Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Nån som e haj på Hörlurar?
Pages (3): « 1 [2] 3 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Smekbar
I smek, there for I am.

Registered: Apr 2003

Stanton DJ PRO 2000 är bra... bra ljud i dem och bra konstruktion som håller... relativt billiga är de också, runt 1100-1200 kr...

annars så kan du ju spana in:
http://www.tranceaddict.com/forums/...&threadid=29639

Producer & Deejay :: http://www.smekbar.se

Upcoming release on GAD012 // Patrik Skoog, Crazy X-Ray vs. Michael Paul, Chris Binder, Smekbar // Sept 2005 http://www.giantanddwarf.com

Old Post Oct-13-2004 12:59  Iceland
Click Here to See the Profile for Smekbar Click here to Send Smekbar a Private Message Visit Smekbar's homepage! Add Smekbar to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
InoX
tranceaddict

quote:
Originally posted by Vizay
dom ligger på öronen men låt inte det vilseleda dig. Dom täpper till bättre än mdr-V700 som har en mer täckande modell. (har testat båda så det är av egen erfarenhet jag talar )

Men kan inte det bli riktigt jobbigt för öronen?

Old Post Oct-13-2004 13:11  Sweden
Click Here to See the Profile for InoX Click here to Send InoX a Private Message Add InoX to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
InoX
tranceaddict

quote:
Originally posted by Smekbar
Stanton DJ PRO 2000 är bra... bra ljud i dem och bra konstruktion som håller... relativt billiga är de också, runt 1100-1200 kr...

annars så kan du ju spana in:
http://www.tranceaddict.com/forums/...&threadid=29639

bra tråd! ska glo lite i den oxå

Old Post Oct-13-2004 13:18  Sweden
Click Here to See the Profile for InoX Click here to Send InoX a Private Message Add InoX to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired

Registered: Dec 2001

quote:
Originally posted by InoX
Men kan inte det bli riktigt jobbigt för öronen?

nope, vaderingen e så pass bra gjord att det knappt känns att man har dom på sig. Har haft på mig dom i flera timmar utan att känna av några problem från dom.

Sen ska en till sak tilläggas om dem, alla delar i lurarna är utbytbara vilket innebär att om något går sönder så slipper man lämna in för lagning eler köpa nya

batteries not included.

- dave

Old Post Oct-13-2004 14:21  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
InoX
tranceaddict

quote:
Originally posted by Vizay
nope, vaderingen e så pass bra gjord att det knappt känns att man har dom på sig. Har haft på mig dom i flera timmar utan att känna av några problem från dom.

Sen ska en till sak tilläggas om dem, alla delar i lurarna är utbytbara vilket innebär att om något går sönder så slipper man lämna in för lagning eler köpa nya

Yepp, det e det som e så skönt med sennheizer
Vart köpte du dina? hi fi klubben i stan skulle ha, va va det,ca 2700 för dom, det lät rätt mycke tyckte jag, tyskarna tog ju typ 1500 för HD25, men det e inte så kul att beställa från tyskland, äääsch, får se hur jag gör

Last edited by InoX on Oct-13-2004 at 14:40

Old Post Oct-13-2004 14:34  Sweden
Vizay
immiNspired

jag köpte mina från http://www.recordcase.de
dom tar alltid 100:- frakt oavsett vara så det landar på 1600:- totalt.

Går skitsmidigt å beställa därifrån å dom har äntligen skaffat engelsk översättning till sidan
Flickan beställde ett par Sennheiser HD-25SP därifrån också, va så vi upptäckte skillnaden mellan SP och SP1. Dom hade ett skrivfel på sidan så de stod att de skulle va liten plugg istället för fetplugg (men det är inget du behöver oroa dig för om du beställer HD25)

Dom har bra service också å svarar snabbt på mail osv. så det är helt klart värt det att beställa därifrån när det gäller sånna här mindre saker.
Däremot skulle jag nog inte beställa en sån sak som skivspelare därifrån men det är en helt annan femma som vi inte ska prata om i den här tråden

batteries not included.

- dave

Old Post Oct-13-2004 15:17  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ScuL
Hardtechno maniac

Registered: Mar 2002

Det finns bara 2 DJ hörlurar som verkligen ledar på marknaden:
Sony MDR-V700 och Pioneer HDJ-1000. Allt annat räcker inte enligt de professionals.

På tekniskt sätt finns det ingen skillnad alls mellan dessa, men konstruktionen av Sony är lite mindre men det går att fixa när den bryter.

Problemen är bara priset. I Holland (och troligtvis också Sverige) är Sony modellen 169€ och Pioneer 199€. I Tyskland dock kan man få Sony för 111€ och Pioneer för 165€.

Old Post Oct-13-2004 15:56  United Kingdom
Click Here to See the Profile for ScuL Click here to Send ScuL a Private Message Visit ScuL's homepage! Add ScuL to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired

scul: vill bara göra ett tillägg i mitt tjatande, många många använder sig av sennheiserlurarna också (kolla in alla bilder och filmer för olika dj's så märker du nog det)

Dessutom tro jag det har en hel del med sponsring att göra. Ta gielen som ett exempel. På många stora fester som trance energy, sensation osv så ser man klart å tydligt att han använder V700 lurarna MEN så fort han e på mindre klubbar osv så använder han technics lurar.

batteries not included.

- dave

Old Post Oct-13-2004 16:37  Sweden
ScuL
Hardtechno maniac

Ja Sennheiser HD25 är klart bra. den kommer som nr #3 ... Det är så för att den är tekniskt lite mindre kapabel:

Sennheiser HD25:
Impedance: 70 Ohm
Frequency Range: 16 to 22,000 Hz

Sony MDR-V700:
Unit Type: 50mm drivers.
Maximum Input: 3,000mW
Output Sound Level: 107 dB/mW
Impedance: 24 Ohm
Frequency Range: 5 to 30,000 Hz

Pioneer HDJ-1000:
Impedance: 40 Ohm
Maximum Input: 3,500 mW
Unit Type: 50 mm dome

Mindre bass och treble alltså
Plus att HD25 kan inte rotera ....the earshells

För övrigt.. jag vet inte än vilka jag ska skaffa. Måste spara lite pengar först ändå haha ... men det blir Sony eller Pioneer. Ska till en butik för att testa dem för att jag kan inte besluta det bara pga internetreviews.

Old Post Oct-13-2004 16:49  United Kingdom
Click Here to See the Profile for ScuL Click here to Send ScuL a Private Message Visit ScuL's homepage! Add ScuL to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired

quote:
Originally posted by ScuL
Ja Sennheiser HD25 är klart bra. den kommer som nr #3 ... Det är så för att den är tekniskt lite mindre kapabel:

Sennheiser HD25:
Impedance: 70 Ohm
Frequency Range: 16 to 22,000 Hz

Sony MDR-V700:
Unit Type: 50mm drivers.
Maximum Input: 3,000mW
Impedance: 24 Ohm

Pioneer HDJ-1000:
Impedance: 40 Ohm
Maximum Input: 3,500 mW
Unit Type: 50 mm dome

Mindre bass och treble alltså
Plus att HD25 kan inte rotera ....the earshells

För övrigt.. jag vet inte än vilka jag ska skaffa. Måste spara lite pengar först ändå haha ... men det blir Sony eller Pioneer. Ska till en butik för att testa dem för att jag kan inte besluta det bara pga internetreviews.

I teorin så är dom nr 3, aboslut men låt oss va lite realistiska. Det finns inte många som hör under 20hz eller över 22000 (inte många som hör mycket över 20000 heller)
Dessutom, när vi snackar trance så räcker det med att lurarna klarar så lite som 20000 eftersom låtarna alltid beskärs vid 16000 i mastringsprocessen

btw, specs för HD25:

Transducer Principle : Dynamic
Frequency Response : 16-22000 Hz -3 dB
Nominal Impedance : 70 Ohms
Weight Without Cable : 4.9 oz.
Charictaristic Spl : 120 dB
Ear Coupling : Supraural
Distortion : <0.3%
Connector : 3.5 mm mini-stereo with 1/4” adapter

som du ser så spelar sennheiserlurarna dessutom betydligt högre än dom andra (en från sennheiser sverige påstod att man spränger trummhinnorna 3 gånger om innan man spränger lurarna om man maxar ut volymen totalt)

lägg sedan till att konstruktionen är mycket stabilare än V700 och HDJ-1000 modellerna så har man ett par jävligt bra lurar!

Personligen skulle jag aldrig lägga pengar på sonys eller pioneers dyraste lurar för dom går i de flesta fallen sönder efter ett till två år. Pioneerlurarna har stora problem med glapp i lurarna och sonys har en tendens att gå sönder just i vikkonstruktionen för själva hörlurskoppen :/

batteries not included.

- dave

Old Post Oct-13-2004 17:59  Sweden
ScuL
Hardtechno maniac

120dB är sjukt. 107 från Sony och Pioneer är redan för mycket.. absolut inte bra att spela ut dem på max
de problem som du beskriver om Sony och Pioneer är sant men det går att lösa. I Holland jobbar en kille på ersättsdeler från hård plastic så att man kan byta ut de i dem Sony hörlurar när den går tråsig.

Men det är också så att man ska behandla de lugnt

Old Post Oct-13-2004 18:43  United Kingdom
Vizay
immiNspired

quote:
Originally posted by ScuL
120dB är sjukt. 107 från Sony och Pioneer är redan för mycket.. absolut inte bra att spela ut dem på max
de problem som du beskriver om Sony och Pioneer är sant men det går att lösa. I Holland jobbar en kille på ersättsdeler från hård plastic så att man kan byta ut de i dem Sony hörlurar när den går tråsig.

Men det är också så att man ska behandla de lugnt

åfan, bra att nån tar initiativet till en sån sak för det är grymma lurar bortsett från dom problemen.

I slutändan så tror jag det måste avvägas på egen erfarenhet. Skillnaderna kan se stora ut i sifforr men dom e otroligt hårfina i praktiken så det bästa är helt enkelt att prova de man kan få tag på å sen avgöra

batteries not included.

- dave

Old Post Oct-13-2004 18:46  Sweden

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Nån som e haj på Hörlurar?
Post New Thread    Post A Reply

Pages (3): « 1 [2] 3 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackID required for the track [2008] [1]

Click here to listen to the sample!Pause playbackOsiris - "Oneness With The Universe" [2003]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 07:39.

Forum Rules: