Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Svettiga tjejer
Pages (3): « 1 [2] 3 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Virus
yes

Registered: Oct 2001

Ännu mer off-topic, men ändå:

Jag tycker att viss damidrott är underhållande. Damtennis t.ex. är i många avseénden bättre än herrtennis, då det i regel handlar om mer teknik än kraft. Handbollen var ganska kul. Damfridrott är intressant osv. Men, jag tycker inte som många att damidrott negleras i media. Det här har varit på tapeten i pressen ett tag nu och så många säger att damidrott inte får den uppmärksamhet den förtjänar. Det är enligt mig helt fel. Helt plöttsligt eftersom tidningarna/tvsporten etc. vill vara politiskt korrekta så ser man uppslag med umeå if´s fotbollsdamer, damcurling etc. MEN det finns ju inget stort intresse för det, så då är det ju helt naturligt att det inte bör ges uppmärksamhet. Jag skulle vilja veta hur många av dem som anser detta bra verkligen bryr sig när det väl kommer till kritan.

quote:
Själv blir jag helt tokig när man dissar tjejidrott.

Hmm.. det här är väl en halv-diss och det är ju inte damidrotten i sej jag angriper, så man får hoppas att Aendy inte blir tokig på mej nu

Old Post Dec-26-2001 18:53  Sweden
Click Here to See the Profile for Virus Click here to Send Virus a Private Message Add Virus to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Aendy
Lifeaddict

Registered: Aug 2001

Jag anser att det är fel att jämföra damfotboll med herrfotboll. Det är ungefär som att jämföra curling med bowling och mena att bowling är mer fartfyllt och spännande så därför ska vi inte bry oss om curling som bara är långsamt och tråkigt fast det är en helt annan sport. Damfotboll och herrfotboll (t.ex.) ska inte jämföras som fotboll mot fotboll utan som två separata idrottsgrenar. För det är så att man tävlar med olika förutsättningar och anpassar spelet därefter. Därför är damfotboll tråkigare än herrfotboll och damtennis roligare än herrtennis vid jämförelse, därför att man spelar spelet utifrån sina förutsättningar. Ett tjejlag kan mycket väl slå ett killag bara genom att idrotten i sig gynnar dem snarare än herrar. Men problemet är att med den herrdominans som historiskt har gällt har reglerna anpassats efter att passa herrarnas förutsättingar och när damerna sålunda tagit samma sporter i besittning har även de fått spela efter dessa regler. Men förändringen är på G tror jag, vänta bara några generationer så att evolutionen hunnit ikapp och jag lovar att herrarna får fetpisk av damer utan att reglerna behöver förändras. Ser fram emot de dagarna och tycker det är tråkigt att man inte lever då.

You and me, me and you, we�re the only ones in our song?

Old Post Dec-26-2001 20:20  Nepal
Click Here to See the Profile for Aendy Click here to Send Aendy a Private Message Add Aendy to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Gaby
DanceAddictPartyQueen

Oj oj oj va onödiga posts det finns här ibland

Jagb vill se mer modern dans (hiphop, breakdance, jazz funk, äkta salsa) istället för fotboll och handboll!!!

Old Post Dec-26-2001 22:44  Sweden
Click Here to See the Profile for Gaby Click here to Send Gaby a Private Message Add Gaby to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ZAiNT CiD
tranceaddict in training

ledsen asså, men jag orkar verkligen inte bry om all feminismtjaffs!

gott nytt år allesammans!

Old Post Dec-26-2001 23:33  Sweden
Click Here to See the Profile for ZAiNT CiD Click here to Send ZAiNT CiD a Private Message Add ZAiNT CiD to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Virus
yes

quote:
Originally posted by Aendy

Men förändringen är på G tror jag, vänta bara några generationer så att evolutionen hunnit ikapp och jag lovar att herrarna får fetpisk av damer utan att reglerna behöver förändras. Ser fram emot de dagarna och tycker det är tråkigt att man inte lever då.

En verkligen intressant idé.. Men, menar du att damer kommer att bli mer muskulösa? För det är väl ofta den stora skillnaden.. Skulle vara roligt att t.ex se tokiga dam-hockeykrigare i högsta ligorna en dag golva Foppa och gänget
Iaf, du menar alltså att evolutionen kommer att se till att de två könen kommer att bli mer och mer lika (androgyna), så att vi en dag knappt blir åtskiljbara?

Om så är fallet, så är jag ganska lycklig över att jag inte lever då..

Old Post Dec-29-2001 14:44  Sweden
Click Here to See the Profile for Virus Click here to Send Virus a Private Message Add Virus to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix

Registered: May 2001

quote:
Originally posted by Aendy
Men förändringen är på G tror jag, vänta bara några generationer så att evolutionen hunnit ikapp och jag lovar att herrarna får fetpisk av damer utan att reglerna behöver förändras. Ser fram emot de dagarna och tycker det är tråkigt att man inte lever då.

har inte hänt på 100 000 år så varför skulle den förändringen komma under de närmsta generationerna?

Old Post Dec-29-2001 15:05 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Aendy
Lifeaddict

quote:
Originally posted by reveal

har inte hänt på 100 000 år så varför skulle den förändringen komma under de närmsta generationerna?

Inte vet jag, men tanken slog mig när jag såg en dokumentär om en gård på julafton. Vid en besök på en traditonell gård nån gång på 40-talet så visade de uppdelningen av de olika arbetsbördorna. Och man skojar inte bort fysiken på sönerna på den gården medans modern inte inte alls hade det lätt men inte fick ge sig på samma rent fysiska arbete utan istället blev hänvisad till de mer hushålliga sysslorna. Och så har det sett ut sedan bondesamhället trädde i kraft och antagligen långt innan dess. Vet inget om kvinnorna på stenåldern m.m. men jag tror inte jag hade tagit dem i armbrytning. Men nu när vi går ifrån det fysiska kroppsarbetet i vårt krav för överlevnad och istället bygger muskler genom träning så tror jag att evolutionen kommer rätta till skillnaderna på det ena eller andra hållet.

Old Post Dec-29-2001 17:17  Nepal
Click Here to See the Profile for Aendy Click here to Send Aendy a Private Message Add Aendy to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
OscarP
tranceaddict

Registered: Oct 2000

Ja råkar faktiskt gilla YOSthlm, tycker det kan vara kul läsning ibland. Deras fester har också varit roliga.

Jag har inget emot damidrott dock, tycker att det kan vara lika spännande som "annan sport". Så är det...

Old Post Jan-02-2002 18:54  Sweden
Click Here to See the Profile for OscarP Click here to Send OscarP a Private Message Add OscarP to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Aendy
Lifeaddict

Coolt, YOSTHLM klarade tydligen inte längre av att försvara sig mot diverse påhopp på sin hemsida (eller så försöker de mörka sitt fattiga wannabeliv) för nu har de infört medlemsregistrering för att kunna läsa deras hemsidor. Och så långt tänker jag inte gå för att trakka lite insnöade råttor att jag ansöker om det, så nu är det slut på retandet på deras hemsida från min sida. :) Vem vann f´resten klubb-priset?

Old Post Jan-05-2002 22:46  Nepal
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Registered: Apr 2001

Jo som sagt , sen har vi gymnastik.....

Klicka här

Ok lite lågt men men.... de e ju Fredag eller nåt ....

Old Post Feb-01-2002 20:17  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix

Registered: May 2001

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Jo som sagt , sen har vi gymnastik.....

Klicka här

Ok lite lågt men men.... de e ju Fredag eller nåt ....

asså seriöst? den är inte aktuell för 5 öre

Old Post Feb-02-2002 01:51 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
robstar
Excited

Registered: Nov 2001

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ.

Old Post Feb-02-2002 06:35  Sweden
Click Here to See the Profile for robstar Click here to Send robstar a Private Message Add robstar to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Svettiga tjejer
Post New Thread    Post A Reply

Pages (3): « 1 [2] 3 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackAmazing ID from Leandro Gamez's set (Electro/Tech-House style)#2 [2005] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackAbdul Bayyari - "400 Years 'Till Dawn" (Eelke Kleijn Remix) [2007]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 00:14.

Forum Rules: