Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > The History of House
Pages (3): « 1 [2] 3 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
magrec
Kleinenberg addict

Registered: Mar 2001

DANCETRENDS!!!!! woehoeeeeeeee

Old Post Jan-14-2005 08:39  Christmas Island
Click Here to See the Profile for magrec Click here to Send magrec a Private Message Add magrec to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
GrooveCollect.
Supreme tranceaddict

Registered: Jul 2004

Ik kocht in 1979 mijn eerste 12inch. Toen steeds al gezocht naar de underground-kant van de dancemuziek. Is van disco, Italo, naar house gegaan. Kwam al vroeg in aanraking met progressive. Liep als 1 van de eerste bij Dischi in Den Haag binnen (platenzaak van Maurits Paardenkooper die als eerste deze sound verkocht in NL).

Grappige is dat ik de laatste jaren pas door internet gezichten van producers die achter de dingen zaten die ik in de jaren 80 kocht. Toendertijd zonder internet moest je maar gewoon afwachten wat er die week binnen kwam in de platenzaak. Was altijd weer een verassing of het de moeite was om voor platen te gaan shoppen. Leuke tijden.

Old Post Jan-14-2005 14:42  Netherlands
Click Here to See the Profile for GrooveCollect. Click here to Send GrooveCollect. a Private Message Visit GrooveCollect.'s homepage! Add GrooveCollect. to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
djxtension
That's Not My Name

Registered: Jan 2002

quote:
Syntone - Feeling

Erg lekker plaatje!

Anyway, ik begin nu eigenlijk pas met het draaien van house. Altijd wel naar geluisterd en zo, maar nu draai ik het dan zelf ook. Het eerste house-plaatje dat ik hoorde kan ik me niet eens meer herinneren.

Old Post Jan-14-2005 14:47  Netherlands
Click Here to See the Profile for djxtension Click here to Send djxtension a Private Message Add djxtension to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Tim81
Let's Rock!

Registered: Nov 2003

quote:
Originally posted by GrooveCollect.
Ik kocht in 1979 mijn eerste 12inch.

In de jaren hierna zagen de meeste TA's voor het eerst het daglicht

Old Post Jan-14-2005 15:21  Netherlands
Click Here to See the Profile for Tim81 Click here to Send Tim81 a Private Message Add Tim81 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Original
Brothers....& Sisters

Registered: Jan 2003

Vroeger ook veel Houseparty`s op bandje gehad. Ook veel thunderdomes en club X cds beluisterd. Club X cds ben ik bijna allemaal kwijt, geloof dat cd 1 meestal hardcore was en cd iest richting trance.
Ook heb ik nog wat Mega Dance cdtjes liggen.

Kan me nog herrineren dat een vriend van me een keer de eerste beste cd gekocht had waar Greece 2000 op stond. Rest van de cd was alleen vrij waardeloos.

quote:
Originally posted by magrec
Di ehouseparty cd's beluisterde ik altijd bij mijn neef. Die ging toen later ook naar al die thunderdome feesten in Groningen e.o.

evolutie vanmij:

hardcore-->clubtrance-->trance-->progressive/techno/ambient eigenlijk de hele rattaplan op de hardere stijlen na.

Bij mij is de evolutie:

Hardcore -> Dance & Hiphop (door o.a 2unlimited) -> Hiphop & trance -> (hard)Trance & hardstyle -> Trance & Progressive

En uiteindelijk eigenlijk alle stylen die ik over de jaren heb beluisterd. Ene keer een Club X of thunderdome, de andere keer 2pac, Dmx of dr.dre en dan weer een setje van Ferry, James Holden of shiloh.

Variety is the key

__/\_/\__/\___/\_____/\_________________________

Old Post Jan-14-2005 19:56  Netherlands
Click Here to See the Profile for Original Click here to Send Original a Private Message Add Original to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SnuggLe
drs. Betweter

Mijn 'evolutie':
Dance
(Happy?)Hardcore
clubtrance
NL trance
scandinavische trance (Stigma, Lars Holte, maar ook Dazzle)
progressive a la Fred Numf/Lucien Foort, daarbij
techno a la Montana

...naar nu.....

(diepe) progressive (geen breaks of progtrance)
en techno a la Deetron/Kowalski (nichtentechno )

Old Post Jan-14-2005 20:06 
Click Here to See the Profile for SnuggLe Click here to Send SnuggLe a Private Message Add SnuggLe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SnuggLe
drs. Betweter

Oke, even een stukje opvoeding. Daar issie dan, Houseparty 2:

quote:

01 - intro - sense the vibe
    02 - praga khan - rave alarm
    03 - channel x - rave the rhythem
    04 - r.f.t.r. - extrasyn
    05 - quazar - midsummernight's dream
    06 - 2 brothers meat sequential - turn da music up
    07 - unknown - let it reign
    08 - partners in crime - gotham city strikes again
    09 - the hypnotist - the house is mine
    10 - culture beat - no deeper meaning
    11 - moby - go
    12 - d.h.s. - the house of god
    13 - speedy j - pull over

14 - booming support - de rode schoentjes
    15 - orr-some - we can make it
    16 - t99 - nocturne
    17 - channel x - groove to move
    18 - holy noise - james brown is still alive
    19 - egma - let the bass kick

20 - angel ice - je n'aime que toi
    21 - the prodigy - android
    22 - outlander - vamp
    23 - fiction - dreamworld
    24 - cappella - be master in one's own house
    25 - middle chill
    26 - gto - listen to the rhythem flow
    27 - atomizer - time to time
    28 - cubik 22 - night in motion
    29 - praga khan - injected with a poison
    30 - sequential - cycades
    31 - ravebusters - mitrax
    32 - holy noise - get down everybody
    33 - quazar - here and now
    34 - todd terry - never give up
    35 - chimo bayo - a si me gusta mi
    36 - x-es - beat boy
    37 - atomizer - atom-b
    38 - bizzare inc - raise me
    39 - 2 unlimited - get ready for this
    40 - l.a. style - james brown is dead
    41 - overnite - the time has come
    42 - human resource - dominator
    43 - second phase - mentasm
    44 - d.j.p.c. - issomniak
    45 - 80 aum - mindcontroller
    46 - outro - we come back
    47 - apotheosis - o fortuna

Denkd at hier nog heel veel mensen zitten die een heel stel klassiekers hier van niet kennen. De dikgedrukte zou je toch minstens moeten kennen, die hebben een behoorlijke impact achtergelaten op de hele housewereld

Dus kan je ze niet, downloaden
Maybe heeft iemand nog wat bandbreedte, kan ik hem ergens uppen

Old Post Jan-14-2005 20:15 
Click Here to See the Profile for SnuggLe Click here to Send SnuggLe a Private Message Add SnuggLe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
magrec
Kleinenberg addict

Voor de liefhebbers van classics en oldschool

21:00 - 22:00: Kip

22:00 - 23:00: Steve Sweet (darkraver die een hiphouse set gaat doen)

23:00 - 00:00: Stanton

00:00 - 01:00: Pat C

01:00 - 02:00: Robin Albers

02:00 - 03:00: Red Alert

03:00 - 04:00: Lars

04:00 - 05:00: Gijs

Datum : 25 maart 2005
Duur : 21:00 - 05:00
Prijs : 9 eurie (oldskool prijsje)

DOTF THE 72 HOURS EDITION!

Het plan :

We gaan een radio show maken van 72 uur, wederom met meer dan 48 DJ's. We starten op donderdag en gaan door tot zondagavond waarna het tijd is voor een welverdiende feeststemming mochten er dan nog mensen wakker zijn.

Speciaal aan deze poging is het feit dat DJ Stanton 24 uur lang gaat draaien en hiermee Armin van B. vierkant voorbij gaat die 18 uur op zijn naam heeft staan.

Verders, gaan we na de 24 uur van stanton keihard door met vertegenwoordiging van ALLE shows,

R'thz Raves
Z/T Hardcore Radio
DOTF Radio
LiFe Radio

Alle shows pakken een blok van zeg zo'n 6 uur, uiteindelijk blijven er 24 uur over welke we gezamelijk gaan afsluiten met wederom een bizarre line up.

Wetende dat onze vorige geslaagde poging tot diverse terrabytes aan downloads heeft gekost, zal ook deze poging in de boeken gaan als een "bizar lang weekend van formaat!".

De status :

We wachten op een datum van Stanton waarop hij zijn 24 uur gaat vervullen, zijn datum zal de lijdraad vormen voor de overige 48 uur. We verwachten ergens Februari / maart dit spectakel te gaan starten.

