|
|
|
|
 |
|
 |
 |
Gloomy
Senior tranceaddict
Registered: Jun 2001
|
|
|
De verschillende stijlen moet je gewoon leren aanvoelen.
Hier in België hebben we natuurlijk geluk gehad dat we een paar jaar terug een heel bekende hardhouse scene hadden, namelijk the cherrymoon traxx, die trouwens nog altijd producties maken, maar wat aant het verminderen zijn. Het verschil met hardtrance is dat in hardtrance je nog steeds de zuivere melodiën hebt, terwijl in hardhouse het meer als een dooreengeschud geheel overkomt.
De andere stijlen zijn heel goed herkenbaar: uplifting trance is de echte party trance, eigenlijk een beetje de happyhardcore uit de hardcore scene (en daarmee zeg ik nu NIET dat uplifting trance op happy hardcore gelijkt). Prototype voor mij is nog altijd Nordlander - Into the sky
En ja, progressive is voor mij gewoon super. In de meeste gevallen zijn het relaxende (zelfs sexy) mixes, zo echt de Ibiza stijl, Paul Oakenfold (en de laatste tijd ook Tiesto, kijk maar naar zijn essential mix). Maar progressive kan ook snel zijn. Vanavond ga ik naar een progressive party, en dat zal wel een goed sfeertje worden 
Goed voorbeeld is Paul Oakenfold - Live at space, Ibiza
Greeeeetz
Dec-01-2001 10:19
|
|
|
 |
 |
Jukx
*TECHNOaddikt*

Registered: Sep 2000
|
|
|
| quote: | Originally posted by kolkiewolkie
1: Wat is nou psy-trance??? je ziet het o.a. bij het israel forum, en af en toe bij de singles staan. Maar wat is dit nou
2: Ik wil niet vervelend doen hoor, maar volgens mij is de term hardcore meesterlijk goed gejat van de metal scene (dat gerag op gitaren en geschreeuw in microfoons). Hier hou ik mij nl. ook nog wel es mee bezig (beetje mee ingesleurd door een neef van me, brute feesten trouwens), en die zweert dat hardcore toch echt is wat ik hierboven beschreef. Een medestudent bevestigde dit, maar de overige 99.9 procent van de nederlandse bevolking denkt bij hardcore meteen aan gabber.
|
psy-trance, of ook wel goa, ja dat is best wel vage trance... weet niet precies hoe ik het uit moet leggen. Het is hier in nederland ook eigenlijk totaal niet populair, of beter gezegd: heel weinig mensen kennen het maar.
Maarja de muziek, als ik het goed heb heeft psy-trance meestal een acid-beat, is wat sneller en drukker dan de normale trance, wat minder zweverig maar juist wat meer rare geluidjes etc.
Nouja, ik weet niet of dit allemaal goed was wat ik zei maar dit is een beetje mijn beeld ervan.
Je moet het anders maar een keer aan Eye-Riz vragen, die weet namelijk heel veel over psy-trance/goa.
Dan over dat hardcore.. hardcore is gewoon een term die in heel veel "scenes" voorkomt. In het rock-wereldje spreken ze inderdaad ook over hardcore, net zoals hip-hoppers het ook wel eens over hardcore hebben.
Het is inderdaad zo dat bijna iedereen bij het horen van de term "hardcore" aan gabber denken, maar het is weldegelijk een term die niet alleen in het dance-wereldje gebruikt wordt.
Dec-02-2001 14:46
|
|
|
 |
 |
|
 |
 |
|  |
All times are GMT. The time now is 20:30.
Forum Rules: