Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > SÅ JÄvvvvla Arg PÅ Mainstream!
Pages (4): « 1 [2] 3 4 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
mindshooter
Neverchanging avatar

Registered: Nov 2000
Re: nja..

quote:
Originally posted by fruktsoppa
jo, bästa är väl att ta med en freestyle?

Ej tillåtet

quote:
Originally posted by ravesquad
kan inte alla vi här flytta ihop?

Låter som en underbar idé...jag har en idé om ett hus i bushland..feta villan med högtalare i varje rum...t.o.m på toaletten..sen feta discogolvet i nåt rum där man slagit in taket till våningen över.....

quote:
Originally posted by Stevetranz4ever
Hatar också när man sätter på en hel bra trance låt för att dom ska fatta, man väntar in build uppen, snart kommer klimax så stänger nån jävel av

Händer mig hela tiden...eller när någon ska låna min freestyle....för att höra min musik....så lystnar dom 40 sekunder på varje låt sen stänger dom av för att det var enformigt.....helt skadade av radio..... Stackarna......

Old Post Nov-27-2001 06:19 
Click Here to See the Profile for mindshooter Click here to Send mindshooter a Private Message Add mindshooter to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Gaby
DanceAddictPartyQueen

Registered: Aug 2001

Jag bor ihop med en som älskar hip hop och R&B... jag orkar inte ens ha den här diskutionen längre!!!

Old Post Nov-27-2001 08:47  Sweden
Click Here to See the Profile for Gaby Click here to Send Gaby a Private Message Add Gaby to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix

Registered: May 2001

quote:
Originally posted by Gaby
Jag bor ihop med en som älskar hip hop och R&B... jag orkar inte ens ha den här diskutionen längre!!!

hur orkar du? j/k

Old Post Nov-27-2001 08:49 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SWE_TRANCE
Spacemonkey

Registered: Jul 2001

Ett scenario som ALLTID återkommer är när man sitter på en fest och sätter i sin skiva man har med sig. Sätter på låten och när den väl kommit igång sitter man spänt och väntar på om någon reagerar över låten..typ -" Faan vikken go låt!"... MEN inte då, dom sitter som råttor i soffan och babblar vidare...

Har också en och annan kompis som "säger" att han gillar låten bara för att "impa" på mig.. DET är juh ännu värre, att låtsas att förstå musiken...

jaja, nu har jag skrivit av mig lite iaf..

Old Post Nov-27-2001 11:20  United Nations
Click Here to See the Profile for SWE_TRANCE Click here to Send SWE_TRANCE a Private Message Visit SWE_TRANCE's homepage! Add SWE_TRANCE to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Virus
yes

Registered: Oct 2001

Jag vet precis vad ni menar. Jag försökte få in mina systerbarn på trance igår.. dom e 10 o 12 år gamla. Efter en halvtimmes övertalning fick jag tillåtelse att spela några låtar på deras stereo. Jag spelade Iio - Rapture (armin remixen), Riva - Stringer och Rank 1 - Such is Life (Marco V remix) Dom bara tittade på mej som om jag vore galen! "Okej, sån där musik får man ont i huvudet av, nu är det min tur att visa dej vad som är bra musik", sa den yngsta som är en tjej och kastar på.. ..Britney Spears. *suck*

Men dom är unga så det finns fortfarande hopp..

Håller dessutom på att försöka få en musikintresserad tjejkompis att gilla trance och har bränt en platta till henne. For an angel, Urban Train, Cafe del Mar, The Silence, Push - Strange World m.m. Om hon inte gillar det, då kan man nog aldrig gilla trance och jag lägger ned min lilla värvarkampanj..

SoLong!!

Old Post Nov-27-2001 11:47  Sweden
Click Here to See the Profile for Virus Click here to Send Virus a Private Message Add Virus to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Ravesquad
Supreme tranceaddict

Registered: Sep 2001

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
sen vill han höra "DJ Bobo" med låten han verkligen fått mig att hata "Love is all around". På en förfest klarar jag av i princip allt, men inte den låten.
edit: hörde just att DJ Bobo e trance... jo de e sant

seriöst så e dj Bobo - somebody dance with me (live in luzern) helt sjukt bra förfest låt

'enya kanske e techno för mig?'

Old Post Nov-27-2001 11:51  Sweden
Click Here to See the Profile for Ravesquad Click here to Send Ravesquad a Private Message Add Ravesquad to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mindshooter
Neverchanging avatar

Verkar som om majoriteten av oss verkar ha problem med folk som inte vill lyssna på vår musik Det är verkligen irriterande när folk inte inser hur intelligent och underbar den är.....

Old Post Nov-27-2001 12:26 
Click Here to See the Profile for mindshooter Click here to Send mindshooter a Private Message Add mindshooter to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Gaby
DanceAddictPartyQueen

Registered: Aug 2001

quote:
Originally posted by King of Clubs
Jag vet precis vad ni menar. Jag försökte få in mina systerbarn på trance igår.. dom e 10 o 12 år gamla. Efter en halvtimmes övertalning fick jag tillåtelse att spela några låtar på deras stereo. Jag spelade Iio - Rapture (armin remixen), Riva - Stringer och Rank 1 - Such is Life (Marco V remix) Dom bara tittade på mej som om jag vore galen! "Okej, sån där musik får man ont i huvudet av, nu är det min tur att visa dej vad som är bra musik", sa den yngsta som är en tjej och kastar på.. ..Britney Spears. *suck*

Men dom är unga så det finns fortfarande hopp..

Håller dessutom på att försöka få en musikintresserad tjejkompis att gilla trance och har bränt en platta till henne. For an angel, Urban Train, Cafe del Mar, The Silence, Push - Strange World m.m. Om hon inte gillar det, då kan man nog aldrig gilla trance och jag lägger ned min lilla värvarkampanj..

SoLong!!

Dom är för unga kanske??? Britney och Agilera, BSB och N'sync e ju rätt så roligt då!!! man kommer ju själv ihåg när man dansade till Madonna, Michel Jackson, Stefanie och va alla andra hette...
Trance är lite för komplicerat för ungarna...

Old Post Nov-27-2001 12:37  Sweden
Click Here to See the Profile for Gaby Click here to Send Gaby a Private Message Add Gaby to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Virus
yes

Registered: Oct 2001

quote:
Originally posted by Gaby

Dom är för unga kanske??? Britney och Agilera, BSB och N'sync e ju rätt så roligt då!!! man kommer ju själv ihåg när man dansade till Madonna, Michel Jackson, Stefanie och va alla andra hette...
Trance är lite för komplicerat för ungarna...

Ja, trance är nog lite för hårdkokt för småttingarna, ändå Jag hade oxå kackig musiksmak i den åldern, men man måste ju ta sitt ansvar och försöka styra dom i rätt riktning..

Ofta så tycker jag att folk säger att de inte klarar av trummorna i trance och att dom är alldeles för otåliga. En lång version av en trancelåt tar ju ofta 4 minuter innan den kommer igång, men vid det laget har dom redan tröttnat och deklarerat en som sinnessjuk..

Old Post Nov-27-2001 13:51  Sweden
Click Here to See the Profile for Virus Click here to Send Virus a Private Message Add Virus to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Registered: Apr 2001

quote:
Originally posted by Ravesquad

seriöst så e dj Bobo - somebody dance with me (live in luzern) helt sjukt bra förfest låt

'enya kanske e techno för mig?'
Just DJ Bobo Somebody dance with me var min första cd singel någonsin (´93) den kommer jag nog alltid gilla, har inte hört mixen du pratar om.

Kul det där med Enya, kom och tänka på reklamen

ses...

Old Post Nov-27-2001 18:44  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mindshooter
Neverchanging avatar

Jo den reklamen e jävligt fet....

Själv lyssnade jag på Pet Shop Boys och Niklas Strömstedt när jag var liten haha..... Sen vare E-type som gällde rätt länge..och steget där ifrån till trance är juh faktiskt inte så långt..... Han är liksom på god väg med en del låtar men når aldrig fram...och så länge han inte kickar sig själv ur det bandet så kommer det fortsätta så syftar på hans rappar....

Robert Miles var en av mina första egenköpta skivor och den gjorde juh sin del....

Det riktiga steget togs när polaren av en slump laddat hem DJ Tiesto - Live@Energy2000...... Spoiled and zigo var juh bara fööööör cool......så den vägen vart det...jävla massa sökandes på Tiesto..

Old Post Nov-28-2001 00:24 
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Registered: Apr 2001

Så har det hänt igen då, så sent som idag vid lunchen på jobbet. En kille börja prata om att han vart inne på min hemsida och laddat hem lite musik som jaghar där "en del visste man ju va de va, men det där andra kände jag inte igen " "ja det andra är Trance som jag har där " sa jag. Då säger en tjej "är det sån musik du gillar" "ja" sa jag. i tar en tugga till sen får jag höra av henne "ja ha så då gillar du E-Type å sånt där då". Jag bara suckade till henne och tänkte på denna thread, så har det hänt igen

ses...

Old Post Nov-29-2001 21:08  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > SÅ JÄvvvvla Arg PÅ Mainstream!
Post New Thread    Post A Reply

Pages (4): « 1 [2] 3 4 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackbouncy PROGRESSIVE track from Thee-o's Live at OnE 11/98 promo [2005] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackLange vs Gareth Emery - X Equals 69 [2007]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 03:32.

Forum Rules: