Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Monday Bar 9-År 25 Dec 22-05
Pages (3): « 1 [2] 3 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Registered: Apr 2001

quote:
Originally posted by Gaby

Har ni hört när Joel lirar? Eller Cari Lekenbush?
har inte hört dom på ett tag, men när man hört dom för om man lyssna på P3 tema dans så var det lite väl mono/trist. Kanske man skulle kolla in. Ok att Mauro P. kan ses som mono men hans set rockar som fan tycker jag iaf. Picotto står högt upp på min ranking lista..

Old Post Nov-29-2001 23:19  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix

Registered: May 2001

dessutom lirar picotto trance, och jag antar att de flesta av oss gillar trance bättre än techno

Old Post Nov-29-2001 23:24 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Ravesquad
Supreme tranceaddict

Registered: Sep 2001

quote:

Har ni hört när Joel lirar? Eller Cari Lekenbush?

vill ni veta vilka sveriges tre bästa djs e (o dom enda som e bra)?

1. robert leiner
2. cari
3. har glömt bort men han finns

Old Post Nov-29-2001 23:27  Sweden
Click Here to See the Profile for Ravesquad Click here to Send Ravesquad a Private Message Add Ravesquad to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

quote:
Originally posted by reveal
dessutom lirar picotto trance, och jag antar att de flesta av oss gillar trance bättre än techno
Jag vet inte det ja. Har en hel del set och video klipp när det är fet techno som är smockad med energi från Picotto. Jag tror det är Lizard man som har dessa två Megamind - Kraach och Megamind - Taub , kolla efter dom, hel tunga.

Old Post Nov-29-2001 23:31  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix

Registered: May 2001

quote:
Originally posted by Ravesquad

3. har glömt bort men han finns

LOL

Old Post Nov-29-2001 23:32 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Gaby
DanceAddictPartyQueen

Registered: Aug 2001

quote:

nej, det är därför som jag undrar ifall jag har fel i min uppfattning om vad techno är... (Enya tex )

Viss techno är helt Ok... lyssnar inte på det hemma men det blir en helt annan sak ute på ett ställe. Publiken skriker och avgudar djn...det är ett jättedrag... måste rekommendera er att inte bara fastna i nån "trancevärld" där inget annat duger. Det är en helt annan grej att lyssna på en skiva än att uppleva det.

Kolla in grabbarna ...Dom är bra!!! Det blir fet drag!!!

Old Post Nov-30-2001 11:58  Sweden
Click Here to See the Profile for Gaby Click here to Send Gaby a Private Message Add Gaby to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Ravesquad
Supreme tranceaddict

är tiesto en house dj, gaby?

Old Post Nov-30-2001 12:06  Sweden
Click Here to See the Profile for Ravesquad Click here to Send Ravesquad a Private Message Add Ravesquad to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Gaby
DanceAddictPartyQueen

quote:

... visste ni att Tiesto från början var en house dj?

Old Post Nov-30-2001 12:14  Sweden
Click Here to See the Profile for Gaby Click here to Send Gaby a Private Message Add Gaby to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Gaby
DanceAddictPartyQueen

quote:
Originally posted by Ravesquad
är tiesto en house dj, gaby?

Från början var han det sen har han utvecklat det och nu kan man nog inte kalla honom för det.
Ta Tall Paul, känd house dj... när han körde tillsammans med Tiesto så var det inte nån tråkig house direkt!
Paul Oakenfold var en känd hip hop dj innan han blev det han är idag...

Va vill jag komma till? Ge allt som har med schysst klubbliv en chans...förlita er inte på endast det som kallas för trance.

Har ni hört elektro? Vissa är ju hur bra som helst!!!

Old Post Nov-30-2001 12:20  Sweden
Virus
yes

Registered: Oct 2001

Jag tycker inte att man ska fastna enbart i trance, utan kunna uppskatta annan musik också. Men ärligt, det finns bara inte nån musikform jag stött på som knäcker den hederliga gamla trancen..
Av mina ca 120 cd-skivor är bara typ 7 trance. Vilket iofs mycket beror på att jag upptäckte trance ganska sent och att det är som klippt och skuret för att tanka som mp3s.

Fast det finns musikformer som man bara inte kan förstå att folk gillar. Acid t.ex. eller iaf det som jag hört. Känner mig som en pensionär, men det är bara obehagligt oväsen..

Old Post Nov-30-2001 12:39  Sweden
Click Here to See the Profile for Virus Click here to Send Virus a Private Message Add Virus to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Ravesquad
Supreme tranceaddict

quote:

Viss techno är helt Ok... lyssnar inte på det hemma men det blir en helt annan sak ute på ett ställe. Publiken skriker och avgudar djn...det är ett jättedrag... måste rekommendera er att inte bara fastna i nån "trancevärld" där inget annat duger. Det är en helt annan grej att lyssna på en skiva än att uppleva det.

Kolla in grabbarna ...Dom är bra!!! Det blir fet drag!!!

techstylism festerna va roliga...blir det inga fler sånna?

Old Post Nov-30-2001 14:21  Sweden
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

quote:

... visste ni att Tiesto från början var en house dj?
Tror jag har nåt riktigt gammalt nånstans där Tiësto faktiskt kör ett set med happy hardcore....

Old Post Nov-30-2001 18:22  Sweden

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Monday Bar 9-År 25 Dec 22-05
Post New Thread    Post A Reply

Pages (3): « 1 [2] 3 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playback[1969] []

Click here to listen to the sample!Pause playback[1969]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 12:02.

Forum Rules: