|
| quote: | Originally posted by Proximus
prova en mindre svår skola, för uppenbarligen har du inte kämpat nog för den skola du sökt till eller så är du tyvärr inte tillräckligt smart. livet är hård, så varför ska man hålla på och nanna med en? |
så att vi får ett skolsystem som det i USA där bara dom rikaste eller dom som är absolut smartast får en bra utbildning? och på det sättet oxå få en ganska "dum" medel svensson. alla ska ha rätt till bra utbildning, det tjänar alla länder på i längden.
sen måste man ju säga att dom som får bäst betyg i skolan oftast inte är dom som lyckas bäst i arbetslivet, altså så skulle dom inte få chansen att komma in på dom utbildningar vi vill, vi skulle altså gå miste om värdefull arbetskraft.
sen ett argumant om att prova en mindre svår skola håller ju inte, eftersom en mindre bra skola oxå skulle kosta pengar och att alla inte skulel ha råd till det om man avfröskaffade csn.
|