Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > power trance party cruise viking line långfredagen
Pages (3): « 1 [2] 3 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
JayBee
Trance Fanatic

Registered: Jul 2003

quote:
Originally posted by Annele
Hade det stått Silja Line och arr. Monday B hade det blivit ett himla thohej och wow! angående 4 Strings eller vilken lina som helst, så lägg ner det där whoopedo-andet och andra negativa kommentarer.
Gläds istället åt att trancen sprider sig.

ummm jo jag är ganska säker på att jag och alla andra här hadde blivit väldigt sura om mondaybar eller fokused hadde arrat med Dj sammy och Ian van dahl

vad gäller 4 strings så har jag inget emot dem. men jag tvivlar på att power hit radio kan arra en fest i våran stil, trots 4 strings.

finns säkert massa folk som tycker om den typen utav fester och sånt men poängen är väl att vi här på Trance addict inte drar på sånna fester. jag blir förvånad om någon utav oss går dit

Old Post Apr-09-2004 12:37  Sweden
Click Here to See the Profile for JayBee Click here to Send JayBee a Private Message Add JayBee to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Sorrow
Supreme tranceaddict

Registered: Oct 2003

quote:
Bara för att 4 Strings egna låtar är cheesy kommer DJsetet vara det då menar du? Och bara för att man aldrig hört talas om de andra så spelar dom cheese?
Någon skrattade dessutom åt "de senaste trancelåtarna" Finns en till som kör med det och jag är ganska så säker på att folk inte skrattar åt det-
"Here is your host AVB with the latest bla bla".....

Döm inte innan ni hört vad som spelar, men visst tror jag kanske lite också att det inte blir "riktig" trance men vad vet man om man inte hört DJsen spela förr?

Jag skriver ”whoop dee do”, för att det är precis så jag känner. Jag blir snarare trött än något annat när jag ser detta.

1. Det står 4 Strings, och inte Carlo Resoort. Står inget om DJ set alt. live, vilket föranleder uppfattningen om att vi talar om ett liveset med sång, då 4 Strings är en grupp.
2. Det står ”de senaste trance hitsen”, vilket för mig som är DJ själv låter rent fånigt. Bara det att det står ”hitsen” gör ju att man reagerar.
3. Inställningen att ”cheese är trance och hjälper trance att spridas” är helt fel. Kommersiell trance (dvs cheese) hjälper trancen att spridas ungefär lika mycket som ”Who let the dogs out” hjälper undergroundhiphopen.

Är det nu så, att Power Hit Radio vill göra en riktig satsning eller en riktig trancefest, så bör de lägga ner lite seriöst jobb och inte komma med det som bjuds ovan och bli förvånade när de får kritik. Självfallet hade reaktionerna varit annorlunda om MB arrangerat eller om AvB hade spelat. De är säkra varumärken. Att du överhuvudtaget kommenterar om det bevisar bara ytterligare det alla säger. Att attackera folk som ifrågasätter evenemangets oklarheter bevisar dessutom bara det att de misslyckats göra klart vad det är som gäller.

Old Post Apr-09-2004 21:35  Sweden
Click Here to See the Profile for Sorrow Click here to Send Sorrow a Private Message Visit Sorrow's homepage! Add Sorrow to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Annele
Junior tranceaddict

Registered: Nov 2003

1. Ja, förmodligen 4 Strings "live" inom " " som någon redan påpekat, men fortfarande stod det med några fler som skulle vara med, och de namnen tolkar jag som rena DJs.
2. Att tycka " de senaste" låter löjligt? Javisst, låter lite dängigt på svenska men det KAN betyda att dom som dansar loss ikväll får höra nya trancelåtar och inte cheese.
3. Du surfar säkert runt på olika tranceforum. Kan du påminna dig om någon tråd där folk som idag lyssnar på "riktig" trance inte sagt att det fick upp ögonen för trance genom cheese? Jag kan inte det.
Majoriteten av de som lyssnar på trance idag verkar uppenbarligen ha fått det.
4. Vad vet du om Power Hit varit seröisa ang denna kryssning eller inte?
Tror du en stor, kommersiell radiokanal gör någon halvdan satsning med "flit"? Oseriöst är det säkert inte, att kunskap om trance däremot saknas hos dem som arr. är troligt.
5. Oavsett vad, står jag fast vid att man inte ska öppna munnen med negativa kommentarer om man inte har en aning om vad DJsen kommer spela. Det där med 4 Strings köper jag däremot helt fullt.

