Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Darude på p3 live ikväll!!!!!!
Pages (2): « 1 [2]   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Aendy
Lifeaddict

Registered: Aug 2001

quote:
Originally posted by Gaby

Du är för skön!!!

Tack?

You and me, me and you, we�re the only ones in our song?

Old Post Sep-21-2001 16:03  Nepal
Click Here to See the Profile for Aendy Click here to Send Aendy a Private Message Add Aendy to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mindshooter
Neverchanging avatar

Registered: Nov 2000

quote:
Originally posted by reveal
jag hittade den på internet innan den ens "var tänkt för radio". och jag diggade den fett. det var inte förrän 6 månader senare eller tom ännu längre som den blev allmänt känd och överspelad etc etc

Samma här....Jag hade den med mig till kollo den sommare mins jag..tyckte den va asfet...sen spelade jag den på discot och all älskade den......Sålde den till en DJ efter kollot.....Sen kom sandstorm på radio som lät likadant och då gillade jag den knappt längre...synd det där....

Old Post Sep-21-2001 17:12 
Click Here to See the Profile for mindshooter Click here to Send mindshooter a Private Message Add mindshooter to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
x-dream
Kurai is my slave!

Tror att jag hörde den första gången på pvd setet från mayday....Tyckte den var skön men efter ett tag så blev den lite jobbig när man hörde den mycket....

Typ nrj spelar ju sönder en massa låtar.....

Old Post Sep-21-2001 18:16  Sweden
Click Here to See the Profile for x-dream Click here to Send x-dream a Private Message Add x-dream to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mindshooter
Neverchanging avatar

quote:
Originally posted by x-dream
Tror att jag hörde den första gången på pvd setet från mayday....Tyckte den var skön men efter ett tag så blev den lite jobbig när man hörde den mycket....

Typ nrj spelar ju sönder en massa låtar.....

Jag lyssnar aldrig på radio av jusst den anledningen...

Old Post Sep-22-2001 08:28 
Click Here to See the Profile for mindshooter Click here to Send mindshooter a Private Message Add mindshooter to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
x-dream
Kurai is my slave!

quote:
Originally posted by mindshooter

Jag lyssnar aldrig på radio av jusst den anledningen...

När jag jobbar så har vi sån där miljöradio.....Och då lyssnar man ganska mycket på nrj.....Fan dom är makalösa allså....Spelar sönder alla låtar....Denna veckan har dom spelat den där låten va den nu heter....Follow me heter den med nån grupp typ en gång i timmen har man hört den låten.......

Old Post Sep-22-2001 08:36  Sweden
Click Here to See the Profile for x-dream Click here to Send x-dream a Private Message Add x-dream to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mindshooter
Neverchanging avatar

quote:

När jag jobbar så har vi sån där miljöradio.....Och då lyssnar man ganska mycket på nrj.....Fan dom är makalösa allså....Spelar sönder alla låtar....Denna veckan har dom spelat den där låten va den nu heter....Follow me heter den med nån grupp typ en gång i timmen har man hört den låten.......

Jo dom har juh det mottot....just när michael jackson hade släppt sin nya låt så spelade dom den varje heltimme...och det var dom stolta över också .....radio suger.....

Old Post Sep-22-2001 15:57 
x-dream
Kurai is my slave!

Det är ju sant....Hatar mix megapol å nrj.....Spelar samma låter da in å dag ut....Helt otroligt.....

Old Post Sep-22-2001 16:09  Sweden
reveal
always in the mix

Registered: May 2001

för nåt år sen så blev det aktuellt att ifrågasätta om radion påverkade skivförsäljning genom en alltför kommersiell inriktning

det visade sig då att P3 hade blivit sämre än det var tidigare, nu hade man "bara" använt ca 200 000 olika låter undet året

vinnaren var mix megapol (tror jag), hade endast använt sig av 743 olika låter UNDER ETT HELT ÅR!!! god tvåa var NRJ som hade roterat knappt 1000 låtar under året

det är inte konstigt att man tycker att radio suger som fan

Old Post Sep-22-2001 16:15 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
x-dream
Kurai is my slave!

quote:
Originally posted by reveal
för nåt år sen så blev det aktuellt att ifrågasätta om radion påverkade skivförsäljning genom en alltför kommersiell inriktning

det visade sig då att P3 hade blivit sämre än det var tidigare, nu hade man "bara" använt ca 200 000 olika låter undet året

vinnaren var mix megapol (tror jag), hade endast använt sig av 743 olika låter UNDER ETT HELT ÅR!!! god tvåa var NRJ som hade roterat knappt 1000 låtar under året

det är inte konstigt att man tycker att radio suger som fan

Å fan vart hitta du denna infon......

Inte konstigt att man tröttnar på radio....

Old Post Sep-22-2001 18:19  Sweden
mindshooter
Neverchanging avatar

quote:

Å fan vart hitta du denna infon......

Inte konstigt att man tröttnar på radio....

Häromdan i plugget spelade dom t.om Nelly furtados nya låt 2 ggr i rad...men det måste fan varit nåt fel...eller?
Jag hade iaf min heliga freestyle med mig....så jag kunde rymma....
delirium - silence from nelly furtado.....mmmmmm.....

Old Post Sep-22-2001 20:22 
reveal
always in the mix

Registered: May 2001

kommer inte riktigt ihåg var jag läste detta, men det var i sammanhanget att radio hade börjat "bestämma" vad som såldes på marknaden...

och så är det väl, spelas det i radio, så gillar kidsen musiken, och den musik som inte spelas, den känner ingen (de flesta) inte till, och på så sätt avspeglas det i skivförsäljningen

Old Post Sep-23-2001 01:04 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Darude på p3 live ikväll!!!!!!
Post New Thread    Post A Reply

Pages (2): « 1 [2]  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackID this Killah ! [2004] [1]

Click here to listen to the sample!Pause playbackUtah Saints - Star (Union Jack remix) [2009]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 04:40.

Forum Rules: