 |
|
|
|
 |
Amplifire
Senior tranceaddict
Registered: Nov 2002
Location: Stockholm, Sweden
|
|
|
Jag tycker att Bonzai/Banshee alltid har varit överdrivet gnälliga när det gäller mp3-debatten...
|
|
Apr-22-2004 05:24
|
|
|
 |
 |
Sand Leaper
Tension hunter

Registered: Jul 2001
Location: Oslo, Norway
|
|
|
| quote: | Originally posted by RebeL9
jag förstår hotet Banshee Worx känner. Lightning Records tvingades ju duka under pga mp3hotet. |
Bullshit. Det var argumentet de serverte publikum etter at de gikk under fordi de måtte vri oppmerksomheten vekk fra det faktum at Lightning har blitt drevet på en elendig måte. Jurgen Leyers, MIKE og L-Vee har alle innrømmet at mp3 ikke var det eneste som fikk Lightning til å gå under. Det som var et av hovedproblemene var nemlig at man ikke klarte å organisere labelen ordentlig. Altfor mange halv-døde sublabels, alt for mange one-off prosjekter, altfor dårlig markedsføring (bare se på hva som skjedde første gang Airwave's album ble gitt ut), altfor mange artister som ikke fikk betalt i tide etc. Men det hørte man selvfølgelig ingenting om da man gikk ut i media med Lightning's konkurs 
Det faktum at de kriminaliserer publikummet sitt for at de skal kjøpe mer plater ("Når DU laster ned mp3 dreper du musikken! Gå ut å kjøp plater nå!") er en av de mest frastøtende PR-taktikkene jeg har sett i mitt liv. Dessuten ignoreres det faktum at mp3 er en av de viktigste grunnene til at Banshee og Lightning selger/fikk solgt de platene de gjør/gjorde.
Når de nå går ut mot Irish sine mikser på denne måten, så viser det bare at de ikke har lært noenting siden sist gang. Hadde de klart å få euro tegnene ut av hodet i 5 sekunder så hadde de sett at alt disse miksene gjør er å promotere platene deres ytterlige, noe som igjen kan gi større platesalg.
Argumentet om at det ødelegger salg av compilations er like dumt, siden Irish jo for det meste spiller låter som allerede er gitt ut. Som regel er det jo antallet uutgitte/ukjente låter samt "hits" som avgjør hvor mange som blir solgt. Hvordan Irish sine mikser bidrar til å ødelegge for salget av disse skjønner iallefall ikke jeg...
___________________
"Wenn du dich zum Untergrund zählst, reicht es nicht, es nur zu sagen. Du musst auch viel graben, um es zu werden."
Last edited by Sand Leaper on Apr-22-2004 at 07:59
|
|
Apr-22-2004 07:22
|
|
|
 |
 |
|
 |
 |
Johan (DJ Irish)
dj bum

Registered: Aug 2000
Location: Malmööööö!
|
|
|
Apr-22-2004 12:49
|
|
|
 |
 |
Johan (DJ Irish)
dj bum

Registered: Aug 2000
Location: Malmööööö!
|
|
|
Apr-22-2004 13:04
|
|
|
 |
 |
Sorrow
Supreme tranceaddict

Registered: Oct 2003
Location: Sweden
|
|
|
Apr-22-2004 17:22
|
|
|
 |
All times are GMT. The time now is 23:23.
Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
|
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
|
|
|
|
|
|
Contact Us - return to tranceaddict
Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
|