Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Var är den gamla trancen?
Pages (3): « 1 [2] 3 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
reveal
always in the mix

Registered: May 2001

en grej till

en av tidernas bästa trance-låt gjordes år 2001, och kommer att (äntligen) släppas på vinyl/cd nu i januari/februari, nämligen

CosmicMan - I Love You

och den är uplifting trance som fan inget progg alls

Old Post Jan-09-2002 23:46 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix

.

Old Post Jan-09-2002 23:50 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Virus
yes

Registered: Oct 2001

Ja, cosmicman - I love you är riktigt bra.

Sen kommer ju Second Sun - Empire om nån månad.
Dessutom nya rank 1 albumet med bla "awakening"..

Nice

Old Post Jan-10-2002 00:34  Sweden
Click Here to See the Profile for Virus Click here to Send Virus a Private Message Add Virus to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix

(värst vad mina poster spattar ikväll då)

japp, sen kommer ju ett gouryella-album i vår (utan tiestos medverkan), man kan ju gissa att det kommer låta system f över det... dvs mkt bra

jag vill mao inte hålla med om trancen är död eller ute eller så...

Old Post Jan-10-2002 00:47 
x-dream
Kurai is my slave!

Registered: Nov 2000

Det är ju sant att man saknar den gamla trance....Fast jag saknar den ännu gamlare trance från jag låt mig se....

Sunbeam-Outside world (1995)
Marusha-Raveland (1994)
Basic Gravity-Rajah (1994)
Blockbuster-The hills have eyes (1994)
Yamul-Mother earth (1994)
Yves De Ruyter-Yvesday (1995)
Westbam-Wizards of the sonic (1994)
Westbam-Celebration generation (1994)
Nalin and Kane-Beachball(Extended vocal mix) (1997)
Energy 52-Cafe del mar(Three´n one mix) (1997)
Jam and Spoon-Pull my gun twice (1997)
Jones&Stephenson-First rebrith

Det är mycket sköna å gamla låtar....Respekt....

Old Post Jan-10-2002 08:43  Sweden
Click Here to See the Profile for x-dream Click here to Send x-dream a Private Message Add x-dream to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Ravesquad
Supreme tranceaddict

Registered: Sep 2001
Re: Re: Så himla sant

quote:
Originally posted by reveal

vad jag direkt kommer att tänka på är att

binary finary kom 1998
tiesto - sparkles kom 2000
rank1 - airwave kom 2000
zombie nation kom 2000 och suger som fan
airscape kom 2000

Fel!

binary finary - 1998 kom ut 1998 men var har jag skrivit binary finary - 1998?

rank1 - airwave och sparkles spelar tiesto bla på nyårsafton 1999...hur kan det va 2000?

zombie nation köpte jag på en samlingskiva 1999 och den suger inte

likaså airscape...sen att du hörde dessa låtar för första gången 2000 är en helt annan sak.

Last edited by Ravesquad on Jan-10-2002 at 11:09

Old Post Jan-10-2002 10:52  Sweden
Click Here to See the Profile for Ravesquad Click here to Send Ravesquad a Private Message Add Ravesquad to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Aendy
Lifeaddict

Registered: Aug 2001

quote:
Originally posted by x-dream

Westbam-Celebration generation (1994)

.....ÅHHHHH, jag älskar. Den första låten jag lirade i min CD-växlare när jag precis tagit körkort. (förövrigt livsfarligt att köra bil till den.)

You and me, me and you, we�re the only ones in our song?

Old Post Jan-10-2002 14:46  Nepal
Click Here to See the Profile for Aendy Click here to Send Aendy a Private Message Add Aendy to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
x-dream
Kurai is my slave!

quote:
Originally posted by Aendy

.....ÅHHHHH, jag älskar. Den första låten jag lirade i min CD-växlare när jag precis tagit körkort. (förövrigt livsfarligt att köra bil till den.)

Den är mycket bra låt.....Har tyvärr inte provat att ha den när man kör bil....Har ej körkort....

