|
Min åsikt
Med risk för att bli hatad och sedd som ett svart får kommer mitt drog-positiva inlägg, .
MDMA, eller vad det nu kallas för, Ecstasy, är farligt. Om man inte dricker vatten när man tar E kan man dö. Är man allergisk mot vissa saker kan man få en allergisk reaktion och, dö. Dricker man för mycket vatten kan man, dö.
Men, om man äter för mycket socker, röker för mycket nikotin, hoppar fallskärm, kan man.....dö.
Vad jag försöker säga är att man kan dö av en väldans massa saker, och det gäller att kunna kontrollera sig, inte äta för mycket socker, ha koll på utrustningen när man hoppar fallslärm, inte ta E speciellt ofta, osv.
Det är precis samma sak med MDMA, bara att det är svårare att kontrollera. Om man dricker måttligt med vatten, vet vad man har tagit, och är allmänt förberedd kommer man INTE ta någon omedelbar skada av att ta MDMA.
Visst, det finns forskar rapporter som pekar på att hjärnan tar skada av MDMA om man tar mycket. Det finns också rapporter som visar på motsatsen, men dem hör man inte så mycket av i Sverige....censur på grymt hög nivå.
Å andra sidan tar man MER skada av nikotin, och alkohol är iaf inte mindre skadligt än MDMA.
Det viktigaste, tycker jag, när man tar MDMA är att inte ta för ofta. Jag brukar känna mig hängig några dagar efter jag har tagit E därför tar jag bara ungefär varannan till var tredje månad.
Har också väldigt svårt för inläggen som säger att man kan ha så jättekul utan E, men ALDRIG HAR PROVAT.
HUR kan ni veta hur det är att ta E om ni aldrig provat? Jag vet hur skönt det är att dansa till enormt bra musik UTAN E, det är så jag dansar oftast, men MED E så blir det ungefär, tycker jag, 1000 gånger bättre.
Visst kan ni ha kul utan E, men försök inte säga att vi som tar E skulle ha lika kul utan, för det vet ni ingenting om.
*tar på sig visir, branddräkt, sköld* 
|