Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Paul van Dyk - Den elektroniska musikens politik
Pages (2): « 1 [2]   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Gaby
DanceAddictPartyQueen

Registered: Aug 2001

Liveset på mp3 i all ära! Annars så tycker jag att det är lite taskigt att inte nog att skivbolagen tar så mycket pengar, och sen kära skatten så tar vi oxå ifrån dom deras lön för att göra musik genom att tanka ner musiken utan att betala för det.

Visst blir många större genom mp3, men ingen kan leva på en lön som består av brömmelse utan man behöver ju pengar för att betala hyran

Konstig situation, man vill ju leva på det man brinner för men då måste man ha pengar! Men man kan inte leva på det om mman inte är känd!

Jag tankar inte ner hela albums längre utan köper billigt på internet, utomlands osv osv och det är mitt bidrag till att musiken kan fortsätta leva! punkt slut.

Old Post Jan-22-2002 15:31  Sweden
Click Here to See the Profile for Gaby Click here to Send Gaby a Private Message Add Gaby to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Virus
yes

Registered: Oct 2001

Men om dom blir större av mp3, så tjänar dom ju indirekt mer pengar på att folk sprider mp3s..

Samtidigt är det ju klart att om man ser till all musik jag har på min hårddisk, så har jag inte köpt musik av minst 90% av artisterna..

Däremot köper jag skivor ganska kontinuerligt.
Men säg at jag laddar låtar som släpps på singlar. Jag som inte är nån form av DJ skulle ändå aldrig köpa en sån.. ..däremot så sprider man ju vidare musiken till andra och det är väl det största brottet..

Jag vet faktiskt inte riktigt vad jag tycker i den här frågan, men jag är beroende av mp3.. spenderar minst halva min vakna tid att lyssna på musik och det mesta är tankat.. Dessa fick in mig också på trance på allvar för den delen, så jag skulle köpt färre tranceskivor om mp3s inte fanns..

Old Post Jan-22-2002 16:55  Sweden
Click Here to See the Profile for Virus Click here to Send Virus a Private Message Add Virus to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix

Registered: May 2001

hade det inte varit för mp3 hade jag inte vetat vad trance var

Old Post Jan-22-2002 17:51 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Albert
Senior tranceaddict

Registered: Jan 2001

quote:
Originally posted by Gaby

Jag håller med om att det är en politisk handling. För mig är det det. Man kan bl.a märka det på klubblivet i Sverige som blir stoppat på grund av räddsla uppifrån.

Läs boken "Last night a dj saved my life"

vem har skrivit den och var kan man få tag på den?

Old Post Jan-22-2002 20:18  Sweden
Click Here to See the Profile for Albert Click here to Send Albert a Private Message Visit Albert's homepage! Add Albert to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Gaby
DanceAddictPartyQueen

Registered: Aug 2001

Ett citat taget från boken "Last Night A DJ Saved my Life", Bill Brewster

"You think you're just having fun, but when you're on the dancefloor, you're rejecting the rules and responsibilities of you daytime life, questioning the values that make you wait for the bus and smile at the boss every morning. Dance in a club and you are rebelling for a while. Your escape might come in some pills, a smoke or some beers. Or the music might be enough. Your escape might be from yourself. You're dancing with hundreds, maybe thousands of people, you're no longer just an isolated individual. A dancefloor is about collective action, making you an active participant, a vital component. You're creating the event, not just consuming it - the spectacle doesn't exist without you."

Old Post Jan-23-2002 16:17  Sweden
Click Here to See the Profile for Gaby Click here to Send Gaby a Private Message Add Gaby to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix

Registered: May 2001

ovanstående citat stämmer ju in på en massa gerjor, ersätt dansandet med att spela innebandy eller nåt... man glömmer ju sitt "vanliga liv" så att säga

Old Post Jan-23-2002 19:27 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Paul van Dyk - Den elektroniska musikens politik
Post New Thread    Post A Reply

Pages (2): « 1 [2]  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackProg Track [2006] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackDJ One Finger - House Fucker (Umek Remix Part 1) [2004]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 03:50.

Forum Rules: