Vooral de oude films dan (A new hope, the empire strikes back en return of the jedi), das zo lekker ouderwetse sci-fi, I like it! En voor die tijd waren het wel topfilms, met een redelijk goed verhaal (beetje hollywoodiaans of course, maar toch leuk) en super special effects! Zeker de opgepoetste versies vind ik super!
De nieuwe films vond ik dan weer iets minder omdat de star wars spirit er een beetje uit is naar mijn mening. Ook de actuers zijn niet echt goed gecast vind ik, hoewel mark Hamill toch ook nooit echt overtuigend was in mijn ogen. Naturlijk zijn de gevechtsscenes nu nog beter, en das wel een pluspunt!
Enfin, al bij al kijk ik wel hééééél hard uit naar de volgende film, ik wil echt zien hoe Anakin de stap naar de Dark Side zet!
Enkel de series met Kirk vond ik wat minder, ook omdat toen ik met star trek begon Kirk zen serie al ongelooflijk achterhaald was.
Maar de films en de 4 andere series echt boem.
Tis niet zo dat ik star trek kleding aanheb en stuff like that.
Ik heb een paar videos van voyager, the next generation en deep space nine. En van de laatste serie heb ik wel alles. Maar voor de rest...
Dus kdenk ni dat ik ECHT een Trekkie ben zoals andere die bijvoorbeeld alle series op video of DVD hebben ofzo
Jun-20-2004 17:59
Nabistai
WodkAddict
Registered: Sep 2002
Location:
quote:
Originally posted by jp
De oude Star Trek met William Shatner. Voor die tijd erg knap gemaakt en zeer spannend. Spock en dr.McCoy!
De Thunderbirds vond ik ook altijd erg vermakelijk. In de Star Wars serie is Return of the Jedi mijn favoriet
Al die nieuwe films en series zijn te veel met de computer gemaakt. Ziet er mooi uit maar is toch minder cult als het 'origineel'
aaaaah de thunderbirds rulen!
___________________
"I hated going to weddings. All the grandmas would poke me saying "You're next". They stopped that when I started doing it to them at funerals."
quote:
Het doel van een heel deel hier is niet over muziek te praten maar door zijn deelname aan discussies een zo groot mogelijk intellect proberen aan de dag te leggen en daarmee een rare vorm van zelfbevrediging in werking stellen. 'It's a strange world'
Jun-20-2004 18:01
Jakhira
Ridiculously meticulous
Registered: May 2003
Location: Lebbeke, Belgium
Same here Jasper, er moet veel erond gebeuren in 'Rise of the empire'. In de vorige waren er slechts hinten (ok soms grote) dat hij rechts-gezind is.
Ik heb ook het gevoel dat ze met de nieuwe films de 'sfeer' een beetje kwijt waren, maar met al die CGI kan je niet anders...
Welke vinden de mensen het best eigenlijk? Bij mij 'The Empire strikes back' toch wel...
Jun-20-2004 18:02
Jasperovitsj
Zehra roxorzz my boxorzz
Registered: Apr 2004
Location: Hoboken, Belgium
quote:
Originally posted by Phortastic
hehe de nieuwe reeks, Star Trek: Enterprise dus speelt zich af nog voor de tijd van Kirk, in het midden van de 22ste eeuw toen het eerste schip met Warp mogelijkheden ontwikkeld was. Dat schip heet dus ook Enterprise.
Hmm, en de Phoenix dan? Die was toch in 2063 gebouwd en heeft het First Contact veroorzaakt?
Originally posted by Nabistai
aaaaah de thunderbirds rulen!
Komt ook ne film van soon
met echte acteurs dan wel
Star wars vind ik trouwens ook wel goed.
Ik hou eigenlijk van alle goede SF.
Alien 1 en 2 bijvoorbeeld vind ik ook geweldig.
Maar nix gaat boven Star Trek
Jun-20-2004 18:04
Jasperovitsj
Zehra roxorzz my boxorzz
Registered: Apr 2004
Location: Hoboken, Belgium
The empire strikes back is de meest indrukwekkende, maar ik vond Return Of The Jedi toch ook heel sterk, vooral de scenes in Cloud City met Darth Vader, Luke Skywalker en The Emperor...
Originally posted by Nabistai
aaaaah de thunderbirds rulen!
Ik heb een speelgoed Tracy-island en alle 5 voertuigen. Let wel: ik was toen nog een kind (minder dan 10 jaar want ik zat nog in Engeland).
Ik heb ook ALLE afleveringen en de film op video...
Het is trouwens gemaakt in Wolverhampton, niet ver van mijn 'echte thuis' Birmingham, en ik ben al meermaals naar de studio geweest waar hij gemaakt werd (of je die nu nog kan bezoeken weet ik niet).
Kennen jullie dan ook Stingray en Captain Scarlet? Van dezelfde makers... (van Stingray ook alle afleveringen op video).
Jun-20-2004 18:09
Phortastic
It's Majik !
Registered: Jun 2004
Location: Limburg, Belgium
quote:
Originally posted by Jasperovitsj
Hmm, en de Phoenix dan? Die was toch in 2063 gebouwd en heeft het First Contact veroorzaakt?
Ja maar dat was pas het eerste schip he en was nog zwaar experimenteel.
In de eerste aflevering van Enterprise zie je ook dat de Volcanen (hoe je dat ook noemt in het Nederlands ) de mensheid 100 jaar heeft tegengehouden om de ruimte te verkennen. Ze wilden dat de mensheid er echt klaar voor was. Vandaar dat er nog zo een 100 jaar tussen First Contact en de eerste Enterprise zit
Jun-20-2004 18:09
Jasperovitsj
Zehra roxorzz my boxorzz
Registered: Apr 2004
Location: Hoboken, Belgium
quote:
Originally posted by Phortastic
Alien 1 en 2 bijvoorbeeld vind ik ook geweldig.
Jaaaaaaaaaah!!
Geweldige films, en ik vind die aliens de beste aliens ooit bedacht, samen met de Borg of course!
EDIT: Leest er soms iemand ook sci-fi? Het is niet hetzelfde als een sci-fi film, maar op hun eigen manier kunnen sci-fi boeken zo veel indrukwekkender en spannender zijn...