ik begrijp het probleem, ik ben ook gestopt met downloaden, alle ik kon het ineens niemer, dus ben ik ook maar gestopt, men zuster haalde er toch teveel clouseau vanaf.
maar set aan de andere kant vind ik nog wel de moeite, inderdeed omdat je nieuwe tracks hoort, en je kan ze meestal ook makkelijk op cd branden... ma een vraagske was het nie dat als, het voor eigen gebruik was dat het mocht? en het mocht nie meer dan 2gr zijn neen maar voor eigen gebruik kon toch geen kwaad dacht ik... anyways.. ik heb liever een set dan 1 track
woops, my bad
Last edited by Kaidreas on Apr-06-2004 at 17:36
Apr-06-2004 17:20
djcresto
Tranceaddict Trainer
Registered: May 2001
zonder al deze livesets was trance nooit geworden wat het nu was. Hierdoor geraakte trance overal ter wereld bekend en konden goeie dj's overal gaan draaien. Door die bekendheid kunnen dj's veel meer geld vragen voor hun gigs. Zonder al die livesets, die gratis promotie zijn waren tiesto en armin waarschijnlijk enkel top dj's in eigen land. Mocht ik een goeie dj zijn en weten dat men skills goed zijn, ik plaatste direct mn sets online zodat iedereen me kan leren kennen, en als het goed is volgen de aanbiedingen dan wel.
Originally posted by Tiger777
livesetts zijn legaal.
...
Met andere woorden, iemand heeft er altijd de auteursrechten op betaald en dus is het legaan.
Was het maar zo makkelijk he hehe... Het gaat er niet om dat de rechten wel een keertje betaald zijn, iedere keer als je zo'n nummer hoort moet er eigenlijk voor betaald worden. Een radiostation betaald geen rechten per nummer dat ze hebben, maar betaald voor iedere keer dat ze het uitzenden. Nu is dat met live uitzendingen anders geregeld natuurlijk, maar in essentie blijft het hetzelfde...
Uitzondering is natuurlijk wanneer je een cdtje koopt, dan betaal je in een klap een relatief groot bedrag aan zo'n instantie, en daarme koop je het recht het liedje zo vaak te luisteren als je wilt... Mits in huislijke kring en bla bla bla wat er allemaal op zo'n schijfje staat gedrukt...
Apr-08-2004 03:16
Bertn
aka B!rD
Registered: Jan 2004
www.sabam.be voor de belgische wet op het auteursrecht...
trouwens, voor mijn studies moest ik dit jaar een werk maken over SABAM, de belgische auteursvereniging. Ik ben dan naar een kantoor van sabam geweest om daar één of andere hoge pief te interviewen...
kheb hem ook gevraagd of livesets op internet gooien en downloaden illegaal is... en livesets hoorden volgens de wet thuis in het rijtje naast "live-concerten"... dus als je een liveset downloadt of een live-concert van een artiest downloadt ben je strafbaar.
sabam is zelfs al begonnen met zoveel mogelijk sites met livesets van het internet te halen...
Apr-08-2004 11:55
Buoyant
Mahna Mahna
Registered: Feb 2003
dan zullen we voortaan maar allemaal braaf LIVE naar iedere radio show op ID&T of radio 538 luisteren eh, als er een groot feest wordt uitgezonden, zonder te rippen natuurlijk
want mijn vriend had het dan ook maar live moeten luisteren, dus hij heeft vette pech .....
Apr-08-2004 18:29
Hydra
Supreme tranceaddict
Registered: Jan 2003
In a-state-of-trance heb ik Armin vaak genoeg horen zeggen: "Zet die taperecorders vast klaar!" of iets dergelijks. Lijkt me wel sterk dat het dan toch illegaal is?
Apr-15-2004 11:09
Gladius
Supreme tranceaddict
Registered: Apr 2002
quote:
Originally posted by Hydra
In a-state-of-trance heb ik Armin vaak genoeg horen zeggen: "Zet die taperecorders vast klaar!" of iets dergelijks. Lijkt me wel sterk dat het dan toch illegaal is?
hehe ik weet zeker dat ge onder andere die rip van solar stone - solar coaster bedoeld =). lol dien tekst ken ik al vanbuiten ("... de opvolger van die fantastische seven cities..."). toen wist ik zelfs nog niet dat da Armin was. Maar idd, hij heeft dat al meermaals gezegd en ik vind het ook straf dat da illegaal is.
btw hydra, kom is meer online hier plz =<
Apr-15-2004 12:02
Freezel
LOST
Registered: Dec 2001
quote:
Originally posted by Hydra
Armin zei zelfs letterlijk: "Zet je mp3-recorders scherp"
Apr-15-2004 12:35
pooley
In Search Of ...
Registered: Apr 2003
AH si onzen platte Hydra bestaat ook nog
Apr-15-2004 17:41
Hydra
Supreme tranceaddict
Registered: Jan 2003
jaja ik blader hier wekelijks wel eens door de interessante topics, ik zeg meestal gewoon niets