Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Ni som pluggar på högskola/universitet
Pages (2): « 1 [2]   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
M1cro5lave
fuck the world...

Registered: Feb 2004

quote:
Originally posted by Vizay
...känns som att antiongen kth eller ibm försöker blåsa folk rejält med dom där priserna.

Håller med.

Vid ett tillfälle (för ca 1,5 år sedan) fick jag ett erbjudande att köpa en ibm thinkpad (vet inte vilken modell) men den var nått liknande som Thinkpad X40 som integer postade. Största skillnaden är att den hade 1,6Ghz processor istället för 1,2 och 256mb ram istället för 512. Och den kostade runt 4000-5000kr.
Att bekosta runt 13000:- på en sådan är vansinne...

Old Post Aug-30-2004 18:19  Sweden
Click Here to See the Profile for M1cro5lave Click here to Send M1cro5lave a Private Message Add M1cro5lave to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
cviper
Lurking on TA

Registered: Sep 2001

Men, allmänt, vart ska man leta efter bärbara datorer?

Jag kollade lite på standardsidor som jag just kom på, typ datorbutiken.com, dell osv. Helst så vill jag kunna konfigurera vad som finns i datorn, t.ex. grafikkort (integrerad/intel/savage == skräp).

Nån som vet om det är samma "typ" av RAM minnen som man kastar in i en "normal" burk? Dvs. om det står att det sitter i DDR-nåt minnen, så kan man sätta i "normala" DDR minnen som man hittar i en vanlig datorbutik? (blev lite förvånad när Dell tog ~1100 SEK för 256 MB extra RAM).

För övrigt, har nån kollat på convertibles/tablets? Det verkar ganska coolt med pekskärm + penna och OCR mjukvara (känner igen handstilen). Å andra sidan är dessa lite dyrare; billigaste jag hittade var runt 20'000 SEK

Old Post Aug-30-2004 20:49  Sweden
Click Here to See the Profile for cviper Click here to Send cviper a Private Message Add cviper to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
St_Andrew
I <3 NYC

Registered: May 2003

jag köpte en hp för 11500 kr.
amd 3000+
512mb ram
60gb hdd
32mb gforce 4 (that sucks yeah indeed.
wlan, lan, bluetoth, irda, kortläsare
widescreenskärm.

Bra pris imo

Old Post Aug-31-2004 00:14  Europe
Click Here to See the Profile for St_Andrew Click here to Send St_Andrew a Private Message Visit St_Andrew's homepage! Add St_Andrew to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Ni som pluggar på högskola/universitet
Post New Thread    Post A Reply

Pages (2): « 1 [2]  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackDave Seaman - Live @ Loca, Diakofto 8-31-02 (Part 2) id1 [2008] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackFloorplay - "Automatic" (Original Mix) [2003]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 18:53.

Forum Rules: