|
Tyvär så visar sig ju dikriminering och främlingsfientlighet överallt , såg just på TV att till och med inom polisen har dom problem med det hela.
För att gå tillbaka till det där med t-shirten med svenska flaggan på så var vi med om en linkande händelse när jag gick i gymnasiet. Vid en avslutning/svenska flaggans dag fick vi inte sjunga national sången för rektorn, vilket jädra liv det blev. Om man lyssnar på svenska national sången så är den faktiskt vacker, jag skulle till och med vilja byta ut "Norden" till "Sverige".
Lyssna på andra länders sånger som uttrycker ännu mer sin kärlek till sitt land så verkar svenska sången rätt fånig.
Man ska vara lite av patriot och älska sitt land. Kom ihåg patriot är inte den samma som rasist eller främlings fientlig som många verkar tro i detta land.
Kanske är det så att rent procentuellt så görs fler brott av personer med invandrar bakrund. Dock är det väl så att så fort en sån person gör det så sticker han/hon ut lite mer eftersom den har en annan bakrund.
Jag har blivit rånad av invandrare, jag har blivit mordhotad av svenska killar. Inget utav dom var särskillt rolig att uppleva men man får dömma folk individuellt.
Själv så e jag hel ylle svensk, min lille syster är blond och har blå ögon, min bror lika så, själv så har jag mörkt hår och bruna ögon och har ett par gånger blivit hotad för att jag hade sydlänskt utseende.
Där var lite av mina tankar, nu kan du vakna upp igen 
Fest hos Gaby snart då
ps. nästa år ska natinal dagen bli en helg dag ds.