|
| quote: | Originally posted by Vizay
inställt? vad? va? varför? |
| quote: | Mondaybar skriver på TC:
Hej
Tyvärr måste vi berätta att vi har beslutat att skjuta upp festen med NuNRG. Som ni säkert vet var festen planerad att vara på Mondo som bekant blivit av med sitt tillstånd att sälja alkohol. Vi bokade istället Münchenbryggeriet, en lokal som dock är mycket dyrare att genomföra en sån här fest i. Förutom en flera gånger högre grundhyra, måste alla golv och väggar täckas över samt att ljud och ljus blir dubbelt så dyrt. Münchenbryggeriet är dessutom en extremt stor lokal där det skulle eka tomt om det kom för lite folk.
Den dyra lokalen skulle innebära ett biljettpris på 300 kronor för att få det att gå ihop. Allt detta i kombination med ett datum då vi vet att folk har ont om pengar gör att vi har beslutat skjuta på festen till längre fram i år. Snart presenteras dessutom lineupen för SMCs stora fest på Berns 22-23 februari (den mycket imponerande!!), vilket heller inte är något vi känner att vi vill konkurrera med.
Vi har pratat med NuNRG och Marc van Linden men kan inte ge besked om ett nytt datum än så länge.
Som sagt, vi är ledsna att det blev så här, men det känns viktigt för oss att NuNRGs första spelning i Sverige blir en klockren fest med mycket folk!
Mvh,
Staffan & Johnny
Monday Bar
|
___________________
|