Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Industri hall
Pages (4): « 1 [2] 3 4 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Gaby
DanceAddictPartyQueen

Registered: Aug 2001

Stora namn lockar men jag vet inte ifall man kan få hit nån... men man förlorar inget på att kontakta och kolla...

Old Post Nov-16-2001 17:24  Sweden
Click Here to See the Profile for Gaby Click here to Send Gaby a Private Message Add Gaby to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix

Registered: May 2001

jag är nöjd om Tiesto, Corsten och Buuren kommer

Old Post Nov-16-2001 18:30 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
x-dream
Kurai is my slave!

Registered: Nov 2000

quote:
Originally posted by reveal
jag är nöjd om Tiesto, Corsten och Buuren kommer

Ojdå....Det kan ju bli lite svårt....

En perfekt line-up för en kväll vore

Börja lite lugnt med...

Tiesto
Corsten
Buuren
Gielen

Sen går vi på lite hårdare

Marco V
Fergie

Avslutar med...

Sven vath
Michel de hey

Då är min kväll räddad....

Old Post Nov-16-2001 18:49  Sweden
Click Here to See the Profile for x-dream Click here to Send x-dream a Private Message Add x-dream to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
nils
château flight

Registered: Sep 2001

men ifall man skull få hit nån stor deck controller (gillar att kalla ett olika ) så skulle de locka himla många, som i sin tur skulle täcka kostnaderna, dessutom behöver man inte varenda känd DJ... Utan man kan ju ta nån bra från alla TA's och låta en spinna oxå... Men det skulle nog jämna ut sig, ekonomiskt sett.

Old Post Nov-16-2001 19:48  Sweden
Click Here to See the Profile for nils Click here to Send nils a Private Message Visit nils's homepage! Add nils to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Ravesquad
Supreme tranceaddict

quote:
Originally posted by KroTrance
Men det skulle nog jämna ut sig, ekonomiskt sett.

det tror jag me. nån tog ju hit tiesto förra året och det gick nog bra...var ju knökfullt..

nån som fått reda på nått än?

Old Post Nov-18-2001 14:58  Sweden
Click Here to See the Profile for Ravesquad Click here to Send Ravesquad a Private Message Add Ravesquad to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
WhiteRussian
Hooked on smack

Registered: Oct 2001
Smile

Det finns juh redan sådana här fester...kallas brytafester, kanske inte såååå lagligt,

Man kanske inte direkt har Tiesto som DJ, men men, i brist på annat så funkar det väl

Jose Zamora & C.Nemmo - Lochness (Dub Mix)
---
DanceSafe

Old Post Nov-18-2001 16:44  Europe
Click Here to See the Profile for WhiteRussian Click here to Send WhiteRussian a Private Message Add WhiteRussian to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Gaby
DanceAddictPartyQueen

Registered: Aug 2001

quote:
Originally posted by Vitryss
Det finns juh redan sådana här fester...kallas brytafester, kanske inte såååå lagligt,

Man kanske inte direkt har Tiesto som DJ, men men, i brist på annat så funkar det väl

Varför ha brytarfest? Jag menar det har man för att kunna knarka i fred! Nu är vi väl ute efter att ha feta djs, fet stor fest...inget som snuten kan stoppa? eller har jag missuppfattat det?

Old Post Nov-18-2001 16:59  Sweden
Click Here to See the Profile for Gaby Click here to Send Gaby a Private Message Add Gaby to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Ravesquad
Supreme tranceaddict

quote:
Originally posted by Gaby

Varför ha brytarfest? Jag menar det har man för att kunna knarka i fred! Nu är vi väl ute efter att ha feta djs, fet stor fest...inget som snuten kan stoppa? eller har jag missuppfattat det?

