Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > RoomService Tråden
Pages (12): « 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Laszlo
The weekend has landed

Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA

ja, pioneerstativen är uppåt väggen för dyra just nu...de där TV-stativen ser alldeles för klumpiga ut, tror de kommer ut från väggen för mycket...hade mer tänkt mig en fräsch trähylla...iofs inte så svårt att snickra ihop en på egen hand heller...

www.laszlo.se

Old Post Jan-09-2006 17:52 
Click Here to See the Profile for Laszlo Click here to Send Laszlo a Private Message Visit Laszlo's homepage! Add Laszlo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mr_fisken
dancin

Registered: Oct 2003

quote:
Originally posted by jofawe
Jag har tänkt ha en randig fondvägg på samma sida som köksinredningen med diskbänken är.
Tänk er väggen jämte inredningen:

Från golv till bänkskiva, mörkgrått
Jag har tänkt ha en glasskiva som stänkskydd istället för kakel/mosaik, och i samma höjd som den, tänkte jag ha då från den mörkgråa en lite ljusare grå, upp till underkant överskåp..
Sen resten av väggen, då även över överskåpen, i en ljus grå färg.

Vad tror ni?

Hjälpbild

Iochmed att glaskivan kommer ge en grönaktig lyster på den vita färgen bakom, så tror jag det kommer bli en läcker kontrast..

Alltså, ni anar inte hur jääkla svårt det är att bestämma sig för vilken färg, om man ska ha tapeter och allt sånt .. snoooorsvårt ju!

Det där tror jag kommer bli nice. En grej jag diggar med glasskivor är när man fäster en färgad tejp på den i skarpa färger. Kan bli hur bra som helst men jag vet inte om det skulle funka i kök om matos och fett skulle luckra upp den kanske.

Old Post Jan-09-2006 18:31  Sweden
Click Here to See the Profile for mr_fisken Click here to Send mr_fisken a Private Message Add mr_fisken to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
jofawe
Official Manb00bs of TA

Registered: Jan 2002

quote:
Originally posted by mr_fisken
Det där tror jag kommer bli nice. En grej jag diggar med glasskivor är när man fäster en färgad tejp på den i skarpa färger. Kan bli hur bra som helst men jag vet inte om det skulle funka i kök om matos och fett skulle luckra upp den kanske.

Man fäster ju tejpen på baksidan av glaset

Old Post Jan-09-2006 21:02  Sweden
Click Here to See the Profile for jofawe Click here to Send jofawe a Private Message Visit jofawe's homepage! Add jofawe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mr_fisken
dancin

quote:
Man fäster ju tejpen på baksidan av glaset

ja så klart men det lär väl fara i mellan om det inte går att täta 100%igt

Old Post Jan-10-2006 14:33  Sweden
Click Here to See the Profile for mr_fisken Click here to Send mr_fisken a Private Message Add mr_fisken to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
jofawe
Official Manb00bs of TA

quote:
Originally posted by mr_fisken
ja så klart men det lär väl fara i mellan om det inte går att täta 100%igt

Glaset ska inte ligga dikt vägg utan man har en list som man sätter in det i ... tydligen :|

Old Post Jan-10-2006 16:07  Sweden
Click Here to See the Profile for jofawe Click here to Send jofawe a Private Message Visit jofawe's homepage! Add jofawe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Aendy
Lifeaddict

Registered: Aug 2001

Någon som har ett exempel på vad ni pratar om, har svårt att föreställa mig den ni behandlar...

You and me, me and you, we�re the only ones in our song?

Old Post Jan-10-2006 16:16  Nepal
Click Here to See the Profile for Aendy Click here to Send Aendy a Private Message Add Aendy to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
jofawe
Official Manb00bs of TA

quote:
Originally posted by Aendy
Någon som har ett exempel på vad ni pratar om, har svårt att föreställa mig den ni behandlar...

http://www.kanal5.se/templates/page.aspx?id=8412

Old Post Jan-10-2006 19:34  Sweden
jofawe
Official Manb00bs of TA

nu har jag lagt upp en blog om min renovering

http://jofawe.mine.nu

Old Post Jan-11-2006 21:34  Sweden
mr_fisken
dancin

quote:

http://jofawe.mine.nu

spännande. följer ditt arbete med stort intresse

Old Post Jan-12-2006 14:39  Sweden
reveal
always in the mix

Registered: May 2001

quote:

Gör du det mesta/allt jobbet själv? Är det svårt? Känns inte som att vem som helst fixar det

Ska bli kul att se hur det blir iaf! Och om det inte är för privat, hade det även varit intressant med prisuppgifter, köksrenoveringar kan ju gå på allt från rätt lite, till hur dyrt som helst...

Old Post Jan-13-2006 21:09 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mr_fisken
dancin

Är det en bostadsrätt du har för annars undrar jag om det verkligen är värt att kosta på lägenheten om man inte ska bo där i många år framöver, men det kanske du ska
Haft kul med spacklandet/tvättandet?

Old Post Jan-15-2006 19:00  Sweden
jofawe
Official Manb00bs of TA

reveal:
Jag gör det mesta själv, men får hjälp av min kusin (snickare/golvläggare) och min styvfar.
Jag har hjälpt dem båda när de renoverat sina kök så de är skyldiga mig en tjänst :P

Det är inte alltför skitsvårt.
Dock har ju jag stött på lite problem, vilket inte alltid är kul.

Men imorgon tisdag ska vi smälla upp den nya väggen och lite sånt så då ser man lite mer än nu

Priser.. jadu .. jag har en budget på 80k som jag förmodligen kommer spräcka. Har köpt själva inredningen av köket på HTH och vitvarorna på Carlssons här i växjö.
HTH var väldigt bra tycker jag, lagom billiga kan man säga. De lämnade ett totalt pris på inredning inkl vitvaror på 60k.
De jag kollat med tidigare (Ballingslöv, Kök&Bad och Myresjökök) låg på 58k UTAN vitvaror .. skadat!

Och sen mr_fisken: Det är en bostadsrätt
Å det blev inte så jättemycket fixandes i helgen då min flickvän var här.. erhm.. ja..

Last edited by jofawe on Jan-16-2006 at 20:58

Old Post Jan-16-2006 20:52  Sweden

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > RoomService Tråden
Post New Thread    Post A Reply

Pages (12): « 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackMore Infusion IDing needed [2004] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackDave Robertson - "Allrights" [2004]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 05:31.

Forum Rules: