Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Sthlm Radio För Klubbmusik
Pages (2): « 1 [2]   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Gaby
DanceAddictPartyQueen

Registered: Aug 2001

Har nån lyssnat? Är det bra?

själv så bor jag ute i betongen där radio inte funkar... inte hemma hos mig iallafall...

Old Post Oct-24-2001 11:09  Sweden
Click Here to See the Profile for Gaby Click here to Send Gaby a Private Message Add Gaby to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Aendy
Lifeaddict

Jag rattade in kanalen i bilen när jag var norrut, var tvungen att stänga av för sällskapet i bilen påstod de fick huvudvärk. Tyckte heller inte det var något vidare just då (jungle) men tänker inte dömma förrän jag fått lyssna på det ordentligt.

You and me, me and you, we�re the only ones in our song?

Old Post Oct-24-2001 13:16  Nepal
Click Here to See the Profile for Aendy Click here to Send Aendy a Private Message Add Aendy to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Registered: Apr 2001

Det finns ju en liten kanal som heter HitFM 94.2som man kan få in på dom flesta ställena i Sthlm... ganska varierad musik inom dans genren...

Det här e den aktuella hit listan dom går efter
http://www.hitfm.com/se/hit60/a.shtml

Dom sänder också iof bara i mono vilket suger
www.hitfm.com

.../ Steve

Sen finns det ju också den här ooootroligt braiga online radion
Klicka här för att lyssna

Last edited by SteveTranz4ever on Oct-19-2002 at 10:10

Old Post Oct-19-2002 10:04  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
AC.
Supreme tranceaddict

Registered: May 2002

Om det är den radiokanalen jag tror det är är det en ickekommersiel kanal som drivs idelt av amatörer och lirar bara musik från folk som inte tillhör stim(eller vad de heter) de har också en sida på nätet om någon orkar google lite
men att de bara lirar amatör musik (om ni ursäktar utrycket...) stämmer inte har hört tex mauro picotto - iguna och the act - someone (hmm kommer inte ihåg vad låten heter)

i vilket fall som helst är det en skitradio som är _mycket_ svår att fånga in på sin radio

tror de sänder från bodkyra (söderförort)

Old Post Oct-19-2002 10:17  Sweden
Click Here to See the Profile for AC. Click here to Send AC. a Private Message Add AC. to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SWE_TRANCE
Spacemonkey

Registered: Jul 2001

Här -> http://bmu916.mine.nu

Old Post Oct-19-2002 10:23  United Nations
Click Here to See the Profile for SWE_TRANCE Click here to Send SWE_TRANCE a Private Message Visit SWE_TRANCE's homepage! Add SWE_TRANCE to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
dj_hysterix
TFHS

Registered: Jul 2002

Det hörs ju bara brus

ARGH VI MÅSTE FÅ EN RIKTIG FUNGERADE TRANCE-RADIO !

NÅN SOM VET HUR MAN KAN FIXA FRAM EN RADIOSTATION ?

Old Post Oct-19-2002 10:41  Europe
Click Here to See the Profile for dj_hysterix Click here to Send dj_hysterix a Private Message Add dj_hysterix to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
AC.
Supreme tranceaddict

Man måste ha tillstånd för att sända på FM frekvensen vilket givetvis inte är gratis dessutom kostar det multum själva sädningsaparaten...

(halvirrelevant)Fotonot: Den sossialistiska regeringen skulle hälst av allt se den kommersiella delen av radio stängas ner helt så darför ska det vara svårt att få tillstånd att sända och kosta en massa pengar att huvudtaget få det...

(Jag hyser ett visst förakt mot sossar, noll respekt för dessa svin. Skulle hälst se de långt bortom den svenska gränsen. har dock en viss respekt för vänstern även om jag inte delar deras åsikter för det mesta)

Old Post Oct-19-2002 10:57  Sweden
Click Here to See the Profile for AC. Click here to Send AC. a Private Message Add AC. to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Aendy
Lifeaddict

quote:
Originally posted by dj_hysterix
Det hörs ju bara brus

ARGH VI MÅSTE FÅ EN RIKTIG FUNGERADE TRANCE-RADIO !

NÅN SOM VET HUR MAN KAN FIXA FRAM EN RADIOSTATION ?

I ett avsnitt av Fläsk visade de hur engelska illegala radioststationer lirade med hjälp av en sändare gömd i ett pannrum högst upp i något höghus i slummen. En idé kanske?

You and me, me and you, we�re the only ones in our song?

Old Post Oct-19-2002 11:03  Nepal
Click Here to See the Profile for Aendy Click here to Send Aendy a Private Message Add Aendy to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
dj_hysterix
TFHS

Registered: Jul 2002

quote:
Originally posted by AC.
Man måste ha tillstånd för att sända på FM frekvensen vilket givetvis inte är gratis dessutom kostar det multum själva sädningsaparaten...

(halvirrelevant)Fotonot: Den sossialistiska regeringen skulle hälst av allt se den kommersiella delen av radio stängas ner helt så darför ska det vara svårt att få tillstånd att sända och kosta en massa pengar att huvudtaget få det...

(Jag hyser ett visst förakt mot sossar, noll respekt för dessa svin. Skulle hälst se de långt bortom den svenska gränsen. har dock en viss respekt för vänstern även om jag inte delar deras åsikter för det mesta)

ARGH !.... JÄVLA SOSSAR...håller inte heller med deras åsikter

Old Post Oct-19-2002 11:32  Europe
Click Here to See the Profile for dj_hysterix Click here to Send dj_hysterix a Private Message Add dj_hysterix to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
dbl
Whitesun

Registered: Dec 2001

Robert Miles körde ju med pirat radio förut innan han blev riktigt känd

Old Post Oct-19-2002 11:34  Sweden
Click Here to See the Profile for dbl Click here to Send dbl a Private Message Visit dbl's homepage! Add dbl to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
AC.
Supreme tranceaddict

det är som sagt olagligt och dyrt. Visst går sådana hära sändare göra hemma väldigt lätt dessutom (tyvärr har jag aldrig lärt mig hur)
men de är extremt lätta att spåra även om man gömmer den

btw jag kanske hade fel om stationen de lirar riktigt schysst trance nu
från något livesetn låter det som... hört bla silience tiesto mix... en par till jag kände igen också...
tune in! http://217.215.130.110:8000

Old Post Oct-20-2002 13:20  Sweden
AC.
Supreme tranceaddict

Är det inte i magika 6 de skriker "you are a part of a live set with dj tiesto, its never and ever with out you" iaf något liknande

Old Post Oct-20-2002 13:48  Sweden

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Sthlm Radio För Klubbmusik
Post New Thread    Post A Reply

Pages (2): « 1 [2]  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackAndy Moor @ Ministry of Sound (September 2010) [2011] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackPrassai - Kruzin (Mixed) [2003]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 19:46.

Forum Rules: