Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Choklad
Pages (4): « 1 [2] 3 4 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
ScuL
Hardtechno maniac

Registered: Mar 2002

quote:
Originally posted by benni
jag tycker om vit chocklad

om man frågar en "connaisseur" så är vit choklad faktiskt INTE choklad

hsh.
jag tycker marabou är inte dålig alls! .. gillar Milka (Schweiz), Verkade (Holland) och Marabou mest av alla Europeiska chokladmärke som jag har testat

btw om ni kommer till Bryssel nån gång ska man definitivt kolla vid en 'bonbon'-affär

Old Post Jan-28-2006 18:54  United Kingdom
Click Here to See the Profile for ScuL Click here to Send ScuL a Private Message Visit ScuL's homepage! Add ScuL to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
zoric
Rojiblanco and Bianconeri

Registered: Mar 2005

Minns när min syster kom hem från Belgien med choklad, jag satt hemma dygnet runt och åt :|

Old Post Jan-28-2006 19:36  Sweden
Click Here to See the Profile for zoric Click here to Send zoric a Private Message Visit zoric's homepage! Add zoric to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
fede
(((d[-_-]b)))

Registered: Sep 2002

choklad e så jävla gott!

milka, nestle gooott..

marabou e också gott, vanlig mjölkchoklad, schweizernöt och helnöt äger

en choklad som e riktigt god är en som finns i england "Flakes" mmmmm gootttt

om ni är i england nån gång köööp! annars gå till nån engelsk affär nära er lr nått :P finns i sthlm iaf.

Old Post Jan-28-2006 22:19 
Click Here to See the Profile for fede Click here to Send fede a Private Message Visit fede's homepage! Add fede to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Aendy
Lifeaddict

Registered: Aug 2001

Ett år (en jul) fanns det en choklad från Marabou som hette Julchoklad. Den var helt underbar. Smakade verkligen jul. Blev tydligen ingen hit dock...

You and me, me and you, we�re the only ones in our song?

Old Post Jan-28-2006 23:06  Nepal
Click Here to See the Profile for Aendy Click here to Send Aendy a Private Message Add Aendy to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Joe Nas
Senior tranceaddict

Registered: Jun 2005

jag gillar flintachoklad

Old Post Jan-29-2006 00:18  Sweden
Click Here to See the Profile for Joe Nas Click here to Send Joe Nas a Private Message Add Joe Nas to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Registered: Apr 2001

Jag äter i princip aldrig choklad... trotts att...

• Pappa har jobbat på Marabou i 15 år.
  • Marabou ligger 1 km från mig.
  • Har jobbat på Marabou 5 ggr
    (praktik,sommarjobb,extrajobb (elektriker,mekaniker,chokladarbetare))

Fast det finns många som är goda, mjölk choklad, toblerone, kexchoklad från Cloetta.

Old Post Jan-29-2006 00:36  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Aendy
Lifeaddict

Registered: Aug 2001

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
[*]Pappa har jobbat på Marabou i 15 år.

Fråga honom vad som hände med julchokladen...

You and me, me and you, we�re the only ones in our song?

Old Post Jan-29-2006 00:49  Nepal
Click Here to See the Profile for Aendy Click here to Send Aendy a Private Message Add Aendy to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix

Registered: May 2001

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever

• Pappa har jobbat på Marabou i 15 år.
  • Marabou ligger 1 km från mig.
  • Har jobbat på Marabou 5 ggr
    (praktik,sommarjobb,extrajobb (elektriker,mekaniker,chokladarbetare))

Fast det finns många som är goda, mjölk choklad, toblerone, kexchoklad från Cloetta.

Vilket guldläge för ett barn Ha ett aldrig sinande lager av choklad hemma under sin uppväxt Om ni får över ett par kakor så är det bara att skicka ner hit till Lund

Old Post Jan-29-2006 02:37 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Kamelen
Supreme tranceaddict

Registered: Dec 2002
apelsinchoklad är kalasgott =) (=

ehm jag fick "finchoklad" för nån månad sen.. typ 71%, 82% och 99% kakao ... vet inte om det är fel på mig men det smakade ungefär som en dammråtta gör... var bland d äckligaste jag ätit.. försökte skölja ner med mjölk men d gick inte.. bara att borsta tänderna..

har nån provat? har den bredvid mig.. den heter.. "J.D. Gross"

Old Post Jan-29-2006 06:37 
Click Here to See the Profile for Kamelen Click here to Send Kamelen a Private Message Add Kamelen to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Rikard
Supreme tranceaddict

Registered: Oct 2001

quote:
Originally posted by Kamelen

ehm jag fick "finchoklad" för nån månad sen.. typ 71%, 82% och 99% kakao ... vet inte om det är fel på mig men det smakade ungefär som en dammråtta gör... var bland d äckligaste jag ätit.. försökte skölja ner med mjölk men d gick inte.. bara att borsta tänderna..

äre inte meningen att man ska äta den med punsch eller något liknande? iaf inte äta den som man gör med marabou... sen visst, känner människor som klämmer i sig sånt ändå

Old Post Jan-29-2006 08:38 
Click Here to See the Profile for Rikard Click here to Send Rikard a Private Message Add Rikard to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mr_fisken
dancin

Registered: Oct 2003

quote:
Originally posted by ScuL
om man frågar en "connaisseur" så är vit choklad faktiskt INTE choklad

Var har du läst det någonstans?
Vit choklad är i allra högsta grad choklad. Faktum är att den absolut finaste chokladen anses vara vit (inte väldigt mörk som många tror).

quote:
Originally posted by Kamelen

Har aldrig ätit j.d. gross eller hört talas om den men det är som Rikard sa, att man äter så mörk choklad tillsammans med någonting, tex vin,kaffe eller punsh.
Kan starkt rekommendera att du provar dricka espresso till

Old Post Jan-29-2006 17:19  Sweden
Click Here to See the Profile for mr_fisken Click here to Send mr_fisken a Private Message Add mr_fisken to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix

Registered: May 2001

quote:
Originally posted by mr_fisken
Var har du läst det någonstans?
Vit choklad är i allra högsta grad choklad. Faktum är att den absolut finaste chokladen anses vara vit (inte väldigt mörk som många tror).

Var har du läst detta? Jag har alltid trott att vit choklad egentligen inte är choklad för att där inte är kakao i, men det stämmer kanske inte?

Old Post Jan-29-2006 17:31 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Choklad
Post New Thread    Post A Reply

Pages (4): « 1 [2] 3 4 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackpsy track to ID [2006] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackArt of Trance - "Madagascar" (Ferry Corsten Remix) [2004]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 18:07.

Forum Rules: