|
Om ongeveer kwart over 10 vertrokken van huis. We hadden wat vertraging omdat we een afslag hadden gemist en toen we bij de Arena aankwamen was net het concert van Froger afgelopen dus het was overal nogal druk. Na paar minuten toch mooi plekje gevonden, lekker dicht bij de HMH. Bij de ingang 15 minuutjes moeten wachten en we waren binnen. Altijd handig in de hmh dat je lekker snel en gratis kan pissen, super. Toen we de zaal binnen liepen zetten Bart Skills net zn laatste plaat op. Jammer, want dar had ik nog wel wat meer van mee willen pakken.
Green Velvet begon gelijk lekker vond ik. Techhouse achtig met af en toe een lekker funky plaatje. Eerste uur vond ik zeeer goed te doen heb echt staan te genieten. Mixtechnisch vond ik hem ook echt heel sterk. Superlange overgangen zover ik heb gehoord zowat naadloos aan elkaar. Na verloop van tijd werd het een stukkie steviger en knalde die er wat electro achtige techno plaatjes in, zaten een paar flinke knallers bij . Na 1.5 uur gooide die er wel een paar zeer stevige platen in, vond ik minpuntje want dit paste er niet echt in. Dit was gewoon flinke oldschool. Gelukkig wisselde hij het goed af en was het laatste kwartiertje toch ook weer erg sterk. Zeer goeie set vond ik het waar ik me goed op heb vermaakt .
Daarna Dave Clarke. Ik had vooraf liever gehad dat Dave gewoon een DJ-set zou doen, maar goed live had ik em nog nooit meegemaakt dus ik was zeer benieuwd. Hij begon erg sterk, maar na 3 tracks gooide die er ineens een hip-hop track in....had voor mij niet echt gehoeven . Er kwamen een paar zeer oude Dave Clarke plaatjes voorbij geloof ik (titels ff kwijt) klonk iig wel goed. Hij kon volgens mij alleen niet echt lang de aandacht vast houden, het was steeds opbouwen naar een climax en dan weer beginnen met een nieuwe track, terwijl het met zn djsets altijd in 1x doorblaast. Aan het eind nog What Was Her Name gehoord en The Wolf, dat was wel vetjes. Vond het leuk om een keer live mee te maken maar doe mij maar gewoon een DJ set, zit veel meer power in 
Toen Jeff Mills. Ik wist eerlijk gezegd niet echt wat ik van hem moest verwachten. Ik hoopte dat het niet in de style van zn album was want dat trek ik niet echt. Het begin vond ik matig, maar na 3 tracks begon het er toch lekker in te komen. We besloten toch om ff wat te gaan eten en in de kleine zaal wat rond te hangen. Zaal was daar ook goed gevuld. Toen we terug gingen naar de grote zaal begon het spektakel . Jeff Mills was echt keihard aan het knallen, The Bells kwam voorbij heeeeeel erg vet , verder bijna allemaal onbekende platen gehoord. Maar de laatste 30 minuten sloeg echt alles. Hij deed volgens mij iets live?? (misschien kan iemand mij precies uitleggen hoe hij het deed, want ik weet het niet precies Hij zat iig flink te spelen met de effectjes . Eerst hoorde je een keiharde bass. En verder bestond de track eigenlijk maar uit 2 sampletjes: een handclap (met echt zoŽn oldschool sound) en een trommel (ala Plastikman - Spastik) en daar bouwde die zoŽn verschrikkelijk vette climax mee echt bizar!!!!  was super!! Volume vol open en die bass stond zooo hard . Laatste half uur was echt aan 1 stuk door knallen, wat een geweldige set!!!! 
Steve Rachmad nam het over. Hij zou een electro set doen maar volgens mij had hij al snel door dat dit na het brute geweld van Mills weinig zin had. Het begin viel je dus ook echt flink naar beneden, maar na 20 minuutjes kwam ik er toch wel lekker in en kon ik ook de set van Rachmad wel waarderen. Om kwart over 6 zijn we naar huis gegaan en om half 8 lag ik al heerlijk in mn bedje.
Nog wat andere puntjes: Het publiek vond ik wel relaxed, sfeer was ook wel goed maar niet bijzonder. Verhouding man / vrouw was denk ik 70/30, maar de meeste vrouwens die er liepen waren jumjum dus dat zat eigenlijk ook wel goed. Ik vond het licht matigjes. Er hingen wel wat leuke lampen enzo maar een lasertje had niet misstaan .
Conclusie:
+Lokatie, HMH blijft een erg fine lokatie met zeer goed geluid
+De muziek was over de gehel avond zeer goed
+Jeff Mills was echt geweldig, mijn nieuwe held 
+Geen vervelende dingen gezien, sfeer zat er best goed in
-Als Dave Clarke een DJset had gedaan ipv live had mn avond helemaal compleet geweest
-Licht had beter gekund.
Al met al een superfeest, kon mn verjaardag om 12 uur niet beter beginnen