Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Mormonerna
Pages (2): « 1 [2]   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
jofawe
Official Manb00bs of TA

Registered: Jan 2002

att gå och missionera hos folk tycker jag är onödigt.
Inte för att någon relion är rätt, eller fel.
Men att pracka på folk som INTE är intresserade är för mig helt meningslöst.
Visst finns det "svaga" människor som behvöer någon att se upp till... men att gå med i en relion är ju bara att skjuta på problemen egentligen.
Jag är själv med i svenska kyrkan, inte för att jag är kristen, utan för att jag är det från början. Var på 3 begravningar förra året av nära släktingar och såg då vad mina skattepengar gör.
Man kan gå ut ur kyrkan för att man inte tror på läran, men att gå ut för att spara 3000kr om året.. det är bara löjligt.

Old Post May-21-2005 10:25  Sweden
Click Here to See the Profile for jofawe Click here to Send jofawe a Private Message Visit jofawe's homepage! Add jofawe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Smeagol
Senior tranceaddict

Registered: Apr 2003

Har haft ett par diskussioner med "sanna". Forsokte forst gora klart for dem att de hade med en ateist som pluggade fysik att gora och om de anda inte gav sig kunde jag val tanka mig en liten filosofisk diskussion. Kanner inte att jag har fatt ut nagot av det bara, aven om de antagligen kan mycket iaf om sin lilla nisch tenderar de mot att inte lyssna pa vad man sager ordentligt utan bara upprepa mer eller mindre vad de sagt innan. Mojligtvis med nan konstig metafor.
Kandes lite som att forsoka diskutera sveriges ekonomi med en grabb som har ringt upp for att salja forsakringar: de skiter egentligen i sveriges ekonomi, det viktiga ar att deras forsakringar ar perfekt anpassade.

Ar iaf sa jag har kant med de fa jag har pratat med. Sen kan jag val forsta att det ar svart att ga runt hela dan och snacka med folk och ga in i varje ny diskussion pa ett oppet och uppmarksamt satt.

Vet inte riktigt vad jag ville saga faktiskt. Jaja, ha det bra allihop sa gar jag och spelar fotboll istallet.

Old Post May-24-2005 15:57  Sweden
Click Here to See the Profile for Smeagol Click here to Send Smeagol a Private Message Add Smeagol to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ScuL
Hardtechno maniac

Registered: Mar 2002

Antagligen skulle jag smälla dörren, det är helt meningslöst att irritera mig med sådant skitsnack. Har aldrig hänt att de kom vid dörren här dock.

Jag anser faktiskt att religion är nånting som tillhör förflutnet, där folket inte hade tillräckligt vetenskapligt förståelse för att förklara hur världen (universum) fungerar.
Så det är deras problem att de behöver en fantasivärld för att stödja deras bild av verkligheten, bry inte mig med detta.

Old Post May-24-2005 17:47  United Kingdom
Click Here to See the Profile for ScuL Click here to Send ScuL a Private Message Visit ScuL's homepage! Add ScuL to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Smeagol
Senior tranceaddict

Registered: Apr 2003

quote:
Originally posted by ScuL
Antagligen skulle jag smälla dörren, det är helt meningslöst att irritera mig med sådant skitsnack. Har aldrig hänt att de kom vid dörren här dock.

somliga har det bra!

quote:
Jag anser faktiskt att religion är nånting som tillhör förflutnet, där folket inte hade tillräckligt vetenskapligt förståelse för att förklara hur världen (universum) fungerar.
Så det är deras problem att de behöver en fantasivärld för att stödja deras bild av verkligheten, bry inte mig med detta.

Haller inte riktigt med. Tycker inte att vetenskap och religion utesluter varandra nodvandigtvis. Det finns manag fragor som vetenskapen inte kan svara pa. Typ varfor existerar universum, varfor ser universum ut precis som det gor (man gor iofs framsteg har ), exakt hur fungerar hjarnan och vad ar det dar som vi upplever som ett "medvetande".
Vilket lamnar gott om plats for religionen att svara pa de fragorna utan att motsaga vetenskapen. Vad vi kan saga ar att OM det nu finns en gud sa har han (hon, whatever, den!) bestamt sig for att skapa en varld som foljer vissa regler som tex newtons lagar osv.
Sa ok, vi kan nog utesluta religioner som havdar att jorden ar platt och bars fram av oandligt manga enorma skoldpaddor.

Jag citerar en fysiker som jag inte minns vem det var:

"gud ar en teori som jag inte har anvandning av"

Old Post May-25-2005 09:58  Sweden
Click Here to See the Profile for Smeagol Click here to Send Smeagol a Private Message Add Smeagol to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
St_Andrew
I <3 NYC

Registered: May 2003

quote:
Originally posted by Smeagol
somliga har det bra!

Haller inte riktigt med. Tycker inte att vetenskap och religion utesluter varandra nodvandigtvis. Det finns manag fragor som vetenskapen inte kan svara pa. Typ varfor existerar universum, varfor ser universum ut precis som det gor (man gor iofs framsteg har ), exakt hur fungerar hjarnan och vad ar det dar som vi upplever som ett "medvetande".
Vilket lamnar gott om plats for religionen att svara pa de fragorna utan att motsaga vetenskapen. Vad vi kan saga ar att OM det nu finns en gud sa har han (hon, whatever, den!) bestamt sig for att skapa en varld som foljer vissa regler som tex newtons lagar osv.
Sa ok, vi kan nog utesluta religioner som havdar att jorden ar platt och bars fram av oandligt manga enorma skoldpaddor.

Jag citerar en fysiker som jag inte minns vem det var:

"gud ar en teori som jag inte har anvandning av"

haller med, vetenskap behover inte utesluta religion. Aven fast jag tycker att kristendomen (och mormonerna for den saken med) innehaller for mkt bullshit for att vara sanna, sa kan det finnas nan annan gud, inget vetenskapligt som nansin kan motbevisa det, pa samma satt som inget kan bevisa det...

Old Post May-25-2005 14:38  Europe
Click Here to See the Profile for St_Andrew Click here to Send St_Andrew a Private Message Visit St_Andrew's homepage! Add St_Andrew to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Mormonerna
Post New Thread    Post A Reply

Pages (2): « 1 [2]  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackWhat is this song?? "I want you, I need you, come and getcha" *SAMPLE* [2006] [3]

Click here to listen to the sample!Pause playbackAyla - "Ayla" (Space Brothers Meet Sacha Collisson Remix) [2004]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 12:31.

Forum Rules: