Bij een DJ-contest is de subjectiviteit van de muziekstijl veel minder hé, het gaat hem daar toch voornamelijk over techniek, opbouw, platenkeuzen enzo. Zeker als het een contest voor de fun is zoals deze: er zijn geen residencies te verdienen, dus dejury gaat ook niet de DJ uitkiezen die het beste bij het profiel van de club past.
En volgens mij gaan de stijlen toch redelijk dicht bij elkaar liggen, dus ik denk echt niet dat er een subjectiviteitsprobleem gaat zijn!
Originally posted by Jasperovitsj
En volgens mij gaan de stijlen toch redelijk dicht bij elkaar liggen, dus ik denk echt niet dat er een subjectiviteitsprobleem gaat zijn!
Er gaan er toch bijzijn die bvb graag prog horen, en een uplifting setje sowieso minder punten gaan geven, omdat ze het commerciële rommel vinden. Ik denk niet dat je dit kan garanderen.
Jul-26-2004 15:10
dj Zevan
Hunting Orion in progress
Registered: Dec 2001
dan moeten we maar zien dat we de jury zo samen gesteld krijgen dat de juryleden geen uitgesproken voorkeur voor prog of uplifting hebben
Jul-26-2004 15:16
Tiger777
Pensionable tranceaddict
Registered: Dec 2002
quote:
Originally posted by dj Zevan
dan moeten we maar zien dat we de jury zo samen gesteld krijgen dat de juryleden geen uitgesproken voorkeur voor prog of uplifting hebben
Daarom is een jury bestaande uit meerdere forumers nodig.
Zehra, voor begin oktober zullen er toch geen setjes binnengeleverd worden hoor en tegen dan hebben wij al voor uuw spullen gezorgd
Oh ja, MP3 en Traktor DJ's worden uitgesloten...
CD & Vinyl only!
Even op een rijtje zetten:
Deelnemers
Tiger777
Jasperovitsj
Zehra
dj Zevan
xcape
FredNova
Xilver
Gezworenen
Ei?
Jul-26-2004 16:05
Giesber
Senior tranceaddict
Registered: Dec 2003
quote:
Originally posted by Tiger777
Oh ja, MP3 en Traktor DJ's worden uitgesloten...
CD & Vinyl only!
Niet dat ik van plan ben om mee te doen of zo, maar waarom wordt mp3 uitgesloten?
Er zijn meer en meer professionele DJ's die een computer gebruiken tegenwoordig...
Jul-26-2004 19:29
Jasperovitsj
Zehra roxorzz my boxorzz
Registered: Apr 2004
quote:
Originally posted by Xilver
Er gaan er toch bijzijn die bvb graag prog horen, en een uplifting setje sowieso minder punten gaan geven, omdat ze het commerciële rommel vinden. Ik denk niet dat je dit kan garanderen.
Bwah, ik denk dat de meeste juryleden toch wel genoeg objectiviteit kunnen opbrengen...
Maar inderdaad, neem gewoon een paar juryleden, en probeer er ook voor te zorgen dat ze open-minded zijn en niet te extreem vastzitten in één stijl. En zo'n mensen moeten er hier toch genoeg te vinden zijn, niet?
weet wel niet of ik zou willen jureren tbh.. productie is mijn wereld (daarom zit ik in de jury van de remixwedstrijden op TA), maar een DJ contest is toch wel iets anders...
Jul-26-2004 20:03
Jasperovitsj
Zehra roxorzz my boxorzz
Registered: Apr 2004
quote:
Originally posted by TOR
weet wel niet of ik zou willen jureren tbh.. productie is mijn wereld (daarom zit ik in de jury van de remixwedstrijden op TA), maar een DJ contest is toch wel iets anders...
Why not?
Het is volgens mij ook goed om een niet-DJ erbij te hebben. Het kan zijn dat de DJ's in de jury zelf té veel gaan focussen op de technische kant van het hele gebeuren, en daarom een beetje uit het oog verliezen hoe het nu eigenlijk gewoon "klonk"...
En trouwens, je luistert toch enorm veel naar Dj-sets, dan kan je op den duur toch wel horen wanneer iets goed of slecht gemixt is, en zelfs of iets gewoon goed of héél goed is, niet?
Originally texted by Jakhira
Out with the dog at the moment. Chicks love him, and I love chicks... The world is in harmony
Jul-26-2004 20:14
Tiger777
Pensionable tranceaddict
Registered: Dec 2002
quote:
Originally posted by Giesber
Niet dat ik van plan ben om mee te doen of zo, maar waarom wordt mp3 uitgesloten?
Er zijn meer en meer professionele DJ's die een computer gebruiken tegenwoordig...
Ik bedoel met MP3 DJ's gewoon mensen dat achter hun computer kruipen en met allerhande DJ programma'tjes een mixje ineenflansen. MP3's gebrand op CD kan moeilijk uitgesloten worden wegens moeilijk te controleren...
Tor is dus ook een jurylid
Jul-26-2004 20:16
TOR
Traveller
Registered: Aug 2001
argh, ik wist dat ik niet had moeten antwoorden in deze thread