slechts 4 spelletjes die ik nog niet kon 
bierpesten:
pak een kaart spel of 4
zet 4 mensen om een tafel
zet 3 glaasjes op tafel (borrelglaasjes is al meer dan genoeg , mag er trouwens ook iets anders dan bier in gooien als je wil)
iedereen moet een eigen kaart kiezen (geen pest kaart, dus 3,4,5,6,9,10,vrouw,heer,aas)
het spel begint eigenlijk al met het schudden, 2 mensen (willekeurig) pakken elk ongeveer de helft van de kaarten & gaan schudden. valt er tijdens het schudden een kaart, mag ie meteen adje doen (glas niet goed leeg = trouwens nog een x drinken). een van de 2 deelt 3 kaarten, de ander 6 (iedereen krijgt 9 kaarten). degene die er 6 heeft gedeelt mag ook de beginkaart opgooien ****pestkaarten gelden bij de eerste kaart****
ok, het spel:
pestkaarten &zo:
2 = 2 pakken
joker = 5 pakken
die kaart met bridge regels ofzo = 10 pakken
****2 mag op joker & bridge kaart, en omgekeerd****
8 = overslaan & adje
7 = kleur leeg spelen
boer = ouderwets kleur veranderen
dezelfde kaart mag je uitspelen, indien je de goeie kleur heb (bijv. je heb 4 5en en er ligt een harten kaart bovenop, eerst harten 5, dan de andere 5en) !!!geld niet voor pest kaarten uiteraard!!!
AAS en HEER = NIET omdraaien, dat gebeurt niet met dit spel
drinkregeltjes:
je moet drinken als:
vals spelen
verkeerd opgooien
voor je beurt opgooien
voor je beurt drinken
4x achter elkaar jouw kaart (aan het begin gekozen)* **
4 (of meer)x achter elkaar dezelfde kaart & jij heb die kaart niet **
na vrouw/heer/vrouw of heer/vrouw/heer geen vrouw of heer om het rijtje af te maken **
er 8 is opgegooid door persoon voor je
je meer dan 10, 20, 30 enz kaarten heb
*= na 4x gezelfde kaart moet er PER kaart gedronken worden als je de serie niet kan afmaken(als er bijv. 7 3en op een rij liggen, moet degene met 3 als gekozen kaart voor de eerste 4 1x drinken en daarna iedereen die aan de beurt is en de serie niet kan afmaken en degene met 3 als kaart moet per kaart opgegooide kaart drinken (dus bijv. 5e 3, de 6e 3 enz)!!)
**= als je wel een kaart heb die op de bovenste kaart kan, mag je die opgooien om de serie te beeindigen (wel zonde om de serie te eindigen natuurlijk, want jij moet wel nog 1x zuipen en de rest niet meer )
ik hoop dat ik nix vergeten ben (was dus wel wat vergeten ), want ik schrijf het uit mn hoofd, regels staan ook ergens op inet, maar kon ze niet vinden 
final note: het lijkt misschien zo een beetje moeilijk als txt, maar dat is het ECHT niet!!! je kan ook misschien denken van: hé, er hoeft helemaal niet zoveel gezopen worden, maar met 4 spellen kaarten verkijk je jezelf daar toch BEHOORLIJK op, vooral als het spelletje een beetje op gang gekomen is, moet er elk rondje zon beetje wel iemand drinken
Last edited by Gekhous on Dec-17-2001 at 20:13
|