Daar is over nagedacht: Als ik genoeg geld verdien met deze verkoop om 2 cd spelers te kopen heb ik 0,0 winst en verlies want ik heb alle platen digitaal op superkwaliteit
Bovendien hebben een heleboel platen ervoor gezorgt dat ik andere digitale muziekstukken met betrekkelijke eenvoud kon downloaden zeg maar
Jun-21-2004 19:46
Partyhardy!
Prog Addict!
Registered: May 2001
Ik zal altijd een vinyl addict blijven, heb zelf gezien bij Tijs hoe relaxt het werkt met pioneer cd-spelers en je kunt alle nieuwe shit draaien maar voor mij persoonlijk gaat er niks boven vinyl!
Jun-21-2004 21:36
TranceFool
Rollin“ Rhythms
Registered: Jan 2001
quote:
Originally posted by Partyhardy!
Ik zal altijd een vinyl addict blijven, heb zelf gezien bij Tijs hoe relaxt het werkt met pioneer cd-spelers en je kunt alle nieuwe shit draaien maar voor mij persoonlijk gaat er niks boven vinyl!
Ferdy & Rene - Legato
Jun-22-2004 08:19
total woot
WooT
Registered: Apr 2002
quote:
Originally posted by Partyhardy!
Helemaal mee eens!
Heb nu ook een maand of 3 een cjd, t is Superrelaxed! maar kan t toch niet laten om iedere week nog ff de platenzaak in te duiken, en wat mooie stukkies vinyl te scoren. En daarbij, je zal wel moeten als je ooit ergens in een openbare gelegenheid moet draaien...(zonder origineel kom je niet ver).
Jun-22-2004 08:59
Chicane
Toilet Duck®
Registered: Nov 2001
Ieder zn ding natuurlijk.. maar cd's zijn zo goed als gratisch zeg maar geen slijtage aan de plaat.. copy is zo gemaakt... geen dure naalden.. platter die gewoon exact hetzelfde werkt en aanvoelt als een vinyl platter enzo... ik zie alleen maar voordelen eigenlijk.. enige nadeel zou misschien zijn dat je digitaal geluid hebt..
Jun-22-2004 10:30
DJ Bazz
Supreme tranceaddict
quote:
Originally posted by Chicane
Ieder zn ding natuurlijk.. maar cd's zijn zo goed als gratisch zeg maar geen slijtage aan de plaat.. copy is zo gemaakt... geen dure naalden.. platter die gewoon exact hetzelfde werkt en aanvoelt als een vinyl platter enzo... ik zie alleen maar voordelen eigenlijk.. enige nadeel zou misschien zijn dat je digitaal geluid hebt..
Je kunt praktisch nergens terecht als je een keer wordt gevraagd om ergens te draaien. Het streven van 9 vd 10 is uiteindelijk toch om voor een keer voor een publiek te draaien lijkt me (ik weet niet wat jouw streven is). Dat vind ik het grootste nadeel.
Jun-22-2004 13:59
Chicane
Toilet Duck®
Mijn streven is een eigen clubavond in het buitenland (Griekenland) dus me eigen locatie en setup
Jun-22-2004 14:42
eXos
The Delight
Mag ik mee?
Jun-22-2004 15:37
raoel
just addicted
Als je voor publiek draait en daar dus geld mee verdient, ben ik van mening dat je toch ook de auteursrechten ervoor moet hebben betaald (of hoe ze dat ook noemen).
De muziekindustrie zou helemaal kapot gaan als de DJ's ook alles gingen kopiėren. Gelukkig kopen de DJ (in de kroeg en discotheek) nagenoeg alle CD's in de winkel of downloaden het tegen betaling*. Er wordt volgens mij ook wel steeds strenger op gecontroleerd.
De "dancelabels" zijn vooralsnog huiverig om hun nummers op CD uit te brengen. Denk dat ze er huiverig voor zijn dat de thuis DJ nauwelijks nog platen koopt en er zijn natuurlijk nogal veel thuis DJ's.
Gezien de reacties hier denk ik dat ze er toch niet zo bang voor hoeven zijn.
Vinyl is gewoon leuker dan CD's!!!
* een oude klasgenoot van me draait ergens in een kroeg. Zij downloaden en bepaald aantal mp3's per maand en betalen daar een x bedrag voor. Dat zal wellicht iets goedkoper zijn dan het kunststof schijfje in de winkel halen, maar ook al was ik zo'n kroeg DJ, dan wilde ik toch liever alles op CD in eigen beheer.