Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Val 2006
Pages (2): « 1 [2]   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
jofawe
Official Manb00bs of TA

Registered: Jan 2002

Det enda jag hoppas på är att miljöpartiet inte kommer med i någon koallition. DE är slöseri med skattepengar.

Jag måste säga att jag är inte speciellt insatt, men jag är lite intresserad iallafall.. börjar bli.. av politik.

Anser mig själv hålla med om både röda och blåa åsikter men att det inte finns något bra parti att rösta på.

Old Post Oct-01-2005 12:56  Sweden
Click Here to See the Profile for jofawe Click here to Send jofawe a Private Message Visit jofawe's homepage! Add jofawe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
trancedanne
Supreme tranceaddict

Registered: Jul 2004

Ett parti som jag aldrig kommer rösta på är moderaterna som stödjer djurplågeri, tänker endast på pengar, idioter...

Old Post Oct-01-2005 13:09  Sweden
Click Here to See the Profile for trancedanne Click here to Send trancedanne a Private Message Add trancedanne to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
gurra
Supreme tranceaddict

Registered: Jun 2004

kan hålla med om att det finns många konstiga myndigheter och att det kan vara lite väl mycket frökenfasoner ibland. men å andra sidan tilltalar högerpolitik mig inte ett skvatt.

Old Post Oct-01-2005 17:50  Sweden
Click Here to See the Profile for gurra Click here to Send gurra a Private Message Add gurra to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
St_Andrew
I <3 NYC

Registered: May 2003

quote:
Originally posted by gurra
kan hålla med om att det finns många konstiga myndigheter och att det kan vara lite väl mycket frökenfasoner ibland. men å andra sidan tilltalar högerpolitik mig inte ett skvatt.

Du håller med om högerpolitik, men du kan inte hålla med den?

Old Post Oct-01-2005 18:07  Europe
Click Here to See the Profile for St_Andrew Click here to Send St_Andrew a Private Message Visit St_Andrew's homepage! Add St_Andrew to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
St_Andrew
I <3 NYC

quote:
Originally posted by ScuL
Håller fortfarande inte med, kanske är det så för att jag ser det varje gång i dagliga livet Det är så att folket tar det som är lagligt nu "for granted", o de tror att det är inte farligt alls, resultatet är att avändning av farligare droger har ökat starkt. Okej det är kanske så att folk har bättre koll på vad de håller på med p.g.a. informationen de fick men jag har fan ingen aning vem som kommer att styra landet när alla har hjärnskador av det stora drogmisbruk som finns. Förresten siffrorna som sänds till utlandet säger ingenting. Vad gäller gräs är det omkring 80% av ungdomerna som använder det på gymnasiet, ingen rapport som kommer att berätta det men man ser det från sin egen erfarenhet. Men låt oss inte göra valtråden om i en debat om droger, det jag ville säga är bara att för långt liberalism leder till kaos för att folket behöver nån som styrar.

Asså, jag har oxå vart med om det. Jag bodde i typ kanadas "E tätaste" område, oxå ett område där i princip alla rökte på. På lunchrasten, skolbussen, skoltoaletterna etc, tom sånna ställen var det vanligt att dom rökte på. Så jag har faktiskt vart med om nått liknande, vet inte om det är värre eller bättre än holland men det var väldigt mkt "värre" än sverige. Men hursomhelst, vad jag märkte var att där hade ungdommarna en helt annan mer mogen inställning till sånna grejer än vad svenskar har (även fast kanadas drog politik inte är lika liberal som hollands, men ändå liberalare än sveriges). men aja, vi ska som sagt inte gå in för djupt på just det området

Old Post Oct-01-2005 18:13  Europe
Click Here to See the Profile for St_Andrew Click here to Send St_Andrew a Private Message Visit St_Andrew's homepage! Add St_Andrew to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
St_Andrew
I <3 NYC

Skrev ett brev till våran biståndsminister, Carin Jämtin, idag:

quote:
Kära Minister,

Jag har såsom du säkert också gjort dom senaste veckorna följt dom enormt tragiska händelserna i Pakistan och Indien. Vad jag tycker är hemskast är inte jordbävningen – som i sig är en fruktansvärd tragedi – utan hur västvärlden har reagerat på denna katastrof. 73 000 totalt oskyldiga människor har hittills dött, FN har vädjat efter 550 miljoner USD från det internationella samfundet, hittills har bara 130 miljoner kommit in. Det finns dom inom FN som tror att dödssiffran kan komma att dubblas om inte mer pengar kan komma in.

Jag vet att Sverige har gjort sin del i detta, men jag tycker att eftersom världen har visat sin totala oförmåga och inkompetens att göra något åt saken, så måste Sverige ta sitt humana ansvar. Det fattas just nu ungefär 3.3 miljarder kronor, en helt klart betydlig summa. Ser man den dock till det totala sammanhanget – att den kanska kan rädda 73 000 oskyldiga liv – så är det ingen summa att tala om.

Tex skulle vi kunna sänka ersättningen under ett år för dom sjukskriva med 2.5% och vi skulle ha finansieringen redan där. Eller tycker inte du det vore värt att rädda 73 000 liv medan Sveriges sjukskriva fick 2.5% mindre att leva på?

Eller varför inte dra ner på alla utgifter med 0.04%, då får vi alla betala lika mycket för detta, ja menar jag tror inte det finns nån institution i Sverige som inte kan klara sig med 0.04% mindre i statliga bidrag. Personligen förstår jag inte hur detta inte kunde vara värt det, när man kan rädda 73 000 liv.

Världen klarar inte av att ta sitt ansvar, men jag klarar inte av att sitta här och se på när min regering skulle kunna göra nått, men inte gör det för att vi måste försvara våra egna medborgare som har mer än dom klarar sig ändå. Så jag hoppas att även du kan ta ditt ansvar.

Mvh,
Erik Englund

Old Post Nov-03-2005 16:57  Europe

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Val 2006
Post New Thread    Post A Reply

Pages (2): « 1 [2]  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackIs this a remix of precious little fantasy? [2004] [1]

Click here to listen to the sample!Pause playbackEifel 65 - "Playstation" [2003]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 08:31.

Forum Rules: