 |
|
|
|
 |
E-motion_error
Senior tranceaddict
Registered: Sep 2004
Location: Leuven, Belgium
|
|
|
met vriend(en) gaan samenwonen raad ik ook af, 2 goeie vrienden van mij hebben zo ruzie gekregen en praten nu al 2 jaar niet meer met elkaar.
|
|
Jun-17-2005 09:05
|
|
|
 |
 |
Xilver
Driven by passion

Registered: Apr 2004
Location: Wilrijk, Belgium
|
|
|
Ik woon sinds enkele maanden alleen, en geloof mij dat het veel geld kost. Als ge kunt, ga samenwonen, tzal veel voordeliger zijn doordat ge alle rekeningen kunt splitsen, en de huur/lening. Ik heb een tijd samengewoond, en het verschil in liquide middelen nu dat ik alleen woon is ferm voelbaar hoor. Momenteel doe ik mijn was nog naar mijn ouders, en eet ik daar nog af en toe. Vanaf augustus, als Anja begint te werken en bij me komt wonen, zullen we wel ons eigen wasmachine kopen, zodat we onze ouders daar ni mee moeten lastigvallen En dan ben ik ook meer geneigd om lekker te koken, want voor mezelf neem ik die moeite zelden om uitgebreid te koken, maar voor haar doe ik dat graag 
___________________
https://soundcloud.com/xilvr
|
|
Jun-17-2005 09:36
|
|
|
 |
 |
djcresto
Tranceaddict Trainer

Registered: May 2001
Location: Dendermonde
|
|
|
| quote: | Originally posted by Xilver
Ik woon sinds enkele maanden alleen, en geloof mij dat het veel geld kost. Als ge kunt, ga samenwonen, tzal veel voordeliger zijn doordat ge alle rekeningen kunt splitsen, en de huur/lening. Ik heb een tijd samengewoond, en het verschil in liquide middelen nu dat ik alleen woon is ferm voelbaar hoor. Momenteel doe ik mijn was nog naar mijn ouders, en eet ik daar nog af en toe. Vanaf augustus, als Anja begint te werken en bij me komt wonen, zullen we wel ons eigen wasmachine kopen, zodat we onze ouders daar ni mee moeten lastigvallen En dan ben ik ook meer geneigd om lekker te koken, want voor mezelf neem ik die moeite zelden om uitgebreid te koken, maar voor haar doe ik dat graag |
Wasmachien en droogkast zouden één van de eerste dingen zijn die ik moet hebben. Ze hebben mij er al op gewezen dat ik thuis nie met mijne was moet afkomen
Tis veel wikken en wegen. Als ge alles inricht zoals ge het echt wilt zal het veel geld kosten. Ge kunt natuurlijk ook alles in den ikea gaan halen. Nekeer een budget opmaken zie 
___________________
http://onderlegger.cinebelblogs.be/
|
|
Jun-17-2005 11:00
|
|
|
 |
 |
X-Tune
trancEaddict in JAIL
Registered: Mar 2005
Location:
|
|
|
Direct serviceflats voor mij, aub.
|
|
Jun-17-2005 11:33
|
|
|
 |
 |
Wildfir3
Seriously Opinionated

Registered: Jul 2003
Location: La La Land
|
|
|
Ik ga vanaf augustus ook samenwonen op een appartementje met mijn vriendin 
Hetgeen ge vooral voor moet oppassen is de financiële kant van de zaak... ge moet zien dat ge het kunt betalen.
Voor de rest, al die praktische dingen zijn allemaal heel erg gemakkelijk, en die kunt ge binnen de twee weken (was insteken is zo moelijk ni (gewoon weten welke stand van 't wasmasjien), strijken is wa oefenen, koken is ook ni moeilijk,...)...
Nuja, financieel gezien wordt het voor mij vrij zwaar (ik studeer nog), maar met vakantiejob en weekendwerk komt ge der wel... Sparen is natuurlijk uit den boze, maar ge moet er iets voor over hebben.
Anyway, qua meubels enzo kunt ge meestal ook wel in uw omgeving terecht hé, als ge nog ni direct zotte kosten wilt doen... Iedereen heeft wel een familielid die van een nog-vrij-mooi meubelstuk vanaf wilt. Ik geloof da wij ons nog enkel keukenstoelen moeten gaan kopen voor ons appartement, al de rest is via via gekregen (das wel 't handige aan een grote familie ).
___________________
www.doehetzelver.be
|
|
Jun-17-2005 14:24
|
|
|
 |
 |
Nyah
******

Registered: Dec 2003
Location: Antwerp, Belgium
|
|
|
| quote: | Originally posted by djcresto
Wasmachien en droogkast zouden één van de eerste dingen zijn die ik moet hebben. Ze hebben mij er al op gewezen dat ik thuis nie met mijne was moet afkomen
Tis veel wikken en wegen. Als ge alles inricht zoals ge het echt wilt zal het veel geld kosten. Ge kunt natuurlijk ook alles in den ikea gaan halen. Nekeer een budget opmaken zie |
Ik kijk er naar uit om alleen te wonen (allez, met tom, maar ik bedoel: ni meer thuis ), alhoewel ik thuis niets te klagen heb, integendeel. Moet thuis af en toe eens afwassen , maar dat is het dan ook. Mijn ma doet mijn was en strijk, kookt altijd, poetst men kamer, enz. Maar toch ben ik er klaar voor om alleen te wonen. Ik heb altijd op kot gewild, maar mocht dat nooit. Ik heb nu wel beetje chance gehad dat ik werk gevonden heb in Wilrijk, dus ik heb er alle voordeel bij om bij Tom te gaan wonen: iedere dag bij mijn schattie zijn en ook nog eens 5km van men werk. Kan zowaar met de fiets naart werk (sure.. )
Wordt wel aanpassen natuurlijk, want
1. weet begot niet hoe ge een wasmachine gebruikt enz, maar ja, daar dient een handleiding voor he 
2. strijken enz, ook nog nooit gedaan, buiten wat zakdoeken, maar als dat meetelt als ervaring, weet ik ni zo 
3. koken... mmh, ben dus echt geen keukenprinsesje... kan moeilijk op 3 dingen tegelijk letten (alhoewel ze over vrouwen toch altijd beweren dat zij dat kunnen, maar dan zal ik wel een uitzondering zijn )=> als ik dus pasta met spekjes maak heb ik 3 ketels nodig en dan krijg ik t al warm, omdat er meestal wel iets fout loopt: ofwel kookt de saus over, ofwel bakken de spekjes aan... nou goed, ik heb ook wreed weinig ervaring met koken, dus t zal wel beteren naarmate ik het meer doe. Ik ben sowieso van plan om kooklessen te volgen, want anders zal t altijd dezelfde eenvoudige kost worden.
Ik heb veel dromen voor later: wil later een eigen huis met een redelijk grote tuin enz, ik hoop dat t zal lukken, maar ben ook wel realistisch genoeg om te beseffen dat dat handenvol geld kost en t misschien ni zal lukken. Maar ik zal als ik ga werken toch mijn best doen om wat te sparen. De eerste maanden van mijn werk zal ik prob niets sparen (zo realistisch ben ik dan ook wel weer ), want er moeten nog genoeg dingen gekocht worden: wasmachine, droogkast, diepvries, strijkijzer, strijkplank, en misschien nog wat keukendingetjes.
___________________
|
|
Jun-17-2005 15:13
|
|
|
 |
 |
Nyah
******

Registered: Dec 2003
Location: Antwerp, Belgium
|
|
|
Jun-17-2005 15:59
|
|
|
 |
All times are GMT. The time now is 08:03.
Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
|
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
|
|
|
|
|
|
Contact Us - return to tranceaddict
Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
|