Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Vad kostar en tonarm?
Pages (2): « 1 [2]   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Laszlo
The weekend has landed

Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA

quote:
Originally posted by n0bben
när jag var mindre lyckades en sådan slå en läskflaska i käften på mig så att tre tänder gick sönder. får fortfarande lagas ungefär vart 3:e år. till saken hör kanske att det kostar 600:- varje gång, och den idioten är så fattig så han inte ens skulle kunna stå för en hundradel av det

Tyvärr är det de som har minst pengar som alltid råkar ställa till det för sig själva och framförallt för andra...

www.laszlo.se

Old Post Mar-14-2005 15:26 
Click Here to See the Profile for Laszlo Click here to Send Laszlo a Private Message Visit Laszlo's homepage! Add Laszlo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Laszlo
The weekend has landed

wohoo Jag lyckades fixa min tonarm...jag skruvade loss den, pillade, och donade lite grand och nu funkar den som om den vore ny igen

CD-spelaren som blev dränkt i öl skruvade jag också isär - jag dränkte den igen, fast denna gången i kontaktspray och gjorde en allmän grovrengöring av den - den går numera också som klockan. Snackade dessutom med tjejkompisen tidigare idag och hon talade om för mig att snubben som rev ner min utrustning som hade pajjat planerade att betala...så nu är frågan om jag ska skicka iväg allt så utrustningen får en ordentlig genomgång....vad jag kunnat märka av så funkar allt perfekt, men å andra sidan har jag inte spelat på grejerna mer än någon timma sedan missödet...i värsta fall tar de väl ut en kostnad på 5-600 riksdaler per enhet (2x skivspelare 2x cd-spelare 1x mixerbord) för att bara kolla om de funkar...om de utgör någon reparation/rengöring och dyl. så kommer det kosta ännu mer...

Det är väl lika bra att skicka iväg grejerna innan han ångrar sig så jag inte står där med svansen mellan benen om en månad och ingenting fungerar...

www.laszlo.se

Old Post Mar-19-2005 18:15 
Click Here to See the Profile for Laszlo Click here to Send Laszlo a Private Message Visit Laszlo's homepage! Add Laszlo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Registered: Apr 2001

Värsta som kan hända är att du inte lämnar in och efter en tid så börjar gammalt skit göra att kontaktytor & annan elektronik börjar oxidera.

Lyckades doppa min en mobiltelefon i ett glas med vatten en gång, lät den torka i 1 vecka och sen fungerade den klockrent... ganska snart började fler & fler fel visa sig & tillslut kunde jag inte använda den alls...

Old Post Mar-19-2005 18:18  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Laszlo
The weekend has landed

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Värsta som kan hända är att du inte lämnar in och efter en tid så börjar gammalt skit göra att kontaktytor & annan electronic börjar oxidera.

Lyckades doppa min en mobiltelefon i ett glas med vatten en gång, lät den torka i 1 vecka och sen fungerade den klockrent... ganska snart började fler & fler fel visa sig & tillslut kunde jag inte använda den alls...

aj fan - det är ju inte bra...vad kan man göra för att förhindra oxidation då? (Har väldigt vaga minnen från kemilektionerna)...

www.laszlo.se

Old Post Mar-19-2005 18:20 
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Registered: Apr 2001

quote:
Originally posted by Laszlo
aj fan - det är ju inte bra...vad kan man göra för att förhindra oxidation då? (Har väldigt vaga minnen från kemilektionerna)...

Ja alltså allt måste ju torkas rent med kemiskt ren bensin eller nåt sånt säkert och elektronik är ju som bekant numer otroligt liten så det är ju svårt... Dom som gör sånt vet säkert hur man gör... kanske dom bara sköljer igenom det med kontaktspray precis som du gjorde.
Torka för hand lär dom inte göra tror jag...

Old Post Mar-19-2005 18:22  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Vad kostar en tonarm?
Post New Thread    Post A Reply

Pages (2): « 1 [2]  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playback4 ID's from Audio Bullys. Please HELP! [2006] [3]

Click here to listen to the sample!Pause playbackMarc et Claude - "The History Of Acid-House" [2003]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 21:01.

Forum Rules: