|
|
|
|
 |
|
 |
 |
CygnusX
Ex-moderator

Registered: Apr 2002
|
|
|
| quote: | Originally posted by Nyah
Het down syndroom kunt ge redelijk vroeg ontdekken, dacht ik toch... dus als je dan nog maar enkele weken zwanger bent, ja kweetni, misschien dan toch wel. Het ligt er ook aan of het een alleenstaand geval is of genetisch bepaald. Moeilijke keuze in ieder geval, waar je als ouders samen over moet beslissen... |
Down-syndroom is licht mentaal gehandicapt toch?
Mongooltjes zijn vaak gelukkiger dan gezonde mensen, dus voor hen moet ge het niet doen.
| quote: | Originally posted by Nyah
Sorry, ma als je op voorhand weet dat er iets ernstig mis gaat zijn met je kind, dan denkt ge wel eens na. Allez, ik toch. |
Als ik nu 100% zeker zou weten dat mijn toekomstig kind alleen maar af zou zien en geen moment van vreugde zou kennen, dan zou ik ook euthanasie plegen. Maar zoiets kan je gewoon niet zeker weten, zeker niet als het kind nog niet geboren is.
| quote: | Originally posted by Tiger777
Als ge daarop voortgaat, is het eigenlijk wel verantwoord voor mentaal gehandicapten om kinderen te krijgen? |
Sorry, maar dat vind ik veel te ver gaan.
Ik vind niet dat ge iemand het recht moogt afpakken om kinderen te krijgen. Dat doet me denken aan een reportage die er pas op was over hoe men in Zweden tussen de jaren '30 en '70 de minder "goede mensen" (gehandicapten, armen, ...) steriliseerden om een "beter" volk te krijgen zonder dat deze mensen het wisten.
|
|
Feb-04-2005 15:03
|
|
|
 |
 |
|
 |
 |
|  |
All times are GMT. The time now is 02:06.
Forum Rules: