|
| quote: | Originally posted by Djeebie
Ik heb hem bij bestekeus.nl besteld. Dan is 'ie €354 (€362 incl. verzendkosten). Misschien dat je hem alleen bij de Mediamarkt goedkoper kunt vinden, maar als het goed is hebben ze hem daar op dit moment nog niet. Enige nadeel is dat de SD cards die hij gebruikt wat aan de prijzige kant zijn (256 MB voor €60-80). Maar aan de andere kant schijnt SD wel de standaard te worden, dus dan zal de prijs wel gaan zakken.
Ik zat trouwens te twijfelen tussen deze en de Canon Ixus 430 en de Casio EX-Z40. De Casio komt er het minst goed vanaf in de tests, maar nog steeds wel aardig en is één van de kleinste camera's die je kunt krijgen. De verschillen tussen de Canon en de Pentax zijn niet heel groot. De Canon schijnt iets beter foto's te maken, maar de Pentax heeft weer meer instellingsmogelijkheden.
Dus |
Jullie kennen de pricewatch van Tweakers.net?? http://www.tweakers.net/pricewatch
Pentax Optio staat daar voor 299 euro.... Daar moet je echt kijken want dan heb je echt 99% zeker de goedkoopste zaak. Heb mijn DSC v1 ook daar bekeken waar hij het goedkoopste is. Ik zou zoiets echt niet meer in de winkel kopen...internet is makkelijker en goedkoper. Ixus 430 is overigens 30 euro duurder.
Ik zou toch zijn gegaan voor de Canon overigens. De kaarten zijn goedkoper (compact Flash) en Canon staat bij mij echt voor kwaliteit. De verschillende fotografen op feesten (oa Partyflock) hebben in 70% van het geval een Canon. Hij maakt gewoon hele goede overzichtspictures etc.
Oh en mensen: MEER Megapixel wil ECHT NIET zeggen dat de camera beter is. Iedereen gaat altijd voor meer megapixel, maar de helft heeft er geen verstand van ....
Oh, de mijne:

http://www.dpreview.com/reviews/sonydscv1/
En je weet wat ze zeggen, des te groter je camera, des te kleiner je .... He Frans? 
Smirnoff/Anja: wat kosten die 128 mb kaarten Compact Flash normaal?
Zit tussen de 30 en 50 euro volgensmij, dus je zou ze per stuk voor 20 euro mogen kopen.