Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - France > le topic du bon français...
Pages (35): « 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
boullette
Eki Eki Eki Eki batang!!!

Registered: Sep 2003

vi c'est bon pour le code mais c'est qlq chose d'abstrait.

pour le "chez", c'est pour une personne.

Old Post Jun-08-2004 11:36  France
Click Here to See the Profile for boullette Click here to Send boullette a Private Message Add boullette to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
The Corry
Vendeur de cuillère...

Registered: Jul 2003

oki merci chef

Old Post Jun-08-2004 11:42  France
Click Here to See the Profile for The Corry Click here to Send The Corry a Private Message Visit The Corry's homepage! Add The Corry to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
boullette
Eki Eki Eki Eki batang!!!

Registered: Sep 2003

chef ?? moi ?? mmmmm! pourquoi pas.

allé esclave, esponge!!

Old Post Jun-08-2004 11:51  France
Click Here to See the Profile for boullette Click here to Send boullette a Private Message Add boullette to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
The Corry
Vendeur de cuillère...

quote:
Originally posted by boullette
chef ?? moi ?? mmmmm! pourquoi pas.

allé esclave, esponge!!

Ouai enfin... je me suis peut être un peu embalé !!!

Old Post Jun-08-2004 11:56  France
Click Here to See the Profile for The Corry Click here to Send The Corry a Private Message Visit The Corry's homepage! Add The Corry to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
cozim
PhysFouFAvroum

Registered: Oct 2002

Autant / au temps c'est équivalent.
Personnellemment j'écris Autant pour moi, je trouve que dans le contexte c'est plus parlant. Genre tu dis qqch, qqun te contredit et il a raison, "ah autant pour moi" => autant de tort (euh d ou t d'ailleurs cheplus) pour moi.

Sinon mon prof de maths de sup c'était un vrai fou. Il m'a enlevé 0.5pts à un DS pasque j'avais écris "comme..., alors...", il prétend que c'est un pléonasme et qu'il faut pas mettre le alors.
Ou genre au tableau pendant les colles, il râle quand on trace un accent du haut vers le bas etc...

Old Post Jun-08-2004 11:58  France
Click Here to See the Profile for cozim Click here to Send cozim a Private Message Add cozim to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Insigma
poste utile.

Registered: Mar 2002

quote:
Originally posted by d&b
ben ca dépend
si tu veut dire il est à peu pres midi tu mets "à peu pres"

et si lorsque quelqu'un se gare pres de ta voiture tu trouve qu'il se met trop pres et qu'il va t'empecher de te casser, tu dis "tu es un peu pres !"

MDR.

autres points à signaler :

-parmi, y a pas d's,

-on dit par exemple, "c'est le livre de ta soeur" et non pas "c'est le livre à ta soeur" (fonctionne aussi si vous n'avez pas de soeur)

+ 800 Vinyles à vendre

Old Post Jun-08-2004 12:07  France
Click Here to See the Profile for Insigma Click here to Send Insigma a Private Message Visit Insigma's homepage! Add Insigma to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
cozim
PhysFouFAvroum

Registered: Oct 2002

Ouvrir/fermer la lumière

Old Post Jun-08-2004 12:09  France
Click Here to See the Profile for cozim Click here to Send cozim a Private Message Add cozim to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Insigma
poste utile.

Registered: Mar 2002

Ah ca y est un truc dont(et pas que ) je voulais parler car on vient de me le ressortir et du coup je me demande quelle est la réponse exacte :

on vient de me dire(une fois de +) : "ah ouais comme même". rassurez-moi, faut bien dire : "ah ouais quand même"

+ 800 Vinyles à vendre

Old Post Jun-09-2004 08:50  France
Click Here to See the Profile for Insigma Click here to Send Insigma a Private Message Visit Insigma's homepage! Add Insigma to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
The Corry
Vendeur de cuillère...

quote:
Originally posted by stanymi
Ah ca y est un truc dont(et pas que ) je voulais parler car on vient de me le ressortir et du coup je me demande quelle est la réponse exacte :

on vient de me dire(une fois de +) : "ah ouais comme même". rassurez-moi, faut bien dire : "ah ouais quand même"

Perso je dis "Quand même" mais ca doit peut etre venir des regions ça. Car j'ai jamais entendu dire "Comme même"... Enfin...

Old Post Jun-09-2004 09:04  France
d&b
Albatar

Registered: Nov 2003
un truc que je sais jamais
on dit comment ?
1 - rien à voir
2 - rien avoir
3 - rien n'a voir
4 - rien n'avoir
5 - autres possibilité

Old Post Jun-09-2004 12:31  France
Click Here to See the Profile for d&b Click here to Send d&b a Private Message Add d&b to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
France
Supreme tranceaddict

Registered: Aug 2003

quote:
Originally posted by d&b
on dit comment ?
1 - rien à voir
2 - rien avoir
3 - rien n'a voir
4 - rien n'avoir
5 - autres possibilité

je pencherais pour le 1.

2..non c'est pas le même sens.
3 et 4 avec le "n'" de la négation ..le "n'" est superflu parce que "rien à voir" tu le dis dans une phrase dans laquelle tu auras déjà placé le "ne" exemple: Cela n'a rien à voir avec ceci."

Old Post Jun-09-2004 12:40  France
Click Here to See the Profile for France Click here to Send France a Private Message Add France to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
JLP
Vive le deep

Registered: Oct 2003

quote:
Originally posted by d&b
on dit comment ?
1 - rien à voir
2 - rien avoir
3 - rien n'a voir
4 - rien n'avoir
5 - autres possibilité

"aucun rapports"

Franchement je ne sais pas

Old Post Jun-09-2004 12:42  France
Click Here to See the Profile for JLP Click here to Send JLP a Private Message Add JLP to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - France > le topic du bon français...
Post New Thread    Post A Reply

Pages (35): « 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackUnknown track about 2006-2007 i think [2009] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackAnne Savage - Real Freaks (Uk Gold's Fourplay Mix) [2002]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 04:11.

Forum Rules: