|
| quote: | Originally posted by ZZandirt
de mens onderscheidt zich van het dier door zich dit soort triviale vragen te stellen...
niks kunst, of tijd....
waarom bestaan wij? dat is het gevolg van een opeenstapeling van gebeurtenissen en toevalligheden, in een proces wat wij kennen als de natuur....het had ook zo maar anders kunnen lopen... dan was er geen leven op deze planeet geweest.
betere vraag: waarom is er leven? is een schimmel inetelligenter dan de gemiddelde mens??? of een virus? het antwoord daarop is soms ja, als je gaat kijken naar hoe snel dat soort "leven" zich aanpast aan de omgeving... dat kost de mens vele tientallen generaties (100en).
zijn wij slim? nou dat hangt erg van de definitie van slim af...
ik denk het niet...... |
een opeenstapeling v gebeurtenissen en toevalligheden.. de oerknal & de ontwikkeling van alle soorten wezens in al die miljoenen jaren? Maar waarom hoe is de oerknal dan ontstaan?? Kan toch niet zo maar BOEM? En dan zijn er nog mensen die geloven dat God ons gecreeerd hebben, dat leidt weer tot de volgende vraag: Als God bestaat, waarom bestaan er dan zoveel wreedheden zoals alle dodelijke ziektes? Kinderen die gehandicapt geboren zijn? Orkanen? Aardbevingen? Mensen die ziekelijk gestoord zijn? Misschien doet God dat met een bedoeling die we niet zien. Misschien bestaat God niet. Sommige dingen zullen we gewoon nooit begrijpen. Ik weet nog dat ik op de middelbare school heb geleerd dat als je heel ver in de ruimte zit, de tijd langzamer gaat. Dat kan ik me niet eens voorstellen, laat staan begrijpen. Sommige dingen zijn gewoon te complex voor de mens. punt.
|