Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > De Housecultuur in Nederland
Pages (3): « 1 [2] 3 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
New Wave
We are all a number......

Registered: Mar 2001

quote:
Originally posted by SnuggLe
Eh, is volgensmij een particulier initiatief (lees: niet gesponsord/gesubsidieerd door de overheid) dus kan je niet op hen bezuinigen...........

Dan moeten ze die gasten vervolgen voor geldverspilling, de rekeningen bevriezen, alles in beslag nemen + verkopen en opbrengsten doneren aan de oudere mensen die het moeilijk hebben in deze samenleving.........

Old Post Sep-07-2004 17:37  Netherlands
Click Here to See the Profile for New Wave Click here to Send New Wave a Private Message Add New Wave to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
raoel
just addicted

Registered: Jan 2001

Ik denk dat de duidige dance scene gewoon een goede naam heeft. Zelfs de leek weet inmiddels dat er verschillende strommingen zijn en keuren alleen de stroming af waar al die mannen met kale koppen rond lopen.

Het is eigenlijk ook alleen de hardcore scene waarin "duivelse teksten" naar voren komen. Het overmatige drugsgebruik komt daar (denk IK) ook het meeste voor en dat in combinatie met de het "type" publiek en de stampende bassen geeft al snel een verkeerde indruk bij de oudere mensen, laat staan, gelovigen.

Zelf wij (de meeste) denken niet al te positief over die scene.

Dat het bij zo'n evangelist zwart of wit is, tja, ik stoor me niet aan dat volk. Zei wijlen Pim Fortuyn niet ooit: "Moslim is a backward culture"? Loopt de fanatieke kerkgangers/evangelisten/christenen (whatever) dan niet achter?*
IMO wel! Welliswaar minder dan de moslim, maar das weer een andere discussie.
Wat ik eigenlijk wil zeggen, laat dat volk maar in hun eigen beleving door jammeren en gaan wij met enige regelmaat uit ons dak op de duivelse bassen en helse melodiën.

check my website:
www.riechels.nl

Old Post Sep-07-2004 18:03  Netherlands
Click Here to See the Profile for raoel Click here to Send raoel a Private Message Visit raoel's homepage! Add raoel to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
MaGiK54
Happy Skippy

Registered: Apr 2002

Negen a tien jaar geleden ging ik altijd stappen in Naaldwijk (donkere periode in mijn stapperiode met hoog hee hoo gehalte met veel bier, die ik graag wil vergeten). Daar liep rond sluitingstijd ook altijd één dame rond met een bord over de weg van Jezus ipv van de weg van naar de klote gaan in het stapcircuit. Met deze dame hebben we altijd veel lol gehad, als we weer eens helemaal de weg kwijt waren, geniaal gewoon. Achteraf gezien beetje kinderachtig/puberaal gedrag, maar we hebben een hoop lol gehad, als we haar weer eens in de zeik namen

Down-Under was da bomb

Old Post Sep-07-2004 18:49  Netherlands
Click Here to See the Profile for MaGiK54 Click here to Send MaGiK54 a Private Message Add MaGiK54 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
jp
Retired tranceaddict

Registered: Apr 2001

Pump Up The Volume, The History of House Music (Channel 4 UK)

Elke aflevering duurt een uur (real media)

download part one 33mb

download part two 28mb

download part three 95mb

Last edited by jp on Sep-08-2004 at 05:13

Old Post Sep-07-2004 21:03  Netherlands
Click Here to See the Profile for jp Click here to Send jp a Private Message Add jp to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
GrooveCollect.
Supreme tranceaddict

Registered: Jul 2004

Ik ben zo brutaal geweest om ze te downloaden.

PFffffff... heel bizar dit.
Ik heb alleen het eerste uur aandachtig bekeken en ik word er stil van.
Prachtig hoe ze beginnen met de disco periode en van daaruit laten zien hoe house is ontstaan, Ik zelf kocht me eerste dans plaat op me 13e (1980) en heb dus het grootste deel meegemaakt. Verschil met nu is alleen dat , hoe je ook je best deed om zoveel mogelijk informatie over artiesten en releases te krijgen, je kon bijna niet bijblijven. Nu met internet is het makkelijk, maar toen moest je maar afwachten wat er uit ging komen. Leuke voor mij in dit filmpje is dat ik het verhaal in grote lijnen wel al kende, maar nu na 20 jaar eigenlijk pas de details hoor en de gezichten zie die bij de namen horen.

Tis dat ik op dit tijdstip geen zin heb om uitgebreide verhalen hier neer te kalken, maar anders had ik nog wel ff door kunnen gaan over hoe geweldig het was voor mij om te zien hoe het er toen aan toe ging. Ik bezocht voor het eerst een club in 1984 (17 jaar oud dus) en helaas werd er toen nog niet dezelfde muziek gedraaid als in Chicago (we kennen allemaal wel het verhaal over Eddy de Clerq en de Roxy eid jaren tachtig). Ben in '89 in NY geweest en ook een club binnen gestapt. Was een aparte ervaring.

Anyway.. ik ga morgen de andere 2 filmpjes kijken en kom hier zeker nog op terug.

Jeugdsentiment
ga morgen gelijk m'n Traxx platen weer eens opzoeken.

Old Post Sep-08-2004 03:14  Netherlands
Click Here to See the Profile for GrooveCollect. Click here to Send GrooveCollect. a Private Message Visit GrooveCollect.'s homepage! Add GrooveCollect. to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Phortje
Supreme tranceaddict

Registered: Sep 2003

Mensen zeiken teveel op elkaar in dit land

Old Post Sep-08-2004 12:15  Netherlands
Click Here to See the Profile for Phortje Click here to Send Phortje a Private Message Add Phortje to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
basvh
Bert says: Hatseflats!

Registered: Oct 2000

echt prachtig die filmpjes jp! goede post

wat me trouwens opvalt dat het voor die house pioniers toen ook al om het geld ging. Dus als snuggle ook ff die filmpjes bekijkt heeft ie weer wat om te zeiken.

Old Post Sep-08-2004 22:02  Netherlands
Click Here to See the Profile for basvh Click here to Send basvh a Private Message Visit basvh's homepage! Add basvh to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Opti
tranceaddict in jail

quote:
Originally posted by MaGiK54
Negen a tien jaar geleden ging ik altijd stappen in Naaldwijk (donkere periode in mijn stapperiode met hoog hee hoo gehalte met veel bier, die ik graag wil vergeten). Daar liep rond sluitingstijd ook altijd één dame rond met een bord over de weg van Jezus ipv van de weg van naar de klote gaan in het stapcircuit. Met deze dame hebben we altijd veel lol gehad, als we weer eens helemaal de weg kwijt waren, geniaal gewoon. Achteraf gezien beetje kinderachtig/puberaal gedrag, maar we hebben een hoop lol gehad, als we haar weer eens in de zeik namen

Teejater?

Old Post Sep-08-2004 22:36 
Click Here to See the Profile for Opti Click here to Send Opti a Private Message Add Opti to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SnuggLe
drs. Betweter

quote:
Originally posted by basvh

wat me trouwens opvalt dat het voor die house pioniers toen ook al om het geld ging. Dus als snuggle ook ff die filmpjes bekijkt heeft ie weer wat om te zeiken.

Ik ga jou lelijke krullenkop wel afzeiken, das leuker

Die filmpjes zijn zeker cool JP, thanks! Erg de moeite waard!
Overigens, zelfs op DIT moment op Ontbijt TV is iets over Dance. Die 2 lui die dat boek hebben geschreven, Door!. Het gaat echt gvd weer NERGENS over.

Op de vraag van wat is er nou leuk aan dance (wordt niet eens House genoemd, dus 2unlimited valt er ook onder, hoe vet! ) wordt meteen geantwoord: Ja maybe ook wel door dat pilletje! Meteen het eerste antwoord......goh dan krijgt men meteen een goed beeld van Housend NL.

Maybe moeten we al housers ook gewoon niet zeiken dat we door de media als evil worden afgeschilderd...het is ook gewoon zo. Denk dat 60% wel slikt o.i.d.

Rechtervent zag er overigens uit alsofie net een dikke snaak had gerookt

LoL: "Sensation maakt van house een Disney ervaring!" Zegt wessel v diepen in het boek

Last edited by SnuggLe on Sep-09-2004 at 05:56

Old Post Sep-09-2004 05:48 
Click Here to See the Profile for SnuggLe Click here to Send SnuggLe a Private Message Add SnuggLe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
basd
progression

Registered: Jul 2002

quote:
Originally posted by SnuggLe
LoL: "Sensation maakt van house een Disney ervaring!" Zegt wessel v diepen in het boek

Zei de grote man achter de Vengaboys, toch een van de meest gerespecteerde underground dance-acts uit de geschiedenis.

d&b session 20090519
My take on... (various mixes planned, updated when I can be arsed)

Old Post Sep-09-2004 07:20  Netherlands
Click Here to See the Profile for basd Click here to Send basd a Private Message Add basd to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
TranceFool
Rollin´ Rhythms

Registered: Jan 2001

quote:
Originally posted by basd
Zei de grote man achter de Vengaboys, toch een van de meest gerespecteerde underground dance-acts uit de geschiedenis.

hahaha inderdaad.....
Dat is denk het grootste probleem, mensen moeten eerst eens leren naar zichzelf kijken, het respect voor andere stylen / omgevingen is vaak ver te zoeken.

Old Post Sep-09-2004 09:47  Netherlands
Click Here to See the Profile for TranceFool Click here to Send TranceFool a Private Message Add TranceFool to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SnuggLe
drs. Betweter

quote:
Originally posted by TranceFool
hahaha inderdaad.....
Dat is denk het grootste probleem, mensen moeten eerst eens leren naar zichzelf kijken, het respect voor andere stylen / omgevingen is vaak ver te zoeken.

Een betere wereld, begint bij jezelf. Heb je helemaal gelijk in!

Maarja, wat als je zelf al perfect bent?

Old Post Sep-09-2004 13:17 
Click Here to See the Profile for SnuggLe Click here to Send SnuggLe a Private Message Add SnuggLe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > De Housecultuur in Nederland
Post New Thread    Post A Reply

Pages (3): « 1 [2] 3 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackcome on guys, please ID this uplifting melody. will be easy for TAs! [2005] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackJoop - Sonsuz [2005]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 05:25.

Forum Rules: