|
| quote: | Originally posted by RebeL9
Tydligen är det helt OK att skämta med muslimer men att skämta om judar är ju starkt tabu. |
NEJ, det är INTE "helt OK" att skämta om någons tro, varken kristendomen, Islam m.m.
Dock så skämtas det om precis allt i världen, det är ett resultat av yttrandefriheten vi har. Det enda som gör detta till ett så pass stort problem är att media tyvärr har ett gigantiskt inflytande i vårat samhälle.
Hade det varit en privatperson som ritat dessa bilder för EGET bruk, dvs visat inom en kamratkrets och att det sen av en händelse hamnat framför en muslims ögon så hade det inte varit något större bekymmer, men vissa personer verkar tro att bara för att det är media, EN ynka ynklig tidning som väljer att visa dessa bilder så tror allt för många att det är en hel folkgrupp som står bakom bilderna, EN HEL NATION!
Som jag nämnde i ett tidigare inlägg så anser jag att det är fruktansvärt lågt att gå mot angrepp mot en persons tro, men sedan gäller det också för "offret" att denne tänker sig för vem han/hon pekar på sedan och vilken roll denne spelar i "konflikten", precis som jag skrev så finns det enligt mina egna upplevelser allt för många av utländsk härkomst som är övertygade om att precis ALLA vita är rasister, dom som inte visar det är tydligen "smyg rasister".
Dessa personer hatade vita människor och sade sig då vara "anti-rasister". Personer som tar på sig offer-rollen med glädje.
All denna smutskastning får sådana snea vägar om den ska skötas via media, som tyvärr levnär sig på andras bekostnad.
Jag personligen tycker dock inte att bilderna ska förbjudas, då har vi som någon/några andra sagt sjunkit lågt iom att yttrandefriheten kränks.
Visst, det låter helt sjukt att sånt bör tillåtas, men om vi kristna måste leva med det faktum att vi inte får begravas i ett visst land i mellanöstern (behöver inte namnges) pga att våra kroppar...för att citera.."smutsar ner den rena heliga marken med våra omuslimska kroppar"....så kan väl muslimerna gott och väl respektera yttrandefriheten.....