originele berekening was 15 per t-shirt
maar als sommige mensen 15 per 2 betalen is er toch vijftien tekort, tenzij er maar 2 a 3 mensen zijn met 2 t-shirts en de gemiddelde prijs per t-shirt 7 is of zo maakt het niets uit uiteraard, enfin ik betaal zoizo morgen.
Had zelf zoizo gerekend op 15, kan mij wa schelen dat iemand er 2 krijgt voor dezelfde prijs, die hebben dan sjaans van keer hé
Jun-09-2004 20:31
Jasperovitsj
Zehra roxorzz my boxorzz
Registered: Apr 2004
Ik kan de redenering ergens wel volgen, het lijkt nu precies of sommigen te veel betalen en anderen daardoor hun 2de t-shirt bijna gratis krijgen. En echt fair is dat nu ook niet...(en das niet persoonlijk bedoeld, ik vind het chic dat je alles op jezelf wilt nemen Tiger en ik snap ook volledig dat je alles zo simpel mogelijk wilt houden)
Maar goed, is het systeem niet aan te passen zoals Anja zei? Dan is er toch geen probleem voor meer?
Originally posted by TOR
?15 is toch het einde van de wereld niet?
Tuurlijk is dat het einde van de wereld niet, maar ik geef eerlijk toe dat ik mij aansluit bij de mening van Nyah.
Dat iedereen dezelfde prijs betaalt (maakt niet uit hoeveel T-Shirts hij of zij besteld heeft), had misschien beter moeten aangegeven worden van het begin, want ik kan best begrijpen dat de mensen die maar 1 T-Shirt hebben besteld dit een vervelende regeling vinden.
Jun-09-2004 20:36
pooley
In Search Of ...
Registered: Apr 2003
Logisch toch.
2 != 1
dus 2 kost meer dan 1 ...
Jun-09-2004 20:53
Jasperovitsj
Zehra roxorzz my boxorzz
Ehm, is 2! niet 1x2=2? Of begrijp ik het hier weer allemaal verkeerd?
Zoals het nu is, zeg ik als gierige nederlander "Doe mij er dan ook maar 2 voor €15,=
En volgens mij is het niet zo moeilijk om het wel gewoon eerlijk te doen toch?
Volgens mij is het rekensommetje
totaalbedrag / aantal personen
net zo lastig als
totaalbedrag / aantal t-shirts
en dan kunnen de personen die er 2 besteld hebben zelf ook wel natellen dat zij dan het dubbele moeten betalen.
Bovendien heeft anja je al gequote (thx, scheelt me zoeken) maar je hebt dus ook gezegd dat de prijs over alle t-shits gelijk getrokken zou worden... Per shirt dezelfde prijs dus. Nu is de gang van zaken anders, zonder dat dat van tevoren aangekondigd is. En ik (als nederlander ) wil best die 15 euro betalen hoor, dan steek je de marge maar in een potje, maar op deze manier worden een aantal mensen voorgetrokken.
Jun-09-2004 21:02
eieregooie
Perceptions
Registered: Jan 2002
Originally posted by Jasperovitsj
Ehm, is 2! niet 1x2=2? Of begrijp ik het hier weer allemaal verkeerd?
!= betekent "is niet"
Jun-09-2004 21:02
Zehra
Deeply disturbed
Registered: Oct 2003
ok. we have a problem! 15 euro is niet zo veel maar eerlijk is eerlijk eh?
voorstel van anja: gewoon alle kosten optellen en delen door aantal tshirts. mensen met 2 tshirts moeten er dan ook 2 betalen...
logisch!
Jun-09-2004 21:03
eieregooie
Perceptions
Registered: Jan 2002
EDIT
nm, ik moet gewoon rtfm
Last edited by eieregooie on Jun-09-2004 at 21:14
Jun-09-2004 21:06
Jasperovitsj
Zehra roxorzz my boxorzz