Old Post Apr-09-2004 22:00  Sweden
Click Here to See the Profile for Annele Click here to Send Annele a Private Message Add Annele to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Sorrow
Supreme tranceaddict

Registered: Oct 2003

1. Tja, eftersom de är totalt okända kan de ju tolkas som vad som helst. Vad säger att du har rätt och de har fel?

2. Och vad är det? Vad är, i dina ögon, de senaste trancehitsen? Är det de promos och CD-R's som jag spelar, och i mina ögon är de senaste låtarna? Är det vad "vanliga" konsumenter kan köpa? Är det vad Power Hit Radio tror är de senaste hitsen baserat på charts?

3. Jo, tack. Hur många som helst.

4. Det är uppenbart att de tagit det med en klackspark. Hade de ansträngt sig så hade de bokat artister som drar folk och inte who-dats som visserligen kan vara duktiga, men inte drar folk. Och det är inte svårare än att förhöra sig om marknaden om man inte är insatt själv. Slutsats: halvdant.

5. Folk kommer tycka vad de vill och fortsätta så, så lev med det. Om ett kommersiellt företag av Powers dignitet hävdar att de kör en trancekryssning och sedan kommer med den lina de gör, får de räkna med att de insatta kommer att uttrycka sin skepsis.

Last edited by Sorrow on Apr-09-2004 at 22:33

Old Post Apr-09-2004 22:12  Sweden
Click Here to See the Profile for Sorrow Click here to Send Sorrow a Private Message Visit Sorrow's homepage! Add Sorrow to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Annele
Junior tranceaddict

1. Inget. Men jag hoppas jag har rätt med tanke på att dom kallar det trancekryssning.
2. En hit inom trance- det är den senaste mp3an som folk laddat ner efter att ha lyssnat på ASOT eller läst olika toplistor och dylikt på forum som detta. Och ja, det är den promon som du spelar på dina spelningar. Samma låt som sedan anses gammal och uttjatad när den släpps och även "vanligt" folk kanske köper den.
Det är vad jag anser en hit inom trance är. (Det är annorlunda för mig om det gäller annan musik).
Vad Power anser vara dom senaste hitsen? Jag vet inte? Vad tror du?
Kan kanske mycket väl vara samma mp3or som trancefolket lyssnar på just nu? Att den DJn sen valt att spela mp3or är en annan sak.
3. De insatta...visst jag håller med- med tillägget att "insatt" är relativt efter att jag börjat studera vad folk skriver på olika forum. Att i en tråd dissa 4 Strings för att i nästa höja en likvärdig cheese-producent eller en DJ som spelar cheese-trance till skyarna...well, what can I say..?
Är man insatt bara för att man går på Trance Nation eller någon annan fest utan att ha en aning om vad som faktiskt spelades? Det var någon som saknade "Uplifting"? Finns ingen sådan genre i mina ögon/öron. (Jo, möjligtvis kan jag säga att en låt är mer "glad och dansant" än stillsam/chill).Inte såg jag till några svar angående vilka låtar eller vilken stil Tate körde heller. Det var mest kommentarer om att det var skit eller något i den stilen.

Last edited by Annele on Apr-09-2004 at 22:57

Old Post Apr-09-2004 22:50  Sweden
Click Here to See the Profile for Annele Click here to Send Annele a Private Message Add Annele to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
St_Andrew
I <3 NYC

Registered: May 2003

Annele om det nu verkar så lovande, varför e du inte på kryssningen?

