Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Jan Johnston - Flesh (DJ Tiesto Remix)
Pages (3): « 1 [2] 3 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Ravesquad
Supreme tranceaddict

Registered: Sep 2001

quote:
Originally posted by x-dream

Och dom flesta dj´s som har gjort bra livesets under förra året har inte gjort så många bra i år....Tex pvd hans livesets från förra året är ju helt klart kanonbra....Gillar inte alls det han har presterat i år en så länge.....

Fast Paul Van Dyks XXL Clubnight 08 19 2001 e väll tung? Tror aldrig han spelat så mycket progressive nånsin förut...tur för mig jag börjar gilla det mer o mer för det verkar vara dit det e på väg..
Finns det nån av 'de stora' som bara kör uplifting, epic längre?

Old Post Oct-17-2001 17:17  Sweden
Click Here to See the Profile for Ravesquad Click here to Send Ravesquad a Private Message Add Ravesquad to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix

Registered: May 2001

jag säger som DJ Stigma (In Trance We Trust 2 etc)
"spelar man det ute är man fan dum i huvudet"
"vill man uppleva den energi och den värme som fanns på dansgolven när alltihop startade för tio år sedan är trance den bästa vägen"

epic/uplifting är så enormt mkt skönare än prog... hoppas verkligen att de inte slutar med det...

Old Post Oct-17-2001 17:20 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
x-dream
Kurai is my slave!

Registered: Nov 2000

quote:
Originally posted by Ravesquad

Fast Paul Van Dyks XXL Clubnight 08 19 2001 e väll tung? Tror aldrig han spelat så mycket progressive nånsin förut...tur för mig jag börjar gilla det mer o mer för det verkar vara dit det e på väg..
Finns det nån av 'de stora' som bara kör uplifting, epic längre?

Det är väl ganska bra det setet....

Men ändå inte samma pvd....Dom seten från förra året är ju kanonbra....

Paul van dyk-Live @ Home 04-23-00
Paul van dyk-Live @ homelands 28-05-2000
Paul van dyk-Live @ Mayday 2000
Paul van dyk-Live from mark spoon birthday party
Paul van dyk-Live in berlin 17-12-00

Enda setet från pvd i år som jag gillar är
Paul van dyk-Live @ gatecrasher 17-06-01
Paul van dyk-Live @ don valley bowl sheffield 13-07-01

Old Post Oct-17-2001 17:51  Sweden
Click Here to See the Profile for x-dream Click here to Send x-dream a Private Message Add x-dream to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Ravesquad
Supreme tranceaddict

quote:

Det är väl ganska bra det setet....

Men ändå inte samma pvd....Dom seten från förra året är ju kanonbra....

Jag håller med...och ännu bättre är ju de gamla MoS setsen..
Hoppas inte heller att epic/uplifting spelningarna e över helt..
Men det mesta som görs nu som e bra verkar va mer progressive..tyvärr kanske

Old Post Oct-17-2001 18:02  Sweden
Click Here to See the Profile for Ravesquad Click here to Send Ravesquad a Private Message Add Ravesquad to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
x-dream
Kurai is my slave!

quote:

Jag håller med...och ännu bättre är ju de gamla MoS setsen..
Hoppas inte heller att epic/uplifting spelningarna e över helt..
Men det mesta som görs nu som e bra verkar va mer progressive..tyvärr kanske

Jag gillar lite av det progressive style.....Men uplifting är ju helt klart bra oxå....

Kan ju hålla med om att det blir mera å mera progg förtillfället...Vet inte varför men....Sen har du ju swiss trancen som oxå helt klart är mycket skön....

Har du hört dessa livesetet....

DJ_Cor_Fijneman-IDT_Radio_Clubmix_11-10-2001-1REAL
Dj Stigma-Live @ hyperstate 2000

Old Post Oct-17-2001 18:19  Sweden
Click Here to See the Profile for x-dream Click here to Send x-dream a Private Message Add x-dream to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Ravesquad
Supreme tranceaddict

quote:

Har du hört dessa livesetet....

DJ_Cor_Fijneman-IDT_Radio_Clubmix_11-10-2001-1REAL
Dj Stigma-Live @ hyperstate 2000

Näe tyvärr.. e dom grymma eller? va kan ma hitta dom?
Det känns som man alltid kan lita på swissarna..

Old Post Oct-17-2001 18:23  Sweden
x-dream
Kurai is my slave!

quote:

Näe tyvärr.. e dom grymma eller? va kan ma hitta dom?
Det känns som man alltid kan lita på swissarna..

Har dom om du är intresserad av dom.....

Klart att man kan lite på swissarna....Speciellt Dj mind-x å Dj snowman....Mina favisar av swiss dj´s...

Säg till om du vill ha något av seten.....

Old Post Oct-17-2001 18:44  Sweden
Gaby
DanceAddictPartyQueen

Registered: Aug 2001

Alla djs har nån jättebra kväll och mindra bra kvällar...
Det som sprids på nätet är ju så klart otroligt bra set och tyvärr så tror jag att man sätter mycket högra krav på djn efter det...

Jag är så dålig på namn så jag har dålig koll många gånger...det är skitbra!!! Man blir mer ärlig då eftersom det inte finns några förväntningar! Testa... var mer öppna för allt och "läs inte på" så otroligt mycket innan...man får mer oväntade upplevelser!

Old Post Oct-18-2001 08:23  Sweden
Click Here to See the Profile for Gaby Click here to Send Gaby a Private Message Add Gaby to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Ravesquad
Supreme tranceaddict

quote:
Originally posted by Gaby
Alla djs har nån jättebra kväll och mindra bra kvällar...
Det som sprids på nätet är ju så klart otroligt bra set och tyvärr så tror jag att man sätter mycket högra krav på djn efter det...

Jag är så dålig på namn så jag har dålig koll många gånger...det är skitbra!!! Man blir mer ärlig då eftersom det inte finns några förväntningar! Testa... var mer öppna för allt och "läs inte på" så otroligt mycket innan...man får mer oväntade upplevelser!

Det e nog sant. Det e ju lätt att man låser sig när man 'vet' för mycket innan och har massa förväntningar..
fast det e kul o 'läsa på' också och jämföra intryck med andra..
tex så har jag alltid tyckt att oakenfold är lite av en bluff, iaf numera...nån som håller me?

Old Post Oct-18-2001 10:44  Sweden
Gaby
DanceAddictPartyQueen

Registered: Aug 2001

quote:

Det e nog sant. Det e ju lätt att man låser sig när man 'vet' för mycket innan och har massa förväntningar..
fast det e kul o 'läsa på' också och jämföra intryck med andra..
tex så har jag alltid tyckt att oakenfold är lite av en bluff, iaf numera...nån som håller me?

Oakie är cool!!! Han testar bara nya stilar och ... OK det går inte så bra alla gånger! Respect

Ta Tiestos nya skiva " In my memory" , man har haft så höga förväntningar så när jag väl lyssnade på den så blev jag lite ledsen... vad har min gud gjort?? men skivan är ju bra fast jag hade väntat mig något bättre...

Old Post Oct-18-2001 11:40  Sweden
Click Here to See the Profile for Gaby Click here to Send Gaby a Private Message Add Gaby to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Ravesquad
Supreme tranceaddict

Tänkte bara påminna om vad den här tråden egentligen handlade om..

The light is going blue.
Morning approaches.
The pain's still here.

I'm empty - empty - empty.

Sounds of the world,
Of laughter and tears.
I've nothing left.

So now eat your words,
I hope you choke.
I feel nothing no more.

Heaven is forbidden
But I'm going soon
Kiss me last one time before
I take my flesh away
Heaven is forbidden
But I'm going soon
Kiss me one last time before
I take my flesh away
Kiss me one last time

Nån mer än mig som får gåshud?

Old Post Oct-18-2001 18:42  Sweden
reveal
always in the mix

Registered: May 2001

detta är ju en av de ytterst få skivor (singlar) som jag faktiskt har köpt så man kan säga att jag gillar låten

Old Post Oct-18-2001 19:03 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Jan Johnston - Flesh (DJ Tiesto Remix)
Post New Thread    Post A Reply

Pages (3): « 1 [2] 3 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackplease help: 1997 hard trance track [2005] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackDusted - "Always Remember To Respect and Honour Your Mother" (Deep Dish Remix) [2004]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 07:46.

Forum Rules: