|
01. Joris Voorn
Daar hoefde ik niet zo heel lang over na te denken.. Heb hem dit jaar twee keer gezien, een keer op een groot feest (Awakenings) en een keer op een kleiner feest (poppodium hier in Enschede), en de sfeer die hij neerzette was beide keren fantastisch. Absoluut techno met gevoel. De track die het bij de meesten goed deed (Incident) vond ik persoonlijk een van zijn mindere nummers, maar dat terzijde.
02. James Ruskin
Samen met Regis een heel verrassende, sterke set op Awakenings, die behoorlijk knalde maar tegelijkertijd af en toe lekker de diepte in ging. Heeft ook een prachtige diepe release gehad (december 2003 al, maar goed) met 'Definition of mixes' [CODA 010] (check het origineel op de B-kant).
03. James Holden
Vanwege de eerste CD van Balance 005 (misschien wel van vorig jaar maar ik heb hem pas dit jaar ontdekt), die ik nog steeds vrij regelmatig luister, en zijn sterke set op Extrema Outdoor (met JFOS - Do what you want (Infusion remix) en zijn eigen remix van Accadia - Into the dawn als absolute hoogtepunten, en dan vergeef ik hem het draaien van Alter Ego - Rocker).
04. Oscar Mulero
Lekkere stevige, gevarieerde (maar af en toe een beetje vlakke) set op Awakenings. Hij was een van de namen waarvoor ik naar Awakenings ben gegaan, en hij heeft me zeker niet teleurgesteld. Bovendien heeft hij de sterke Down Force EP uitgebracht dit jaar, waarvan vooral de B2 ('180' genaamd) me erg opviel.
05. Rumenige & Loktibrada
Het is een duo, okee, maar ze doen zoveel samen dat ze wat mij betreft wel samen op een enkele plek mogen staan. Was voor mij de verrassing van Awakenings, want ik had eerlijk gezegd van te voren niet het idee dat ik die harde, knallende offbeat trok. Achteraf bleek dat het perfecte muziek is om lekker op los te gaan tijdens een feest. Daarna ook maar meteen even hun CD 'Evergreens and everblacks' (ook van dit jaar) geluisterd, en ook die is erg lekker, al moet ik zeggen dat hun sound me voor thuis net een beetje over de top is.
--------------------------------------------------------------
Ben trouwens ook erg benieuwd van de anderen WAAROM ze een bepaalde DJ kiezen, gewoon een rijtje opnoemen vind ik wel een beetje makkelijk.. Wat heeft die DJ voor jou gedaan dit jaar dat hij/zij een plaatsje in je top5 verdient?