Old Post Jan-10-2002 15:19  Sweden
Click Here to See the Profile for x-dream Click here to Send x-dream a Private Message Add x-dream to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix

Re: Re: Re: Så himla sant

quote:
Originally posted by Ravesquad

Fel!

binary finary - 1998 kom ut 1998 men var har jag skrivit binary finary - 1998?

rank1 - airwave och sparkles spelar tiesto bla på nyårsafton 1999...hur kan det va 2000?

zombie nation köpte jag på en samlingskiva 1999 och den suger inte

likaså airscape...sen att du hörde dessa låtar för första gången 2000 är en helt annan sak.

jag tittade på mina singlar för att kontrollera årtalen... airwave och sparkles är daterade år 2000... att djs sen kan ha promoskivor innan de är slöppta det är en annan sak.. men isf kanske tex tiesto har nynnat sparkles sen 1997 vad vet vi?
angående binary finary så kom den 1998. de som kallas "1999" och "2000" är bara mixar på 1998, att de har andra namn (dvs ändrat årtal) beror på att de är släppta på andra skivbolag än det första, öch för att inte hamna i tvist ändrade man namnet... samma låt, olika mixar bara

de andra låtarna jag kommenterade är jag ärligt inte 100%, utgick ifrån information jag hittatde på webben...

och iaf jag tycker att zombie nation suger hårt

Old Post Jan-10-2002 16:46 
Albert
Senior tranceaddict

Registered: Jan 2001
Shame / Disagreement

Killar! Sluta snacka om när låtar släpptes!

Jag har massa PvD från 99 och 00 (oxå nån från 97). Jag kommer slänga upp allt på en FTP men först när jag köppt ny HD. Då är ni alla vällkomna...

Nå, jag hoppas folk kommer att tröttna på prog. trancen som regerat 2001 och går mer åt melodisk trance. Mina favvo gigs av PvD nedan:

Paul van Dyk - Live at Ministry of Sound (12-06-99)
Paul van Dyk - Live in the Arena, Berlin (05-20-00) Part 4
Paul van Dyk - Live in London (04-04-99)
Paul Oakenfold - Live at Gatecrasher (Jan-00)
Westbam and Paul van Dyk - live @ Love Parade 2000

Old Post Jan-11-2002 21:10  Sweden
Click Here to See the Profile for Albert Click here to Send Albert a Private Message Visit Albert's homepage! Add Albert to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
303
mdmaddict

Registered: Sep 2001

quote:
Originally posted by reveal
en grej till

en av tidernas bästa trance-låt gjordes år 2001, och kommer att (äntligen) släppas på vinyl/cd nu i januari/februari, nämligen

CosmicMan - I Love You

och den är uplifting trance som fan inget progg alls

kan inte göra annat än att instämma...killertrack rakt igenom.
tycker inte heller att det har börja så dåligt - Blank & Jones - Desire, helt i min smak med mycket känsla från 99-00...

Old Post Jan-11-2002 22:28  Sweden
Click Here to See the Profile for 303 Click here to Send 303 a Private Message Add 303 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mindshooter
Neverchanging avatar

Håller med om att Zombie Nations "Hit" inte är något att hurra för....det var något som mina polare lyssnade på tillsammans med Feven, Five och Alice Deejay..... Nu kanske jag var lite hård men jag har aldrig gillat låten

Vi får inte glömma Silverblues insatts för Trancen år 2000.....step back är en låt jag alrdig glömmer....för att itne tala om dom härliga mixarna........

Fire&Ice - Souvenir De Chine kanske vart överskattad men fortfarande en bra låt enligt mig..... Släpptes juh också 2000......

Firewall låtarna som Lange pumpade ut var inte heller att kasta i elden....för att inte tala om Drifting away! Underbar låt.......

Above and Beyond har inte legat på latsidan dom heller......

Skulle kunna hålla på länge.....jag tycker i vilket fall som hellst att den melodiska upllyftande trancen har hållt sig 2000 var ett bra år

Old Post Jan-12-2002 02:31 
Click Here to See the Profile for mindshooter Click here to Send mindshooter a Private Message Add mindshooter to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Var är den gamla trancen?
Post New Thread    Post A Reply

Pages (3): « 1 [2] 3 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackAwesome euro tune from crotia..... [2005] [2]

Click here to listen to the sample!Pause playbackHiroki Esashika - Kazane (Original Mix) [2006]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 10:52.

Forum Rules: