|
| quote: | Originally posted by RebeL9
anledningen till anarkin är väl att myndigheterna ingrep alldeles för tafatt och för sent. hade de gått in direkt med en stor styrka så hade det nog knappast urartat. Nu satte man in ett fåtal från hemvärnet och dessa var ju hopplösa direkt. |
Precis, gick oerhört segt för dom federala (och statliga) myndigheterna att reagera, var väl egentligen bara borgmästeren i New Orleans som reagera snabbt och bra. Men det har ju inte vart lite kritik mot mydigheterna heller så är ju bra 
Hursom, sen får man ju inte glömma att dom utrymde ju staden innan, så det som blev kvar var i princip alla fattiga som inte kunde ta sig ut. Samt dom kriminella. Om man har en stor del kriminella gäng i en tom stad, som inte har nån respekt för något, och hatar allt som har med myndigheter att göra, ja då vet man ju hur det kommer gå. Dom här människorna borde inte få förstöra ryktet för hela USA, som imo är typ det trevligaste och snällaste folket som jag träffat på denna jord.
| quote: | Originally posted by jofawe
det jag tycker är intressant är att 900+ dog när de försökte fly för sina liv från en påstådd självmordsbombare på en bro i irak.
Mest kvinnor och barn... och vad fick det? En notis.. Samma dag inträffade en orkan som man vetat om i minst 5 dagar i Usa som tar upp hela nyhetsflödet. |
Är ju inte sant, dom 900 som dog där var lätt första nyheten den dagen! Jag tänkte speciellt på det och tyckte det var nästan lite konstigt (konstigt, inte dåligt) eftersom man alltid brukar prioritera västvärlden... Sen är det ju vissa som tror det dött mer än 10 000 i denna katastrof, så är ju inte så ologiskt om den får mer publicitet (plus att det finns mer nya saker att diskutera här än det som hände i irak, och att effekten för oss blir mkt större, ekonomiska osv).
|