Originally posted by benni
va? är Baeka en tjej? jag trodde det va 2 killar från göteborg eller nåt... tyckte om Soul Exp.
Timewriter är en absolut favorit inom techhouse.. jag beställde precis "Timewriter - Deep Train 3" från tyskland igår..
Terry Lee Brown jr. är också en mycket favorit... (faktiskt allting som kommer ifrån Plastic City är bra imo)
det finns ju också många svenska house djs.. Jeff Bennett t.ex, han är mycket duktig.. och Playmaker, som gör lite mer kommersiellt stuff.. men båda är från Malmö
jo lol, förväxlade baeka med nån annan akt, jo dom är två killar från göteborg. Timewriter är mer deephouse producent, men han dabblar in tech element ibland. och Norman Feller/Terry Lee Brown jr. är talangful, är inte så hip i egna produktioner, men hans remixar är fina. f.ö. så tycker jag om hans oldschool trancegrejer han brukade göra på 90talet med tom wax och andra. Jeff Bennett är också bra jao, hans djupa/proggiga techhouse har verkligen funkat hos dom stora jocksen. inte så imponerad, blir lätt utråkad av sån techhouse, men hans remixar av Lidbos låt Capoiera på Deeplay var ju kanon.
Feb-16-2006 22:14
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™
Registered: Apr 2001
Ett par nya som jag lyssnat på ikväll...
Glow & Oliver Lang - You dont know (original & club mix versionerna)
Suzy Wong Sandwich - Desired
RAR mixarna måste tydligen alla laddas ner! annars kan man inte extrakta någon av dom ..ska försöka hitta nya länkar....
Personligen tycker jag att Lee burridge var ganska tråkig.. men Sasha och Zabiela mixarna är skitbra, så dom rekommenderar jag iaf... jag har också lagt till en extra länk till endast Sasha mixen..
Mar-30-2006 00:24
Laszlo
The weekend has landed
Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA
The Cube Guys - Te Quiero (Miami Mix), kanske den bästa house låten jag hört, sommar feeling!
Mar-30-2006 22:25
Joe Nas
Senior tranceaddict
Registered: Jun 2005
quote:
Originally posted by trancedanne
The Cube Guys - Te Quiero (Miami Mix), kanske den bästa house låten jag hört, sommar feeling!
ah den är riktigt het, har spelat den ett tag nu o tröttnar inte på'n i första taget
Mar-31-2006 15:40
Braxen
Supreme tranceaddict
Registered: Oct 2004
Ska spela in en ny mix i min 'Hej Krokodilen' serie i helgen .. och temat ska vara, vår ! .. dvs house med en somrig känsla.
Har planer på att göra 2 delar á 60min .. den ena med softare toner under namnet 'Chillin at the bar' .. och den andra me lite mer driv men med samma vårkänsla, 'clubbin at the floor' .. stora visioner, stora planer .. får c om ja får lite inspiration i helgen, ge mig sol !
Registered: Nov 2004
quote:
Originally posted by Braxen
Ska spela in en ny mix i min 'Hej Krokodilen' serie i helgen .. och temat ska vara, vår ! .. dvs house med en somrig känsla.
Har planer på att göra 2 delar á 60min .. den ena med softare toner under namnet 'Chillin at the bar' .. och den andra me lite mer driv men med samma vårkänsla, 'clubbin at the floor' .. stora visioner, stora planer .. får c om ja får lite inspiration i helgen, ge mig sol !
ps. wish me luck
Hoppas du fick inspiration igår, i dag är det nog svårare med sommarkänslor eftersom det vräääker ner snö