Old Post Apr-09-2004 22:56  Europe
Click Here to See the Profile for St_Andrew Click here to Send St_Andrew a Private Message Visit St_Andrew's homepage! Add St_Andrew to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Annele
Junior tranceaddict

Vågar ju inte chansa!

Old Post Apr-09-2004 22:58  Sweden
St_Andrew
I <3 NYC

Registered: May 2003

quote:

Vågar ju inte chansa!

Old Post Apr-09-2004 23:03  Europe
Click Here to See the Profile for St_Andrew Click here to Send St_Andrew a Private Message Visit St_Andrew's homepage! Add St_Andrew to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
JayBee
Trance Fanatic

Registered: Jul 2003

för att kommentera power hit radio i det hela så kan vi dra jämnförelsen med att nya pojk leksaker ska säljas utav skaparna bakom barbie

om du är en pojke, vad satsar du på? Barbie pojkleksaker AB eller Ninja turtles AB ?

Old Post Apr-10-2004 00:52  Sweden
Click Here to See the Profile for JayBee Click here to Send JayBee a Private Message Add JayBee to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Aendy
Lifeaddict

Registered: Aug 2001

quote:
Originally posted by JayBee
för att kommentera power hit radio i det hela så kan vi dra jämnförelsen med att nya pojk leksaker ska säljas utav skaparna bakom barbie

om du är en pojke, vad satsar du på? Barbie pojkleksaker AB eller Ninja turtles AB ?

Öhh, vad jag vet tillverkar Mattel både Barbie och Micro machines...

You and me, me and you, we�re the only ones in our song?

Old Post Apr-11-2004 15:16  Nepal
Click Here to See the Profile for Aendy Click here to Send Aendy a Private Message Add Aendy to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Amplifire
Senior tranceaddict

Registered: Nov 2002

Helt otroligt hur ni orkar bråka om det här, det finns väl egentligen ingenting som kan vara negativt med festen - det är väl hur grymt som helst att 4 Strings ska lira! Det räcker med att gå tillbaka 18 månader i tiden så skulle det här vara en mycket stor händelse på den svenska trance-scenen...

Old Post Apr-12-2004 06:54  Sweden
Click Here to See the Profile for Amplifire Click here to Send Amplifire a Private Message Add Amplifire to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Registered: Apr 2001

Jasså bråkas de ? Själv såg jag det som en öppen diskussion

Hade man åkt så skulle det märkas vad det spelades för musik och då kunde man ju ha sagt dittan å dattan sen fårstår jag mycke väl dom som e skeptiska... Jag skulle själv vara det.
Men iaf. jag kan ju säga så här.
Tänk om det hade vart denna linan.
Rocco
DJs @ Work
Axel Coon
Floorfilla
Pulsdriver

Ja då hade jag inte åkt iaf, namnen talar för sig själv kanske... ingen som vet vad dom lirar... right ?
Men jag köpte nyligen en DVD som heter "Pulsdriver birthday party" men enbart av den anledningen att den var så snor billig.
Har nu tagit mig igenom halva DVDn... vet inte om jag har lust att se resten för det var fan inte bra musik eller mixar.

Jag tror helt enkelt dom som "gnällt" eller är skeptiska eller "bråkar" har en magkänsla och ofta stämmer den nog ganska väl.

[edit] 4 Strings körde tydligen live har jag fått höra nu.

Last edited by SteveTranz4ever on Apr-12-2004 at 08:46

Old Post Apr-12-2004 08:18  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > power trance party cruise viking line långfredagen
Post New Thread    Post A Reply

Pages (3): « 1 [2] 3 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackSteve Bug & Phonique at Harpune 2005 Track ID Please!!! [2006] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackAirhead - Airwave (A1 mix) [2002]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 16:53.

Forum Rules: