Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > körkortet taget
Pages (2): « 1 [2]   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Kaveh
Azizi



Registered: Feb 2004
Location: Uppsala, Sweden

Congrats! Härlig känsla när man får körkort =)


Själv tog jag mitt i augusti förra året efter 5 körlektioner - lärde mig det mesta genom att övningsköra hemma.


___________________

- www.kavehazizi.com -
- www.myspace.com/kavehazizi -

Old Post Jun-20-2005 19:22  Sweden
Click Here to See the Profile for Kaveh Click here to Send Kaveh a Private Message Visit Kaveh's homepage! Add Kaveh to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
jofawe
Official Manb00bs of TA



Registered: Jan 2002
Location: Växjö

jag tog 14 körlektioner varav 4 min körskolelärare bjöd mig på (Round Table polare med styvfarsan) .. Så körkortet blev mitt den 8:e november 2000.. kostade 7000 exakt.

Det ni
Hade ett fel på uppskrivningen och en dundertabbe på uppkörningen (körde fel.. men det löste sig ändå)

Har en tjejkompis som kört upp 4 gånger nu, gjort ungefär 15-20 allvarliga fel (kört mot enkelriktat, mot rött kört om på överågngställen osv) ...
Och män är överrepresenterade i olycks-statistiken?

Old Post Jun-20-2005 19:41  Sweden
Click Here to See the Profile for jofawe Click here to Send jofawe a Private Message Visit jofawe's homepage! Add jofawe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Gate 42
Discover Dark



Registered: May 2001
Location: Sthlm, Sweden

quote:
Originally posted by jofawe
Har en tjejkompis som kört upp 4 gånger nu, gjort ungefär 15-20 allvarliga fel (kört mot enkelriktat, mot rött kört om på överågngställen osv) ...


Låter som Emelia, sveriges värsta bilförare enligt TV4's program


Själv har jag aldrig kört bil. Nej, jar är inte emot bilar som någon larvig miljöpartist. Det har bara aldrig blivit av att jag tagit kortet. Tänkte fakiskt börja jobba på det här nu i sommar.


___________________
www . gate42 . net / www . patrikbjorkman . com

Old Post Jun-20-2005 20:00  Sweden
Click Here to See the Profile for Gate 42 Click here to Send Gate 42 a Private Message Visit Gate 42's homepage! Add Gate 42 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™



Registered: Apr 2001
Location: La La Land

quote:
Originally posted by jofawe
jag tog 14 körlektioner varav 4 min körskolelärare bjöd mig på (Round Table polare med styvfarsan) .. Så körkortet blev mitt den 8:e november 2000.. kostade 7000 exakt.

Det ni
Hade ett fel på uppskrivningen och en dundertabbe på uppkörningen (körde fel.. men det löste sig ändå)

Har en tjejkompis som kört upp 4 gånger nu, gjort ungefär 15-20 allvarliga fel (kört mot enkelriktat, mot rött kört om på överågngställen osv) ...
Och män är överrepresenterade i olycks-statistiken?


Men tjena.... låter som nån som kunde vart med på det där TV programmet som nyligen gick... Sveriges sämsta bilförare eller vad det nu hette.


___________________
www.Steveheden.se

Old Post Jun-20-2005 20:01  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
jofawe
Official Manb00bs of TA



Registered: Jan 2002
Location: Växjö

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Men tjena.... låter som nån som kunde vart med på det där TV programmet som nyligen gick... Sveriges sämsta bilförare eller vad det nu hette.


Ungefär..
kan tilläggas att hon är helt jävla dum i huvudet.. på riktigt

Old Post Jun-20-2005 20:28  Sweden
Click Here to See the Profile for jofawe Click here to Send jofawe a Private Message Visit jofawe's homepage! Add jofawe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
chjo
Shiva Trancer



Registered: May 2003
Location:

Grattis!!!!

Det är så sjukt olika vart man kör upp och för vem.

Tog Mc kort som 16 åring, inga lektioner men kuggade 2 ggr, den ena av dom kom jag inte av testbanan, uppkörningsgubben hävdade jag skulle köra ihäl mig närsomhelst
När jag fyllde 18 skulle jag ta kort för tung mc och för bil. Har man kört mc i två år borde det ju va lätt att ta körkort för bara en lite tyngre hoj, men kuggade två ggr igen innan jag fick det

För bil var det betydligt enklare!, inga lektioner och kortet på första försöket.

Just det där med antalet lektioner har ju mkt att göra med dels hur intresserad man är av att lära sig plus hur intresserad ex. mor och far är av att övningsköra.
Farsan och jag var ute när jag var 15 och körde mc i skogen, när jag fyllde tillräckligt gammal för att övningsköra bil så var vi ute grymt mkt.

ps. Har varit av med körkortet 5 ggr , men inte behvt ta om det ds.


___________________
Yesterday is history, today is a gift, tomorrow is mystery

Last edited by chjo on Jun-21-2005 at 06:30

Old Post Jun-21-2005 06:15  Europe
Click Here to See the Profile for chjo Click here to Send chjo a Private Message Add chjo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Rikard
Supreme tranceaddict



Registered: Oct 2001
Location: Sweden

Grattis!

Kuggade teorin för en månad sen på första försöket (så surt när man bara är en ynka poäng ifrån)

Gjorde halkkörningen igår, skitkul och börna på banan

Old Post Jun-21-2005 09:51 
Click Here to See the Profile for Rikard Click here to Send Rikard a Private Message Add Rikard to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix



Registered: May 2001
Location: Sweden

quote:
Originally posted by chjo
ps. Har varit av med körkortet 5 ggr , men inte behvt ta om det ds.


Inga samband där eller? Fått körkort utan att öva, sen bli av med det 5 gånger?


___________________
man with no sig

Old Post Jun-21-2005 19:00 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
chjo
Shiva Trancer



Registered: May 2003
Location:

quote:
Originally posted by reveal
Inga samband där eller? Fått körkort utan att öva, sen bli av med det 5 gånger?


Öva??
Hade kört flera 1000 mil innan jag tog körkort, tog dock inga lektioner.
Tror heller inte att några lektioner i världen hade gjort mig mindre gasglad. Nästan samtliga indragningar var på MC.

Men har växt till mig nu, haft körkortet konstant i 3 år, nytt rekord


___________________
Yesterday is history, today is a gift, tomorrow is mystery

Old Post Jun-22-2005 08:31  Europe
Click Here to See the Profile for chjo Click here to Send chjo a Private Message Add chjo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix



Registered: May 2001
Location: Sweden

quote:
Originally posted by chjo
Öva??
Hade kört flera 1000 mil innan jag tog körkort, tog dock inga lektioner.
Tror heller inte att några lektioner i världen hade gjort mig mindre gasglad. Nästan samtliga indragningar var på MC.

Men har växt till mig nu, haft körkortet konstant i 3 år, nytt rekord


Sorry, menade lektioner Tänkte att man kanske lätt "missar" vissa saker om man inte tar lektioner men jag vet inte, jag övade knappt alls bortsett från själva lektionerna


___________________
man with no sig

Old Post Jun-22-2005 20:08 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
chjo
Shiva Trancer



Registered: May 2003
Location:

quote:
Originally posted by reveal
Sorry, menade lektioner Tänkte att man kanske lätt "missar" vissa saker om man inte tar lektioner men jag vet inte, jag övade knappt alls bortsett från själva lektionerna


Förstår hur du menar
Men mina förehavanden med ordningsmakten har bara att göra med lackande respekt för gällande hastighetsbestämmelser Men det var som sagt när man var ung och tanklös.


___________________
Yesterday is history, today is a gift, tomorrow is mystery

Old Post Jun-23-2005 07:48  Europe
Click Here to See the Profile for chjo Click here to Send chjo a Private Message Add chjo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ScuL
Hardtechno maniac



Registered: Mar 2002
Location: Hampshire, UK

quote:
Originally posted by chjo
Förstår hur du menar
Men mina förehavanden med ordningsmakten har bara att göra med lackande respekt för gällande hastighetsbestämmelser Men det var som sagt när man var ung och tanklös.


hehe i Holland är maximumhastigheten 120km/t dock när det inte finns bilköar så kör alla 140km/t jämt..


___________________
GHF Community - for all your EDM needs!

Old Post Jun-23-2005 09:44  United Kingdom
Click Here to See the Profile for ScuL Click here to Send ScuL a Private Message Visit ScuL's homepage! Add ScuL to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > körkortet taget
Post New Thread    Post A Reply

Pages (2): « 1 [2]  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackSome acid track [2006] [2]

Click here to listen to the sample!Pause playbackACM - "Elements of Trance" (Original Mix) [2003]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 02:34.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!