själv så bor jag ute i betongen där radio inte funkar... inte hemma hos mig iallafall...
Oct-24-2001 11:09
Aendy
Lifeaddict
Registered: Aug 2001
Jag rattade in kanalen i bilen när jag var norrut, var tvungen att stänga av för sällskapet i bilen påstod de fick huvudvärk. Tyckte heller inte det var något vidare just då (jungle) men tänker inte dömma förrän jag fått lyssna på det ordentligt.
Oct-24-2001 13:16
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™
Registered: Apr 2001
Det finns ju en liten kanal som heter HitFM 94.2som man kan få in på dom flesta ställena i Sthlm... ganska varierad musik inom dans genren...
Last edited by SteveTranz4ever on Oct-19-2002 at 10:10
Oct-19-2002 10:04
AC.
Supreme tranceaddict
Registered: May 2002
Om det är den radiokanalen jag tror det är är det en ickekommersiel kanal som drivs idelt av amatörer och lirar bara musik från folk som inte tillhör stim(eller vad de heter) de har också en sida på nätet om någon orkar google lite
men att de bara lirar amatör musik (om ni ursäktar utrycket...) stämmer inte har hört tex mauro picotto - iguna och the act - someone (hmm kommer inte ihåg vad låten heter)
i vilket fall som helst är det en skitradio som är _mycket_ svår att fånga in på sin radio
ARGH VI MÅSTE FÅ EN RIKTIG FUNGERADE TRANCE-RADIO !
NÅN SOM VET HUR MAN KAN FIXA FRAM EN RADIOSTATION ?
Oct-19-2002 10:41
AC.
Supreme tranceaddict
Man måste ha tillstånd för att sända på FM frekvensen vilket givetvis inte är gratis dessutom kostar det multum själva sädningsaparaten...
(halvirrelevant)Fotonot: Den sossialistiska regeringen skulle hälst av allt se den kommersiella delen av radio stängas ner helt så darför ska det vara svårt att få tillstånd att sända och kosta en massa pengar att huvudtaget få det...
(Jag hyser ett visst förakt mot sossar, noll respekt för dessa svin. Skulle hälst se de långt bortom den svenska gränsen. har dock en viss respekt för vänstern även om jag inte delar deras åsikter för det mesta)
Oct-19-2002 10:57
Aendy
Lifeaddict
Registered: Aug 2001
quote:
Originally posted by dj_hysterix
Det hörs ju bara brus
ARGH VI MÅSTE FÅ EN RIKTIG FUNGERADE TRANCE-RADIO !
NÅN SOM VET HUR MAN KAN FIXA FRAM EN RADIOSTATION ?
I ett avsnitt av Fläsk visade de hur engelska illegala radioststationer lirade med hjälp av en sändare gömd i ett pannrum högst upp i något höghus i slummen. En idé kanske?
Oct-19-2002 11:03
dj_hysterix
TFHS
Registered: Jul 2002
quote:
Originally posted by AC.
Man måste ha tillstånd för att sända på FM frekvensen vilket givetvis inte är gratis dessutom kostar det multum själva sädningsaparaten...
(halvirrelevant)Fotonot: Den sossialistiska regeringen skulle hälst av allt se den kommersiella delen av radio stängas ner helt så darför ska det vara svårt att få tillstånd att sända och kosta en massa pengar att huvudtaget få det...
(Jag hyser ett visst förakt mot sossar, noll respekt för dessa svin. Skulle hälst se de långt bortom den svenska gränsen. har dock en viss respekt för vänstern även om jag inte delar deras åsikter för det mesta)
ARGH !.... JÄVLA SOSSAR...håller inte heller med deras åsikter
Oct-19-2002 11:32
dbl
Whitesun
Registered: Dec 2001
Robert Miles körde ju med pirat radio förut innan han blev riktigt känd
Oct-19-2002 11:34
AC.
Supreme tranceaddict
det är som sagt olagligt och dyrt. Visst går sådana hära sändare göra hemma väldigt lätt dessutom (tyvärr har jag aldrig lärt mig hur)
men de är extremt lätta att spåra även om man gömmer den
btw jag kanske hade fel om stationen de lirar riktigt schysst trance nu
från något livesetn låter det som... hört bla silience tiesto mix... en par till jag kände igen också...
tune in! http://217.215.130.110:8000
Oct-20-2002 13:20
AC.
Supreme tranceaddict
Är det inte i magika 6 de skriker "you are a part of a live set with dj tiesto, its never and ever with out you" iaf något liknande