Helt korrekt Gaby. Inga brytarfester, bara feta djs och fet stor fest

Old Post Nov-18-2001 17:29  Sweden
Click Here to See the Profile for Ravesquad Click here to Send Ravesquad a Private Message Add Ravesquad to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
WhiteRussian
Hooked on smack

Registered: Oct 2001
Smile

Jo visst, det skulle vara häftigt med Armin och Dyk i en stor lokal här i Sverige, och jag kanske är pessimistisk när jag säger att det aldrig kommer hända, inte inom den närmaste framtaiden iaf.

SÅ mycket folk LYSSNAR inte på trance i Sverige, det är mest mainstream shite som folk vill höra här. Det i kombination med att Sverige är ett av världens största pop/rock producent gör att det inte är någon efterfrågan på trance/techno/goa i Sverige.

Visst, det finns en del stolta (TAs! ) trance människor här men de är inte direkt i majoritet.

I England och på kontinenten har dans musik varit större mycket längre.
I Holland är trance mainstream, i England lär det vara det snart.

Så vi lär få vänta minst 5-10 år innan något riktigt stort, a lá Dancevalley och Gatecrasher händer i vårt lilla avlånga land.

Usch, vad pessimistisk jag är....dålig helg,

Jose Zamora & C.Nemmo - Lochness (Dub Mix)
---
DanceSafe

Old Post Nov-18-2001 22:01  Europe
Click Here to See the Profile for WhiteRussian Click here to Send WhiteRussian a Private Message Add WhiteRussian to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Registered: Apr 2001
Smile Tongue

Jag skulle faktiskt inte vilja att trance någonsin blev mainstream, på nåt sätt så gillar jag inte mainstream, det får räcka med den skit som är på NRJ och liknande kanaler, (själv lyssnar jag mest på P3 på jobbet)
Allt mainstream blir såtöntigt hypat på nåt sätt.
Det finns många trance älskare i detta land och skulle man få hit nån som PvD så är jag säker på att hanskulle kunna fylla dom flesta lokaler som finns.
Nu vet jag inget om hur stort trance är i Finland men PvD var där för ett halv år sen å lira på nåt ställe, vilket jag fick reda på två dagar senare, annars hade man ju tagit båten över.
Hände en liknande sak för ett år sen då jag var på Ayia Napa , en kompis kom hem till hotellet klockan 6 å var helt lyrisk, trance kallas det för. Han hade av en händelse trillat in på en stor klubb där Paul Oakenfold lira, fan fan fan att man missa det....

vi ses...

Old Post Nov-18-2001 22:18  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SWE_TRANCE
Spacemonkey

Registered: Jul 2001

PvD var väl på Labyrint i Finland... länk:www.labyrinth.fi
Paul Okenfold var på The Castle i Ayia Napa...

Tror faktiskt också att det är fler människor i sverige som lyssnar på trance än vad man "tror"...

Problemet är att "vi" inte har någonstans att träffas...
Alla sitter hemma och diggar, finns juh ingen klubb (vad jag vet) som är känd och kör varje helg..!? huh

Damn, får bli att emigrera till Holland, ELLER så får "vi" ta tag i detta..!

Old Post Nov-19-2001 11:54  United Nations
Click Here to See the Profile for SWE_TRANCE Click here to Send SWE_TRANCE a Private Message Visit SWE_TRANCE's homepage! Add SWE_TRANCE to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
x-dream
Kurai is my slave!

Registered: Nov 2000

Det är nog det enda riktiga att göra om man ska ha tillgång till bra klubbar....

Vi har ju inga direkt stor events heller....Fan det skulle ju kunna vara något liknande som innercity med mera....

Old Post Nov-19-2001 13:33  Sweden
Click Here to See the Profile for x-dream Click here to Send x-dream a Private Message Add x-dream to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Industri hall
Post New Thread    Post A Reply

Pages (4): « 1 [2] 3 4 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackPlease ID [2005] [1]

Click here to listen to the sample!Pause playbackEd Real & Mark Richardson - "Sunshine On A Rainy Day" [2004]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 17:42.

Forum Rules: