|
| quote: | Originally posted by ScuL
Håller fortfarande inte med, kanske är det så för att jag ser det varje gång i dagliga livet Det är så att folket tar det som är lagligt nu "for granted", o de tror att det är inte farligt alls, resultatet är att avändning av farligare droger har ökat starkt. Okej det är kanske så att folk har bättre koll på vad de håller på med p.g.a. informationen de fick men jag har fan ingen aning vem som kommer att styra landet när alla har hjärnskador av det stora drogmisbruk som finns. Förresten siffrorna som sänds till utlandet säger ingenting. Vad gäller gräs är det omkring 80% av ungdomerna som använder det på gymnasiet, ingen rapport som kommer att berätta det men man ser det från sin egen erfarenhet. Men låt oss inte göra valtråden om i en debat om droger, det jag ville säga är bara att för långt liberalism leder till kaos för att folket behöver nån som styrar. |
Asså, jag har oxå vart med om det. Jag bodde i typ kanadas "E tätaste" område, oxå ett område där i princip alla rökte på. På lunchrasten, skolbussen, skoltoaletterna etc, tom sånna ställen var det vanligt att dom rökte på. Så jag har faktiskt vart med om nått liknande, vet inte om det är värre eller bättre än holland men det var väldigt mkt "värre" än sverige. Men hursomhelst, vad jag märkte var att där hade ungdommarna en helt annan mer mogen inställning till sånna grejer än vad svenskar har (även fast kanadas drog politik inte är lika liberal som hollands, men ändå liberalare än sveriges). men aja, vi ska som sagt inte gå in för djupt på just det området 
|