Uiteraard hebben we een goede leermeester gehad aan onze eerste 48 hours, het was ONWIJS gezellig en druk!! Daarnaast was het hartje zomer en dit maal gaan we tijdens de koudere dagen onze poging doen, het is dus minder aantrekkelijk om met hele kudde's freaks buiten te gaan zitten. Om deze reden gaan we minder mensen uitnodigen tijdens de show, met een max van continu 15 man/vrouw willen we de grens trekken. Hierbij nemen de DJ's vaak aanhang mee, en hebben we uiteraard onze trouwe vrienden van Coalition die ook tijdens de 48 hours hun strepen hebben verdient. Er is dus minder ruimte voor gast-bezoek, echter zullen we her en der wel een uitzondering maken.

Tot zover !!

Bij dat laatste zal ik dus ook wel aanwezig zijn ivm LiFe

Old Post Jan-14-2005 20:26  Christmas Island
Click Here to See the Profile for magrec Click here to Send magrec a Private Message Add magrec to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
GrooveCollect.
Supreme tranceaddict

quote:
Originally posted by SnuggLe
Oke, even een stukje opvoeding. Daar issie dan, Houseparty 2:

Denkd at hier nog heel veel mensen zitten die een heel stel klassiekers hier van niet kennen. De dikgedrukte zou je toch minstens moeten kennen, die hebben een behoorlijke impact achtergelaten op de hele housewereld

Dus kan je ze niet, downloaden
Maybe heeft iemand nog wat bandbreedte, kan ik hem ergens uppen

Wil je goede herinneringen niet dissen, maar die houseparty cd's stelden voor mij echt helemaal niks voor.
Toen was de commercie er al in gesprongen (het staat er zelfs op: Arcade TV-CD).
Staan een paar leuke nr's op, maar het was toen al steeds hetzelfde uitgemolken rave geluidje.

Old Post Jan-14-2005 22:37  Netherlands
Click Here to See the Profile for GrooveCollect. Click here to Send GrooveCollect. a Private Message Visit GrooveCollect.'s homepage! Add GrooveCollect. to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SnuggLe
drs. Betweter

quote:
Originally posted by GrooveCollect.
Wil je goede herinneringen niet dissen, maar die houseparty cd's stelden voor mij echt helemaal niks voor.
Toen was de commercie er al in gesprongen (het staat er zelfs op: Arcade TV-CD).
Staan een paar leuke nr's op, maar het was toen al steeds hetzelfde uitgemolken rave geluidje.

Lekker belangrijk voor mij was dit de shit, net zoals voor vele mensen uit de jaren '79-'82. Leuk dat jij dat vindt/denkt, maar dat was mijn eerste aanvaring met housemuziek.
Voor iedereen is het "het wordt nooit meer zoals vroeger". Houseparty 2 is gewoon de bom.

Dus Jerry, je bent gewoon te oud

Old Post Jan-15-2005 00:56 
Siesta
In praise of the sun

Registered: Jun 2001

tis ooit eens begonnen met MODO - Ein zwei polizei , hoe fout, en Interactive - Forever young, waren mn eerste singletjes.

Toen kocht ik de CD Innercity van Ferry Corsten, en die bleeek wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel vet te zijn! Daarna zelf veel platen gekocht, alleeeeen maar trance. Hedendaags vind ik HOUSE (steve angello, eric prydz, laurent wolf, dj jean, erick e, jose) e.d allemaal errug leuk. Oook luister ik tegenwoordig veel urban/hiphop (beatnuts is een dikke aanrader) ook the best of the fugees is erg GOED. En voor in de kroeg is feestmuziek natuurlijk altijd nog het leukste. Oook kan ik nog steeds tecno en trance goed waarderen. Enne progtrance ala ozgur can, is geweldig. die cd van gabriel en dresden bloom is ook magistraal!

Vind eigenlijk alles wel leuk behalve hardhouse/style/core.

music is my only drug!

p.s clubtrance is in de style vna dj jose - hecitate, dj jean every single day, gspott - city streets, stephen jk - puristick.

Old Post Jan-15-2005 01:37 
Click Here to See the Profile for Siesta Click here to Send Siesta a Private Message Visit Siesta's homepage! Add Siesta to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
GrooveCollect.
Supreme tranceaddict

oud ben ik zeker (in vergelijking dan natuurlijk, want me opa denkt daar anders over)

Enige wat ik je ff wilde zeggen dat Arcade vroeger bij de meesten hetzelfde gevoel op riep wat Id&T nu bij jou doet...

Old Post Jan-15-2005 01:38  Netherlands

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > The History of House
Post New Thread    Post A Reply

Pages (3): « 1 [2] 3 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playback[1969] []

Click here to listen to the sample!Pause playback[1969]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 01:02.

Forum Rules: