|
ik en speelgoed rofl, hell where to begin: ik was echt zo into lego, playmobil => bucht
op zolder heb ik nog steeds 3-4 volledige catalogussen van het "piratenassortiment" liggen ofzo, heb zo een stuk of 5 van die grote boten, 2 hoofdkwartieren en nog allema ander dingen. Dan had ek nog paar dingen van de gewone wereld: een autogarage+carwash, racetrack, iet van den brandweer, de flikke en nog andere zever,... Van de riddertijd had ek oek zo nog een groot kasteel en ngo iet met ne katapult en stuff.
Daarvoor had ik als ook nog de ganse collectie voor de klein mannen toen ek kleiner was, fabuland of hoe noemde da, zo met die beesten, pretparken en draaimolens en shit, ...
Technics hebbek ook nog paar constructies van gehad.
2 grote dozen vol matchboxkes, van die elektice racebanen zo met gevechtvliegtuigen (F-15 en ne flanker mig-29 dacht ek),F-1 voiturkes
Dan als ek 11-12 werd ofzo, begon da met van die miniatuur traktors, dieren (koeien,paarden,ganzen,kippen,varkens,... alle alles wa ge op een boerderij vindt ), boerderij,
Da waren traktors en gereedschap van één of ander merk da ze in de christiaansen in de baselikstraat in halle verkochten (Twas ni siku twas iet anders). Paar traktors van merken als Fort, Fendt, Deuz far, Massey ferguson. En met ne ganshoop landbouwmateriaal, een press (kweet ni goe hoe ge da zegt in tschoon vlaams, alle zo voor botten stro te maken),ploegen, zaaimachines, karren, strokarren, aanhangwagens voor de beesten, pikdorsers, hakselaars, allé name it I had it
Eens voorbij 14 ofzo was da eigelijk gedaan met speelgoed constant buiten zitten ravotten in de modder, kampen bouwen, bogen maken, met die velo ronddrasjen ...
OOOh those were the times