|
| quote: | Originally posted by Sand Leaper
Har hatt denne diskusjonen mange ganger før. God hard trance finnes fremdeles, man må bare grave gjennom mer skit og hardstyle enn vanlig for å finne det. Personlig så syns jeg Dave 202 & Phil Green bare har produsert ren skit etter At The End, at Flutlicht ikke har gjort ordentlig hard trance på lenge og at Ultra Curve er det eneste bra Cosmic Gate har gjort på veldig lenge. Drit i dem og se dere heller litt mer nøye om:
Kai Tracid - Conscious (A*S*Y*S Remix)
Saba - Die Strasse (Störsender Mix)
DJ Slideout - Leave Us Alone (La Cargo Mix)
Thomas Rubin - Cold Night (alle remikser)
Compound - Chemical Symptoms (Fast Floor Remix)
Wallstädt & Dörfler - Consistent Cycles (Überdruck Remix)
Mass In Orbit - Power Is Your Mind
R.A.G.E - Move On (DJ Simple Remix)
Elektromulch - Das Nichts! (Acid Inferno Mix)
Overdog - Brainfuck
Mikado - Sex-O-Matic
JamX & De Leon - Das Licht (Re-Work) <- originalen er dog så bra at dette umulig kunne gå galt
For å nevne noen bra utgivelser i 2003-2004. |
Bra exempel! 
JamX & De Leon - Das Licht har alltid varit en av mina favoriter, vilket förklarar varför jag har den på två olika vinyl utgåvor hehe.
Men men, HardTrancen har varit sorgilg de senaste 2-3 åren tycker jag. Man får leta länge innan man hittar pärlorna men de finns där. Speciellt om man inte är rädd att gå åt Tech-Trance hållet.
Oliver Klitzing och hans olika pseudonymer såsom KayLab, Reloop och Chromedioxide II brukar vara rätt pålitliga. Håller alltid ett öga på hans 2 bolag Headline och Minority.
Men i stort sett tycker jag inte det finns några givna kort längre. SHOKK var de sista. DJ Simple och Klitzing har imponerat på sistonde genom att vara rätt konsekventa. Den traditionella tyska hard trancen har snöat in sig och blivit lite idé-fattig.
Hard Trance har alltid legat mig väldigt varmt om hjärtat så det är lite tråkigt att det ska vara så glest mellan kvalitetssläppen nu förtiden men den är definitivt inte död och jag tror att snart kommer vi se ett lyft igen. Tiden börjar bli mogen för nya aktörer med fräscha idéer 
http://www.di.fm
|