09:18
Jappio
.
Registered: Dec 2001
quote:
Originally posted by MaGiK54
Mag aannemen dat je dan wel een aardig filmpje in elkaar hebt gedraaid en dat je dan alle eer toe komt, aangezien alleen de Titanic (tevens met 11 Oscars) meer opbrengsten heeft gehaald.
t maakt nogal een verschil of je 1 of 3 films hebt waarover die opbrengsten gerekend worden.
Mar-02-2004 12:07
Donna
Elitist
Registered: Dec 2000
quote:
Originally posted by Remy D
Echt knap dat je die leraar dat weet!!
En waarom waren Fellowship of the ring en The two towers dan de grote verliezers de afgelopen 2 jaar??? En je moet wel veel mensen omkopen om de keuzes naar je hand te zetten.
Ik vind het gewoon een terechte winnaar!!
Kan best een terechte winnaar wezen,maar k vrees dat de leraar een ietwat realistischere (wat een woord!) kijk op de zaken heeft dan jij Meneer de Rukker
Weet iemand hoe dat nummer heet dat gespeeld werd tijdens het overzicht van Oscar presentaties van Bob Hope? Ik word er gek van dat ik er niet opkom en het is echt een mooi nummer, komt geloof ik wel uit een film.
Ik heb trouwens niet de hele nacht zitten kijken, gewoon opgenomen
Voor de evt geinteresseerden, het was de Feather Theme uit Forrest Gump.
Mar-03-2004 09:09
New Wave
We are all a number......
Registered: Mar 2001
quote:
Originally posted by basvh
Volgens mijn leraar story telling/film analyse en script schrijven is het allemaal vet doorgestoken kaart. Volgens hem hebben ze zoveel prijzen gekregen omdat het dan zou afleiden dat LOTR eigenlijk geen echte hollywood productie is. Mensen hebben het dan meer over de film die 11 oscars won en niet over de film die is opgenomen is in nieuw-zeeland. Het zou dus weer de aandacht vestigen op het grote hollywood.
Ik zelf weet het allemaal niet, achter de schermen zal er heus wel een politiek spelletje gespeeld worden. Net zoals bij golden globes
Het gaat er tegenwoordig niet meer om of een film een echte hollywood productie is, weet je waarom?
Omdat het idee 'hollywood-film' uit het tijdperk net voor de oorlog tot in de 80ge jaren kwam omdat 99% van de films van amerikaanse bodem kwam.
Het gaat nu meer om het internationale dan dat het uit 'hollywood' komt.
De glitter en glamour is er af. Het gaat nu niet meer om die sexy actrice met haar diamanten. Het gaat nu om creativiteit van het product zelf. Hollywood is het paradijs van de sterren en heeft op dit moment niets meer met de boodschap van de 'oscars' te maken.
Het beeldje geeft een indicatie over wat een regisseur, producent enzenzenzenzenz voor product heeft neergezet.
De oscars zouden niets voorstellen als alleen films van 'hollywood' genomineerd zouden worden. Het gaat om de top of the top.
Als het doorgestoken kaart zou zijn dan zou omkoping van jurieleden de enige rede kunnen zijn. Over het algemeen heeft iemand al snel een negatieve reactie klaar liggen als er een top prestatie wordt geleverd.
Er zitten altijd een paar rotte appels tussen.
Als je op de olymische spelen alle gouden midaljes (lekker op zijn nederlands ) wint dan zijn er ook een paar prutsers die beweren dat het 'drugs' moet zijn geweest.