Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > uplifting/progressive/hard trance, wat zijn de verschillen?
Pages (3): « 1 [2] 3 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Opti
tranceaddict in jail

Registered: Mar 2001
quote:
Originally posted by mido

Hardcore is in mijn ogen: DUH!

Wat is Duh dan???

Old Post Dec-01-2001 00:01 
Click Here to See the Profile for Opti Click here to Send Opti a Private Message Add Opti to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mido
God is a DJ, So am I

Registered: Jun 2001

quote:
Originally posted by Optimus Trance

Wat is Duh dan???

Dat is nieuw van GAMMA!

Wist je dat nog niet dan?

whaha

Old Post Dec-01-2001 00:13  Netherlands
Click Here to See the Profile for mido Click here to Send mido a Private Message Visit mido's homepage! Add mido to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Dj Lex
Respect the Lex

Registered: Apr 2001

Ik haat van die TMF-kindjes die zeggen dat hardhouse of hardtrance hardcore is. Daar ken ik niet tegen

Old Post Dec-01-2001 00:28  Netherlands
Click Here to See the Profile for Dj Lex Click here to Send Dj Lex a Private Message Add Dj Lex to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Mysteric
Supreme tranceaddict

Registered: Sep 2000

quote:
Originally posted by Dj Lex
Ik haat van die TMF-kindjes die zeggen dat hardhouse of hardtrance hardcore is. Daar ken ik niet tegen

Hoorde pas een meid in de trein zeggen:
"Ik zag zaterdagavond op TMF zo'n dansfeest. Nou hakkuuhh is weer helemaal terug."

En dan denk je ook: OPDONDEREN

Old Post Dec-01-2001 08:03  Netherlands
Click Here to See the Profile for Mysteric Click here to Send Mysteric a Private Message Add Mysteric to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
HiGH_NrG
Als een gek!

quote:
Originally posted by Mysteric

Hoorde pas een meid in de trein zeggen:
"Ik zag zaterdagavond op TMF zo'n dansfeest. Nou hakkuuhh is weer helemaal terug."

Whehe dreug man.. :d

Old Post Dec-01-2001 08:17  Netherlands
Click Here to See the Profile for HiGH_NrG Click here to Send HiGH_NrG a Private Message Add HiGH_NrG to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Gloomy
Senior tranceaddict

De verschillende stijlen moet je gewoon leren aanvoelen.
Hier in België hebben we natuurlijk geluk gehad dat we een paar jaar terug een heel bekende hardhouse scene hadden, namelijk the cherrymoon traxx, die trouwens nog altijd producties maken, maar wat aant het verminderen zijn. Het verschil met hardtrance is dat in hardtrance je nog steeds de zuivere melodiën hebt, terwijl in hardhouse het meer als een dooreengeschud geheel overkomt.

De andere stijlen zijn heel goed herkenbaar: uplifting trance is de echte party trance, eigenlijk een beetje de happyhardcore uit de hardcore scene (en daarmee zeg ik nu NIET dat uplifting trance op happy hardcore gelijkt). Prototype voor mij is nog altijd Nordlander - Into the sky

En ja, progressive is voor mij gewoon super. In de meeste gevallen zijn het relaxende (zelfs sexy) mixes, zo echt de Ibiza stijl, Paul Oakenfold (en de laatste tijd ook Tiesto, kijk maar naar zijn essential mix). Maar progressive kan ook snel zijn. Vanavond ga ik naar een progressive party, en dat zal wel een goed sfeertje worden
Goed voorbeeld is Paul Oakenfold - Live at space, Ibiza

Greeeeetz

Old Post Dec-01-2001 10:19 
Click Here to See the Profile for Gloomy Click here to Send Gloomy a Private Message Add Gloomy to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
magrec
Kleinenberg addict

Registered: Mar 2001

WHahahaha ferry corsten mister progressive....ltheseus waar heb je dat nou gelezen whehe (ok je weet zelf dat ut niet waar is) whehehe

Old Post Dec-01-2001 11:44  Christmas Island
Click Here to See the Profile for magrec Click here to Send magrec a Private Message Add magrec to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
kolkiewolkie
muziekjunk

Registered: Sep 2001
Question

Kijk, aan deze thread heb ik nou wat.

Weer een boel geleerd, waarvoor dank

maar dan komen er bij mij nog 2 vraagjes meer opborrelen:

1: Wat is nou psy-trance??? je ziet het o.a. bij het israel forum, en af en toe bij de singles staan. Maar wat is dit nou

2: Ik wil niet vervelend doen hoor, maar volgens mij is de term hardcore meesterlijk goed gejat van de metal scene (dat gerag op gitaren en geschreeuw in microfoons). Hier hou ik mij nl. ook nog wel es mee bezig (beetje mee ingesleurd door een neef van me, brute feesten trouwens), en die zweert dat hardcore toch echt is wat ik hierboven beschreef. Een medestudent bevestigde dit, maar de overige 99.9 procent van de nederlandse bevolking denkt bij hardcore meteen aan gabber.

Dus een nadere verklaring lijkt me wel handig

greetz kolkiewolkie

Hard = goed

Old Post Dec-02-2001 14:08  Netherlands
Click Here to See the Profile for kolkiewolkie Click here to Send kolkiewolkie a Private Message Add kolkiewolkie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jukx
*TECHNOaddikt*

Registered: Sep 2000

quote:
Originally posted by kolkiewolkie
1: Wat is nou psy-trance??? je ziet het o.a. bij het israel forum, en af en toe bij de singles staan. Maar wat is dit nou

2: Ik wil niet vervelend doen hoor, maar volgens mij is de term hardcore meesterlijk goed gejat van de metal scene (dat gerag op gitaren en geschreeuw in microfoons). Hier hou ik mij nl. ook nog wel es mee bezig (beetje mee ingesleurd door een neef van me, brute feesten trouwens), en die zweert dat hardcore toch echt is wat ik hierboven beschreef. Een medestudent bevestigde dit, maar de overige 99.9 procent van de nederlandse bevolking denkt bij hardcore meteen aan gabber.

psy-trance, of ook wel goa, ja dat is best wel vage trance... weet niet precies hoe ik het uit moet leggen. Het is hier in nederland ook eigenlijk totaal niet populair, of beter gezegd: heel weinig mensen kennen het maar.
Maarja de muziek, als ik het goed heb heeft psy-trance meestal een acid-beat, is wat sneller en drukker dan de normale trance, wat minder zweverig maar juist wat meer rare geluidjes etc.
Nouja, ik weet niet of dit allemaal goed was wat ik zei maar dit is een beetje mijn beeld ervan.
Je moet het anders maar een keer aan Eye-Riz vragen, die weet namelijk heel veel over psy-trance/goa.

Dan over dat hardcore.. hardcore is gewoon een term die in heel veel "scenes" voorkomt. In het rock-wereldje spreken ze inderdaad ook over hardcore, net zoals hip-hoppers het ook wel eens over hardcore hebben.
Het is inderdaad zo dat bijna iedereen bij het horen van de term "hardcore" aan gabber denken, maar het is weldegelijk een term die niet alleen in het dance-wereldje gebruikt wordt.

Old Post Dec-02-2001 14:46  Netherlands
Click Here to See the Profile for Jukx Click here to Send Jukx a Private Message Add Jukx to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
raoel
just addicted

Registered: Jan 2001

Hardcore komt in elke scene voor.

zowel in elke muziek scene, als in andere scnenes (seks )

Dat laaste, seks, heeft wel zun leuke kanten.
In de tijd dat hardcore van de gabbers in was, kwam ook net het internet opzetten. Nu staat er alles op, maar het NET is groot geworden door de seks-sites.
Dus wij als (beginende) pubers naar sites als www.hardcore.com
Ik typ nu zomaar een URL. Maar ik weet bijna zeker dat dit een seks-site is. Dus alle pubers gingen naar zulke sites waardoor die helemaal overspoelt werden.

Hardcore kwam vooral uit nederland/belgie en het was hier als eerste echt populair. Zo is uit onderzoeken gebleken dat toen hardcore hier in kwam, dat de sekssites met een hardcore.nogiets domein ineens veel meer hits kregen en dat die bijna allemaal uit NL en BE kwamen.

check my website:
www.riechels.nl

Old Post Dec-02-2001 15:01  Netherlands
Click Here to See the Profile for raoel Click here to Send raoel a Private Message Visit raoel's homepage! Add raoel to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Remy D
Oranje!!!!

Registered: Apr 2001
Location: Nederland oh Nederland jij bent een kampioen, wij houden van ORANJE om zijn daden en zijn doen.

quote:
Originally posted by Dr. Kuipers
Op dit soort muziek zou ik op een party niet uit m'n dak gaan

Nou ik wel, vet uit mijn dak iedere maand op Earth

http://i48.tinypic.com/1tlpbs.png
http://i47.tinypic.com/jzb13p.png

Old Post Dec-02-2001 23:17  Netherlands
Click Here to See the Profile for Remy D Click here to Send Remy D a Private Message Add Remy D to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mido
God is a DJ, So am I

quote:
Originally posted by kolkiewolkie
Kijk, aan deze thread heb ik nou wat.

Weer een boel geleerd, waarvoor dank

maar dan komen er bij mij nog 2 vraagjes meer opborrelen:

Dus een nadere verklaring lijkt me wel handig

greetz kolkiewolkie

Ik denk dat de term gabber meer ontstaan is om het feit hoe de "gabbers" zijn onder mekaar. Over het algemeen allemaal vriendjes

En de muziek is en blijft Hardcore.

Maar dat is zoals ik het zie hoor.

Old Post Dec-02-2001 23:31  Netherlands
Click Here to See the Profile for mido Click here to Send mido a Private Message Visit mido's homepage! Add mido to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > uplifting/progressive/hard trance, wat zijn de verschillen?
Post New Thread    Post A Reply

Pages (3): « 1 [2] 3 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackdrum 'n bass [2004] [3]

Click here to listen to the sample!Pause playbackTriple Seven - "One Perfect Sunrise" [2005]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 20:30.

Forum Rules: