Tack så mycket för adressen! Verkar vara sjyssta priser där Ingen som vågar gissa vad frakten kommer landa på?
Vet nån nån billigare sida så är det alltid uppskattat!
quote:
Originally posted by Laszlo
Jag hade köpt ett par 1210r istället för ett par CDX...visst, vinyl är dyrare men det är faaan så värt det....jag är också student och har inte råd till att köpa speciellt många skivor i månaden, men många bäckar små....
Och hade jag absolut behövt köpa CD-spelare hade jag istället satsat på Pioneers CDJ-1000 eller 800...
Asså...CD blir det. Inget snack om saken Jag skulle bli helt ruinerad av vinyl...lita på mig.. Är även så otroligt störande att låtar nästan känns gamla när det kommer ut på 12a pga alla promos som cirkulerar nuförtiden. Kan även vara kul att spela låtar man själv knåpat ihop eller som inte finns på vinyl! Vinyl tar även en hel del plats och är otympliga.. Men nu ska vi inte ge oss in i den här evighetsdiskussionen igen tack
CDJ-1000 lockar mest pga att den verkar standard ute och så.. Men annars är jag mycket mer sugen på CDXen faktiskt! Det enda som stör lite med CDXen är att pitchen sitter uppe i högra hörnet så att man får räcka sig över spelaren så att säga.. Men det ska nog inte vara några större problem hoppas jag
quote:
Originally posted by Vizay
mixer, kör på vestax PCV-275, 3 kanaler, bra ljud, bra EQ, snygg
den e kunglig imo, bästa mixern i midklassen tillsammans med djm 300.
[edit]
lite pengar över?! dom där cd-spelarna kostar ju för fan minst 10 lax styck
Vet typ ingenting om PCV-275.. ska genast ta o läsa lite recensioner och så
Nåt mer tips lr råd?
Haha, har man haft sabbatsår och jobbat medans man bott hemma hos mamma så får man lite pengar över
___________________
Next event: Exit Festival 2011 @ Novi Sad, Serbia
Aug-30-2004 19:57
Vizay
immiNspired
Registered: Dec 2001
Location: Stockholm & in my mind
kolla upp pcv-275:an, helt klart värd priset (har en själv å jag har inte hittat en enda nackdel med den so far)
förövrigt så ska frakten från recordcase.de alltid vara 100:- (ja 100 SEK) oavsett vad du köper. Men maila å kolla just in case så de inte e nå specialdeal för tyngre grejer.
sen kan du ju kolla www.netzmarkt.de/thomann också, dom levererar med postförskott här i sverige
___________________
quote:
Originally posted by davedresden
i suggest getting the gabriel & dresden prog-a-minute. in 3 easy steps you too could change the face of dance music.
batteries not included.
- dave
Aug-30-2004 20:18
Jeremy H
Ja hallå?
Registered: Jan 2003
Location: Stockholm, Sweden
quote:
Originally posted by Vizay
kolla upp pcv-275:an, helt klart värd priset (har en själv å jag har inte hittat en enda nackdel med den so far)
förövrigt så ska frakten från recordcase.de alltid vara 100:- (ja 100 SEK) oavsett vad du köper. Men maila å kolla just in case så de inte e nå specialdeal för tyngre grejer.
sen kan du ju kolla www.netzmarkt.de/thomann också, dom levererar med postförskott här i sverige
Oooh..låter inte alls dumt det där!
Mailade de billigaste företaget jag hittade i england för ett tag sen.. dom ville lixom ha £150 för frakten
Hmm.. Ingen som vet nån affär här i Göteborg som har hyfsat utbud av DJ-prylar? Skulle ju inte skada att få åka och känna/titta på de jag är intresserad av..
___________________
Next event: Exit Festival 2011 @ Novi Sad, Serbia
Aug-30-2004 21:07
Jeremy H
Ja hallå?
Registered: Jan 2003
Location: Stockholm, Sweden
Fick svar från recordcase nyss.. fraktkostnaden blir 9.90 euro!
Nu är bara frågan vilken mixer jag ska välja.. Help me!
EDIT: Hmmm..verkar inte finnas split cue på DXM-06? Eller har jag fel?
___________________
Next event: Exit Festival 2011 @ Novi Sad, Serbia
Last edited by Jeremy H on Aug-31-2004 at 16:20
Aug-31-2004 16:11
Vizay
immiNspired
Registered: Dec 2001
Location: Stockholm & in my mind
spelar roll med splitcue, skaffar du en mixer med splitcue kommer du använda det i några veckor sen inser du att det e bättre å lära sig mixa utan eftersom majoriteten av alla mixers inte har det
e bara å sätta båda kanalerna på cue å sen använda gainreglaget för å få den ena högre
___________________
quote:
Originally posted by davedresden
i suggest getting the gabriel & dresden prog-a-minute. in 3 easy steps you too could change the face of dance music.
batteries not included.
- dave
Aug-31-2004 16:27
ScuL
Hardtechno maniac
Registered: Mar 2002
Location: Hampshire, UK
Numark's DXM06 har en interessant grej angående cueendet
Det finns Cue Gain (volume) men också en Cue Crossfader..
man kan välja själv vilken kanal är högre utan att förändra Gain/per kanal
Det här landade ju t.o.m. under 20'000kr, så jag är nöjd!
Blir nog att jag beställer 2 CDX o DXM06.an så fort jag fixat plats åt dom här hemma
___________________
Next event: Exit Festival 2011 @ Novi Sad, Serbia
Aug-31-2004 17:32
Vizay
immiNspired
Registered: Dec 2001
Location: Stockholm & in my mind
fan va nice, grattis till beslutet får man väl säga då, välkommen till den mörka sidan
___________________
quote:
Originally posted by davedresden
i suggest getting the gabriel & dresden prog-a-minute. in 3 easy steps you too could change the face of dance music.
batteries not included.
- dave
Aug-31-2004 17:54
Jeremy H
Ja hallå?
Registered: Jan 2003
Location: Stockholm, Sweden
Haha thx!
En siiiiiiista fråga bara! (Är alltid sån här när jag ska köpa saker som kostar "lite" pengar )
Räcker CDX.ens nogrannhet på 0.1% vid pitch om man mixar trance? En del andra spelare har ju 0.02% tex..
___________________
Next event: Exit Festival 2011 @ Novi Sad, Serbia
Aug-31-2004 18:27
Vizay
immiNspired
Registered: Dec 2001
Location: Stockholm & in my mind
de räcker
___________________
quote:
Originally posted by davedresden
i suggest getting the gabriel & dresden prog-a-minute. in 3 easy steps you too could change the face of dance music.
batteries not included.
- dave
Aug-31-2004 20:05
ScuL
Hardtechno maniac
Registered: Mar 2002
Location: Hampshire, UK
Tror inte att du märker det.... du får lära dig beatmatcha först sen kan vi snacka om noggranhet av cd/skiv-spelare