Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > Euthanasie
Pages (5): « 1 [2] 3 4 5 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Nyah

Registered: Dec 2003

quote:
Originally posted by Zehra
hoe kunt gij als ouders bepalen of dat kind van zijn leven geniet of niet. wil je een perfecte kind? begin er dan nie aan of betaal er voor, maar het dan zomaar laten wegnemen als het ziek/gehandicapt is... begrijp me nie verkeerd, ben nie tegen abortus, maar dat is dan in bepaalde omstandigheden. (zie post Jennifer)

perfect kind... pff, wie heeft dat nu gezegd? ja zal mijn kind later perfect genetisch laten manipuleren.. komaan seg...
ik heb ook ni gezegd dat ik t zou laten wegnemen als t bvb een teen zou missen he. Ik vind t gewoon hartverscheurend als ik verhalen lees/hoor over kinderen die geboren worden met bvb een hartafwijking en die de eerste jaren van hun leven kweetni hoeveel dure operaties moet ondergaan in Amerika meestal om dan uiteindelijk op de leeftijd van 6 jaar ofzo toch te sterven... Sorry, ma als je op voorhand weet dat er iets ernstig mis gaat zijn met je kind, dan denkt ge wel eens na. Allez, ik toch.

quote:
Originally posted by Zehra
Ivm Euthanasie deel ik de mening van Jasper maar toch vind ik int geval die Anja aanhaalde (de machines uitzetten van een persoon in de coma) nie da ge als ouder/kind/familielid moogt beslissen om dat te doen. Ook al zeggen de artsen dat er geen kans is... artsen zijn ook mensen eh, fouten kunnen gemaakt worden... sorry ze, maar ik geloof nog steeds in mirakels

Euhm, als de artsen u zeggen dat een kanker zo fel uitgezaaid is dat een kans op overleven nihil is + als ge dan ook nog es hoort dat als ze de machines uitzetten het een pijnloze dood gaat zijn ivp te creperen... Sorry, maar dan heb je als kind/familielid alle recht om uw geliefde van dat leed te besparen. Ma ja, geloof dan maar in mirakels. Ge moet ook met uzelf kunnen leven, wetende dat door uw keuze die persoon nu rustig kan sterven of nog enkele maanden moet afzien.

Old Post Feb-04-2005 14:12  Belgium
Click Here to See the Profile for Nyah Click here to Send Nyah a Private Message Add Nyah to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Tiger777
Pensionable tranceaddict

Registered: Dec 2002

Ik zeg altijd: doet een ander niet aan wat ge zelf ni wilt aangedaan worden. Als ik in stukken en brokken uiteenhang en nooit meer zal kunnen normaal leven, mij moeten laten wassen, voederen enzovoort, trek dan maar de stekker uit hoor...

quote:
Originally posted by Push2005
Ik ben net terug begonnen met cassettes op te kopen... Die pitchcontrol is echt ongelofelijk !

Old Post Feb-04-2005 14:16  Belgium
Click Here to See the Profile for Tiger777 Click here to Send Tiger777 a Private Message Add Tiger777 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Nyah

quote:
Originally posted by Tiger777
Ik zeg altijd: doet een ander niet aan wat ge zelf ni wilt aangedaan worden. Als ik in stukken en brokken uiteenhang en nooit meer zal kunnen normaal leven, mij moeten laten wassen, voederen enzovoort, trek dan maar de stekker uit hoor...

voila, dat zou ik ook verwachten van de personen die dan over mijn leven moeten beslissen.

Old Post Feb-04-2005 14:18  Belgium
Click Here to See the Profile for Nyah Click here to Send Nyah a Private Message Add Nyah to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Tiger777
Pensionable tranceaddict

kinderen hangt er allemaal vanaf over hoe erg het is en wanneer men het probleem vindt. Bij mongolisme weet men dit al heel snel hoor en ik vind zo'n hoopje cellen bijeen, niet direct LEVEN. Ik zou dat hoopje cellen eerlijk gezegd niet laten uitgroeien. Da's voor iedereen een persoonlijke keuze natuurlijk, maar het 'ouder' zijn is een taak die ooit eens moet ophouden.

Aan de andere kant, afwijkingen die niet te detecteren zijn in het begin van de zwangerschap, moeten met rust gelaten worden. Kinderen krijgen houdt nu eenmaal risico's in. Zijt ge niet bereid dat risico te nemen, begin er niet aan.

Als ge daarop voortgaat, is het eigenlijk wel verantwoord voor mentaal gehandicapten om kinderen te krijgen?

quote:
Ik ben net terug begonnen met cassettes op te kopen... Die pitchcontrol is echt ongelofelijk !

Old Post Feb-04-2005 14:36  Belgium
Click Here to See the Profile for Tiger777 Click here to Send Tiger777 a Private Message Add Tiger777 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Nyah

quote:
Aan de andere kant, afwijkingen die niet te detecteren zijn in het begin van de zwangerschap, moeten met rust gelaten worden. Kinderen krijgen houdt nu eenmaal risico's in. Zijt ge niet bereid dat risico te nemen, begin er niet aan.

Off course, ge gaat uw kind niet van een rots gooien eenmaal t geboren is en ge dan opeens merkt dat het een afwijking heeft he... nogal logisch? Maar idd, sommige koppels gaan te licht over de beslissing heen om aan kinderen te beginnen. Altijd de risico's voor ogen houden en de verantwoordelijkheid die er mee gepaard gaat. Nuja, ongelukjes kunnen ook altijd gebeuren...

Dit gezegd zijnde, ik wacht er nog een paar jaar mee

Old Post Feb-04-2005 14:50  Belgium
Tiger777
Pensionable tranceaddict

quote:
Originally posted by Nyah
Off course, ge gaat uw kind niet van een rots gooien eenmaal t geboren is en ge dan opeens merkt dat het een afwijking heeft he... nogal logisch?

Ik bedoel, ergens halfweg de dracht ofzo...Na 3 maand is abortus ontoelaatbaar.

quote:

Old Post Feb-04-2005 15:02  Belgium
CygnusX
Ex-moderator

Registered: Apr 2002

quote:
Het down syndroom kunt ge redelijk vroeg ontdekken, dacht ik toch... dus als je dan nog maar enkele weken zwanger bent, ja kweetni, misschien dan toch wel. Het ligt er ook aan of het een alleenstaand geval is of genetisch bepaald. Moeilijke keuze in ieder geval, waar je als ouders samen over moet beslissen...

Down-syndroom is licht mentaal gehandicapt toch?
Mongooltjes zijn vaak gelukkiger dan gezonde mensen, dus voor hen moet ge het niet doen.

quote:
Sorry, ma als je op voorhand weet dat er iets ernstig mis gaat zijn met je kind, dan denkt ge wel eens na. Allez, ik toch.

Als ik nu 100% zeker zou weten dat mijn toekomstig kind alleen maar af zou zien en geen moment van vreugde zou kennen, dan zou ik ook euthanasie plegen. Maar zoiets kan je gewoon niet zeker weten, zeker niet als het kind nog niet geboren is.

quote:
Als ge daarop voortgaat, is het eigenlijk wel verantwoord voor mentaal gehandicapten om kinderen te krijgen?

Sorry, maar dat vind ik veel te ver gaan.
Ik vind niet dat ge iemand het recht moogt afpakken om kinderen te krijgen. Dat doet me denken aan een reportage die er pas op was over hoe men in Zweden tussen de jaren '30 en '70 de minder "goede mensen" (gehandicapten, armen, ...) steriliseerden om een "beter" volk te krijgen zonder dat deze mensen het wisten.

Old Post Feb-04-2005 15:03 
Click Here to See the Profile for CygnusX Click here to Send CygnusX a Private Message Add CygnusX to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Nyah

quote:
Originally posted by CygnusX
Down-syndroom is licht mentaal gehandicapt toch?
Mongooltjes zijn vaak gelukkiger dan gezonde mensen, dus voor hen moet ge het niet doen.

ja, klopt, ma moest ik t heel int begin kunnen vaststellen, zou ik er toch eens goed over moeten nadenken en babbelen met mijn partner. bij zwaar gehandicapt zou ik t sowieso laten doen.

Old Post Feb-04-2005 15:08  Belgium
CygnusX
Ex-moderator

Registered: Apr 2002

quote:
ja, klopt, ma moest ik t heel int begin kunnen vaststellen, zou ik er toch eens goed over moeten nadenken en babbelen met mijn partner. bij zwaar gehandicapt zou ik t sowieso laten doen.

Dus dan doet ge het eigenlijk enkel voor uzelf (en uw partner), omdat ge liever een gezond kind hebt?

Old Post Feb-04-2005 15:14 
Click Here to See the Profile for CygnusX Click here to Send CygnusX a Private Message Add CygnusX to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Nyah

quote:
Dus dan doet ge het eigenlijk enkel voor uzelf (en uw partner), omdat ge liever een gezond kind hebt?

welke ouder wil dat ni?

Old Post Feb-04-2005 15:26  Belgium
TOR
Traveller

Registered: Aug 2001

bewustzijn is het belangrijkste aspect, denk ik. als een persoon geen signalen meer verwerkt of niets meer ervaart, heeft het weinig zin om die in leven te houden. er moet in zekere zin nog een nut weggelegd zijn voor de betreffende persoon. en met nut bedoel ik dat er een zekere interactie is met de omgeving, dat er zekere betekenisvolle reacties worden geuit, al gaat het maar om primitieve emoties zoals blijdschap. dit toont aan dat er nog wat omgaat in de persoon en dat hij zich van bepaalde zaken bewust is, dat hij die ervaart en verwerkt. iemand die in een diepe coma ligt zonder enige kans om er ooit bovenop te komen heeft bijvoorbeeld geen nut. een Alzheimerpatient die nog genoegen schept in eten bijvoorbeeld wel.
als het echter om fysieke pijn gaat, dan ga ik ermee akkoord dat iemand moet kunnen beslissen zijn leven te beëindigen als er geen zicht is op beterschap. maar dat kan alleen op basis van de bevindingen van de arts natuurlijk. ook kinderen moeten naar mijn mening dat beslissingsrecht hebben, zij het met inspraak van ouders of voogd aangezien die legaal boven het kind staan.

Old Post Feb-04-2005 15:27  Europe
Click Here to See the Profile for TOR Click here to Send TOR a Private Message Add TOR to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Tiger777
Pensionable tranceaddict

quote:
Sorry, maar dat vind ik veel te ver gaan.
Ik vind niet dat ge iemand het recht moogt afpakken om kinderen te krijgen. Dat doet me denken aan een reportage die er pas op was over hoe men in Zweden tussen de jaren '30 en '70 de minder "goede mensen" (gehandicapten, armen, ...) steriliseerden om een "beter" volk te krijgen zonder dat deze mensen het wisten.

Ik heb da ook gezien en om eerlijk te zijn, dat was het eerste wat ik daarvan hoorde

Als we het louter rationeel bekijken en alleen rekening houden met de mate van zelfbewustzijn, kunnen we veronderstellen dat een kikker minder waard is dan een hond. Als we de lijn doortrekken, kunnen we dan niet stellen dat een mentaal gehandicapte minder waard is dan een volwaardige chimpansé?

quote:

Old Post Feb-04-2005 15:38  Belgium

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > Euthanasie
Post New Thread    Post A Reply

Pages (5): « 1 [2] 3 4 5 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackID this massive trance track please [2005] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackSounds of the Suburbs - "I Won't Stop" [2003]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 02:06.

Forum Rules: